2025-03-19, 18:43
Medlem
Mr Hectors avatar
Inte viktigt. Skulle jag dejta någon i min ålder som inte fått kuk förut så bör man nog ana ugglor i mossen...
Citera
2025-03-19, 18:43
Medlem
Låter nåt som killar som har lätt för att bli svartsjuka och vill kontrollera sina tjejer tänker på.
Sen när man äldre och träffar rätt kvinna ska man tänka sammasak att kvinnan låt säga i 40 års åldern ska va oskuld?
Hörde rykte om en fd kollega som är muslim som skulle vänta med sex tills efterlivet då han skulle få ett gäng oskulder. Om de var sant vet jag inte.
Citera
2025-03-19, 18:44
Medlem
En ung kvinna som aldrig genomlevt sexuell upplevelse med partner, är fysiologiskt fullt lika benägen att ha en lång rad hygienvariationer i kroppen som är smittande - som herpes, kondylom, syfilis, bakteriell vaginos, trik, endometrios, hepatit, HTLV, ovanlig bakteriekultur i underlivet osv osv osv.

Så tanken att en ung kvinna - eller ung man - som aldrig genomlevt sexuell upplevelse med partner är 'ren', är totalt fel.

Tanken att hon ska vara "mintfräsch" baserar sig förstås inte på verkliga omständigheter, utan istället existerar det bara som naiva små äcklande tankar i folks egna huven, som sen överförs på verkligheten utanför. Lite som att en liten 5-åring tycker korv är sviiin-äckligt först efter hon fått reda på vad korv innehåller. Men hon hade aldrig haft problem om hon inte tänkt tanken.

Humbugeriet avslöjas ytterligare av att män inte ser på sig själva på samma sätt från kvinnors perspektiv. Näe, det gäller bara kvinnan, inte mannen själv. Han är tydligen alltid ren o fräsch, hur många han än varit med. Dessutom är det så att Hon ska passa för Hans behag, o inte tvärtom. Så i såna här fall har kvinnan sällan någon talan.
Senast redigerad av Robbinist 2025-03-19 kl. 18:49.
Citera
2025-03-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du skolkade på biologilektionerna eller?

Hjärnan skyddas av en mycket selektiv barriär, blod-hjärnbarriären. Den barriär förhindrar att många ämnen, inklusive celler och DNA, passerar från blodet till hjärnvävnaden.
Sperma innehåller DNA, men det är inneslutet i spermieceller. Dessa celler är för stora för att passera blod-hjärnbarriären.
När sperma kommer in i kroppen, till exempel genom samlag, stannar det oftast i reproduktionssystemet.
Även om spermier kan komma in i blodomloppet i sällsynta fall, skulle de fortfarande behöva passera blod-hjärnbarriären för att nå hjärnbarken.

Sedan är det också så att DNA utanför celler snabbt bryts ned av enzymer i kroppen.
Även om DNA från sperma skulle komma in i blodomloppet, skulle det brytas ned innan det kunde nå hjärnan.
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det här är bara trams. Det finns inget vetenskapligt som belägger detta.

Typsik incel-fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Är du allvarlig nu?

Och om du är det, så torde hon vara så gott som oskuld bara hon använder kondom?

Antar att det är detta som han syftar på. Sen får man göra vilken tolkning av artikeln man vill.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5293315/
Citat:
Alternatively, it may reflect that girls in the current study may have had their sexual debut and that sexual intercourse is a source of male microchimerism. In a recent report on young adolescent behavior in Denmark, 16% of girls aged 14 y and 36% of girls aged 15 y report to have had sexual intercourse.16 Of these approximately 80% stated that they used condom, which prevents the transfer of male cells.16 Thus, at most 7.2% of the studied girls would expectedly test Y chromosome positive if sexual intercourse was the source of male microchimerism. We report that 13.6 % test positive indicating that even though sexual intercourse may be involved other sources likely exist which causes male microchimerism in young girls.
Citera
2025-03-19, 18:51
Medlem
Om det enda sättet en man i ett förhållande med kvinna kan känna sig manlig sexuellt, är om hon är oskuld, är denna man verkligen manlig då?
Jag får vibbar att denna man snarare är outbildad, religiöst påverkad, extremt osäker eller på annat sätt en verkligt dålig partner.
Sedan finns det säkert kvinnor, inte minst inom diverse religiösa samfund och sekter, som är oskulder i åldrar över 20. Men är det verkligen riktiga män som som tycker de tillhör den optimala partnern för ett långt förhållande?
Citera
2025-03-19, 18:54
Medlem
Mr Hectors avatar
Inte viktigt. Skulle jag dejta någon i min ålder som inte fått kuk förut så bör man nog ana ugglor i mossen...
Citera
2025-03-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Det kan du inte genuint mena? Går emot hela dynamiken mellan män och kvinnor, män vill i regel ha någon som inte lägrar halva byn, knappast nyheter?
I "i regel" menar du din regel eller har du någon speciell information som tyder på att detta skulle vara någon allmänt utbredd uppfattning?
Citera
2025-03-19, 19:11
Medlem
Fan vilka problem, aldrig i min ungdom har jag hört en kille ha sådana önskemål, varför idag?
Citera
2025-03-19, 19:44
Medlem
fizzles avatar
En singeltjej kan ha 1-2 dejter per dag, så lycka till med att ens gå förbi en oskuld på stan, varför det nu ens skulle vara viktigt dock?
Citera
2025-03-19, 19:49
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
En bättre liknelse är en iPhone 3G som har haft 50 brukare. Inte särskilt fräscht att vara #51 att använda byns hor-iPhone som alla redan har varit och tafsat på. Högre värde och status är det att ha en oanvänd iPhone 16.

Eller en gammal rutten Volvo 740 som har haft 50 brukar och gått 100 000 mil. Inte vill man vara man #51 att sitta i den svettiga stolen, och lägga på ytterligare kuk-mil på det vraket.

Menar du på allvar att en kvinna blir permanent "sliten" av sex?

Jag tror inte du hängt med på biologilektionerna i så fall. Var 7e år genereras hela jävla cellsystemet i kroppen, både upp ett inre och yttre plan.

Jag tror att det du tror är en oskuldsfråga, är helt enkelt en åldersfråga för dig.
Citera
2025-03-19, 19:54
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Du vill smaka mina rester?

Hon kommer att tvätta sig och byta kläder emellan
Citera
2025-03-19, 20:04
Medlem
sxephils avatar
Det är väl optimalt men det handlar mest om att tjejen ska vara lojal och har hon haft många partners minskar den chansen.

Vid ett ONS spelar det ingen roll så klart. Men vid giftermål spelar det stor roll.

https://www.theatlantic.com/health/archive/2018/10/sexual-partners-and-marital-happiness/573493/
Senast redigerad av sxephil 2025-03-19 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in