2025-03-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
En kvinna, eller en man, "låter sig bli knullad"? Det är ungefär som om du tror att sex är en 'besegrande' akt, som män utför, och kvinnor låter sig bli utsatta för? Funkar inte riktigt så.
Såväl män som kvinnor väljer när man har sex eller inte.

En ung man har ju lika hög "risk" att bli förälder som en ung kvinna har?
Och att sexet skulle vara avgörande, för om en kvinna 'fastnar' för en ung man eller inte, det förväntades verkligen av dig, och TS, i tidigare inlägg. Det var det jag svarade emot.

Det du skriver påminner mer om någon fiktions-mässig fantasi-bild att en kvinna måste knullas så att hon blir upp över öronen förälskad, och först då tror han sig kunna 'säkra henne' som hans egna tillgång och han slipper vara rädd för att bli bortvald eller brädad. Det är manlig osäkerhet du beskriver då, en slags inre fiktion att han ska vara "The Maan" i hennes ögon, och då dras hon till dig, och då blir du samtidigt livrädd för män som hon eventuellt skulle kunna tycka är ännu mer "Maan" än du själv är? Kan lätt bli att du blir kontrollerande då, att du måste se till att hon inte utsätts för frestelsen av andra för mycket osv. Svartsjuka, rädd för att känna dig otillräcklig jämfört med andra osv. Det är osäkerhet.

Om en kvinna eller man känner stor trivsel hos varandra, och sänder/tar emot på samma våglängd personligen, så kan båda känna starkt för varandra. Ett par är två relativt lika individer som medvetet och nyktert väljer och vill gå vid varandras sida genom tillvaron, för den tid detta varar. Det är vad en relation är, i stora drag. Låt henne göra sitt val, delvis i samspråk med dig, men delvis för sig själv med. Och du gör detsamma.

Något som kvinnor ofta dras högeligen till, i min erfarenhet, är trygga män, som inte är svartsjuka, kontrollerande, osäkra, utan som litar på henne i sällskap med andra män. Som låter henne vara sig själv, och han kan vara sig själv med henne med. Som inte har behovet att vara "The Maan", eller bäst i sängen, eller störst kuk, eller vara 'karla-karl' och allt liknande snömos. Men även kvinnor, i alla åldrar, kan vara av olika mognadsgrad och förstånd med.

Återigen visar du på din okunskap, du tror att sex är lika riskfyllt för båda könen?

Då kan jag tala om för dig att det är det inte.
Dels har kvinnor större risk för könssjukdommar men det kan vi lägga åt sidan eftersom det är något folk lär sig vad det är genom kultur och samhälllet och inget som egentligen har med kvinnans biologiska beteende att göra, ungefär som att bögar i usa helt plötsligt började tänka sig för när dom knullade eftersom dom var livrädda för aids.

Den absolut största risken en kvinna tar är att hon blir gravid, och ännu större risk om hon blir gravid med en man som inte kommer stanna kvar.
Som man så tar jag ingen risk alls om kvinnan blir gravid, jag kan skita i henne totalt och knulla nästa kvinna dagen efter.
Påverkar det en man mentalt att ha en unge man totalt skiter i? Förmodligen ganska lite.
Vet ett par män som legat oskyddat med noll känslor för kvinnorna och sedan har nån av dom blivit gravida.
Att mannen ska ta ansvar och betala underhåll för ett barn han inte vill ha är inte något som har med mannens biologi att göra, det är helt och hållet en kulturell fråga.
Vet inte riktigt när män genom svea rikets lag började tvingas betala underhåll men det är inte så värst gammalt, kanske 150 år eller så.
Citera
2025-03-22, 06:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Så som du resonerar här har sannolikt varit mer regel än undantag de senaste 1000 åren. Det finns en mängd statistik som påvisar korrelation mellan många sexpartners och dåligt fungerande förhållande eller skilsmässor. Detta känner du säkert redan till. Därutöver kan det vara intressant att läsa om male microchimerism, att kvinnor bär vidare manligt DNA i sina kroppar från bland annat oskyddat sex - resten av sina liv.

Possible further sources are unreported or unrecognized interrupted pregnancies (Bianchi et al., 2001), breastfeeding, placental structure, pregnancy complications including preeclampsia (Bianchi et al., 2001; Gammill et al., 2013; Hassiotou and Geddes, 2015; Peters et al., 2017) and it has also been suggested that sexual intercourse may play a role (Muller et al., 2015; Yan et al., 2005). We did not have these data available for a sufficient number of participants for comprehensive analyses of these alternatives.
https://academic.oup.com/humrep/article/36/9/2529/6323652

Har för mig att det blivit debunkat att en kvinna som haft oskyddat sex för vidare samtliga dessa mäns genetik när hon fortplantar sig. Men det är kanske inte det du säger här?
Citera
2025-03-22, 10:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Har för mig att det blivit debunkat att en kvinna som haft oskyddat sex för vidare samtliga dessa mäns genetik när hon fortplantar sig. Men det är kanske inte det du säger här?

Nej, precis - du har rätt. Det du beskriver har man sett i studier på flugor, men det gäller mig veterligen inte på människor. Det som däremot gäller är att dessa kvinnor där mikrochimerism uppstår (av oskyddat sex eller annat), för resten av sina liv bär dessa mäns DNA i sina kroppar (men som du riktigt pekar ut så förs inte detta över till barn).
Citera
2025-03-22, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Så kryper det fram alltså, att det hela bottnar i en rädsla att bli avfärdad, kanske bortvald? Det är inte inte acceptabelt, att en kvinna ska välja själv vem hon går med, genom sin egna tillvaro? Mannen ska manipulera hennes känslor till att stanna hos honom, för annars ... vad händer då? Känner du dig förminskad? Gör det 'för ont'? Blir du hjälplös?

Ta sen och faktiskt tala med åtminstone en enda tjej om hur dom upplevde sin första gång med sex, innan du börjar tro saker till höger och vänster. Personligen har jag talat väldigt intimt med lätt över 100 unga tjejer om hur dom upplevde sexuell kontakt för första gången. Så länge man verkar vara en sjyst och balanserad person som verkar att gå att lita på, och dom känner sig trygga med att dom inte kommer bli outade eller dömda, så har unga tjejer i regel inga som helst problem att prata om sin första upplevelse, även i detalj.

Du hittar i princip ingen ung tjej, nånsin, som kommer säga "Åh, bäjbä, det var en sån astronomisk upplevelse, himlen öppnade sig, blev så hänförd o kär, kommer aldrig mer titta åt en annan man i hela mitt liv!" - som du tycks tro.

De flesta tjejer beskriver första gången som en trevande, nervös och lite osäker situation, där hon upplät det mesta till honom. Hennes tankar vandrade ofta över att råka bli gravid, eller att någon skulle höra/upptäcka dom, eller vad han skulle tycka om henne och hennes kropp, för att sen övergå i tanken "Alltså oj, nu knullar jag verkligen, är det såhär det ska kännas?", och att han grejade på en del där nere, som kändes småskönt typ, även om killen gav för lite av det bästa: varm närhet med mycket hud mot hud. Han skulle mest på tuttarna och ner mellan benen direkt. Kunde göra lite smått ont tidvis, svårt att avgöra om hon tyckte det gjorde mer ont eller var mer skönt, och han kunde vara aningen hårdhänt tidvis. Men allt dramatiskt hon hört om sex i sitt liv dittills, manifesterade sig inte alls, och lämnade henne efteråt lite med känslan av "Ok ..? så .. det var det ... eller?".

Tjejers första upplevelse är oftast tydligt mindre intensiv än för unga killar, minst 99% når inte orgasm första gången ens (inte för att det ska va nåt krav heller) medan över 90% säger att unga killen kom första gången, och för fort för att hon skulle hinna slappna av helt först. För tjejer är det oftast en mer positiv än negativ upplevelse, men även förvånande naken o fadd, där killen var långt mer ivrig och aktiv än hon själv. Så säger de flesta tjejer.

Och om det vore som du påstår, att en tjej kommer fastna stenhårt för den hon första gången upplever sex med, så skulle de flesta livslånga partnerskap börjat väldigt tidigt i livet för de flesta tjejer. Hon skulle ju aldrig vilja se åt en annan man efteråt, enligt dig.
Men verkligheten visar snarare tvärtom. Det är oftare killar som har svårare att acceptera att tjejen han först låg med intresserar sig för andra, fastän dom inte ens var ihop.

Prova att prata med åtminstone en enda ung tjej, och lär från verkligheten istället.
Det finns kanske tjejer här i tråden rentav, vars identitet är dolt bakom sitt alias, som har lust att yttra sig gällande detta?

Får man fråga. Är du någon form av doktor/sjukvårdare?
Citera
2025-03-22, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Nej, precis - du har rätt. Det du beskriver har man sett i studier på flugor, men det gäller mig veterligen inte på människor. Det som däremot gäller är att dessa kvinnor där mikrochimerism uppstår (av oskyddat sex eller annat), för resten av sina liv bär dessa mäns DNA i sina kroppar (men som du riktigt pekar ut så förs inte detta över till barn).

Då är det inte så konstigt att all form av diagnos stiger markant (har för mig att ADHD har stigit med 600% de senaste 10 år bland barnen) och allt fler kvinnor har problem ed psykisk ohälsa.
Citera
2025-03-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Får man fråga. Är du någon form av doktor/sjukvårdare?
Nope, bara varit intresserad i livet 'hur det är' för kvinnor och sånt. Pratat med många.
Citera
2025-03-22, 20:04
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Funkar en tredjedel av stan? En femtedel?

Så få som möjligt, kan knappast vara en nyhet?
Citera
2025-03-22, 20:06
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du har naturligtvis helt fel. Jag känner mig själv, har bra självkänsla och har alltid varit en alfa. Har alltid haft lätt att styra både män och kvinnor.

Att du skriver som du gör tyder på att du är en eftersatt beta som är rädd för kvinnor och sällan når framgång med dem. Stackare.

Det fullkomligt osar cuckold om dig… tror på min instinkt här.
Citera
2025-03-22, 20:07
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
I "i regel" menar du din regel eller har du någon speciell information som tyder på att detta skulle vara någon allmänt utbredd uppfattning?

Att män vill ha tjejer som inte legat med många? Behöver du en källa på detta eller hur menar du…
Citera
2025-03-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Så få som möjligt, kan knappast vara en nyhet?
Jag blir nyfiken på hur många kvinnor som skulle tänka sig att ligga med en man som uttalar sig om "manosfären". Samt hur många kvinnor som skulle tänka sig att ligga med någon som sa sig tillhöra samma sfär.

Men det är knappast heller en nyhet.
Citera
2025-03-22, 20:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det fullkomligt osar cuckold om dig… tror på min instinkt här.

Du låter som en osäker lite tonåring när du skriver så där. Gaska upp dig så kan du nog också få en tjej en dag.
Citera
2025-03-23, 04:09
Medlem
Citat:
Att män vill ha tjejer som inte legat med många? Behöver du en källa på detta eller hur menar du…
Precis så jag menar.
Du tolkade mig korrekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in