2025-03-21, 14:40
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Vilket datum är det?
Mål nr T 708-24
https://www.domstol.se/nacka-tingsra...forhandlingar/
Det enda jag kan se är antagligen det du själv redan sett. Inte denna eller nästa vecka.
Kanske någon annan, med nån form av behörighet, kan se längre in i framtiden?

Nu när Rune beslutat sig för att kasta handskarna, och kallat Mamma Margunn som karaktärsvittne, undrar jag:

Om hon vittnar via länk, kommer hon då kunna se hela rättegången, eller kopplas länken ner när hon berättat hur fantastisk Rune är?
Hade gärna sett att hon hade fått bevittna även andra sidans uttalanden om Rune
Citera
2025-03-21, 14:58
Medlem
Hur jävla lågt kan runar sjunka. Kalla sin egen mamma som karaktärsvittne när han nästan är 60 år. Tycker det visar med all tydlighet hur ensam och korkad runar är.
Citera
2025-03-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Stort tack för denna!
Kudos till Amadeus som vägrar ställa upp som vittne på sin fars sida.
Jessicas vuxna barn ska vittna om hur de påverkats av att ha blivit "uppfostrade" av Runar under sin tonårstid.

Tyvärr kommer jag inte åt innehållet ! Går det att få den i något annat ”format ”? 🙃
Citera
2025-03-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Vilket datum är det?

(FB) Den stora skvallertråden om Runar Sögaard!
Citera
2025-03-21, 18:33
Medlem
J@ckson säger - när Rune skaffat större boende nära skolan och bil kan jag fundera på att bo växelvis, inte annars.

Hur kan detta sluta på annat sätt än att J får vårdnaden?

Hans hotande i meddelanden och att envisas med att göra upp saker med barnen direkt är verkligen ingen väg framåt för runkRune.
Citera
2025-03-21, 19:03
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Mål nr T 708-24
https://www.domstol.se/nacka-tingsra...forhandlingar/
Det enda jag kan se är antagligen det du själv redan sett. Inte denna eller nästa vecka.
Kanske någon annan, med nån form av behörighet, kan se längre in i framtiden?

Nu när Rune beslutat sig för att kasta handskarna, och kallat Mamma Margunn som karaktärsvittne, undrar jag:

Om hon vittnar via länk, kommer hon då kunna se hela rättegången, eller kopplas länken ner när hon berättat hur fantastisk Rune är?
Hade gärna sett att hon hade fått bevittna även andra sidans uttalanden om Rune
Som vittne via länk är man bara inne under sitt eget vittnesmål.
Är man vittne på plats, kan man få stanna kvar som åhörare efter sitt vittnesmål. Men man får inte höra vad vittnen innan sagt.
Citera
2025-03-21, 20:34
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Som vittne via länk är man bara inne under sitt eget vittnesmål.
Är man vittne på plats, kan man få stanna kvar som åhörare efter sitt vittnesmål. Men man får inte höra vad vittnen innan sagt.
Tack!

Jag insåg just att man inte vet så mycket om Margunn.
Hon har varit gift med bedragaren Frank i många år, och uppfostrat Runar

Kanske dyker hon upp i permobil med gullig lusekofta,
men är i själva verket hjärnan bakom allt?
Citera
2025-03-21, 20:48
Medlem
Alonens avatar
Hur jävla tappad är Fulnar…

Tidigare förskte Fulnar få pappa Frank att ta på sig Fulnars brottsliga framfart.

Sen kallar sin egen morsa som karaktärsvittne!

Stackars morsan, först gubben Frank (som själv åkte i buren för bedrägerier), sen behöver hon sopa upp spillrorna efter Fulnars brottsliga framfart, mm, mm…

Sällan sett någon idiot som är så sanslös på att skylla ifrån sig.

Senast redigerad av Alonen 2025-03-21 kl. 21:20.
Citera
2025-03-21, 21:15
Medlem
Rikskrim08s avatar
Runar har 0 kr i inkomst, han bor i en skrubb, saknar utbildning, inga vänner vill ha med honom att göra längre, inget jobb, ovän med alla sina ex., lurat,sina föräldrar, varit delaktig i åldringsrån, suttit i fängelse, har ett fängelsestraff som väntar, patologisk och patetisk lögnare överallt även i rättssalen, riskerar att bli av med vårdnaden om sina barn och utger sig för att vara framgångsrik lifecoach. Det finns ingen framtid för Runar. Vad fan är det som driver honom, just ja, han lever ju i en livslång livslögn. Sveriges största looser i detta årtusende.
Citera
2025-03-21, 22:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Runar har 0 kr i inkomst, han bor i en skrubb, saknar utbildning, inga vänner vill ha med honom att göra längre, inget jobb, ovän med alla sina ex., lurat,sina föräldrar, varit delaktig i åldringsrån, suttit i fängelse, har ett fängelsestraff som väntar, patologisk och patetisk lögnare överallt även i rättssalen, riskerar att bli av med vårdnaden om sina barn och utger sig för att vara framgångsrik lifecoach. Det finns ingen framtid för Runar. Vad fan är det som driver honom, just ja, han lever ju i en livslång livslögn. Sveriges största looser i detta årtusende.
Men mamma finns alltid där! Endast en mor kan älska en sån.
Citera
2025-03-21, 23:55
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag hoppas verkligen domaren ser det uppenbara i denna vårdnadstvist.

Till Jessicas fördel vittnar hennes båda exmän samt hennes vuxna barn.

Till Runars fördel vittnar...hans morsa. Hade hans ex Carola vittnat, hade det inte varit till hans fördel, utan till hans motparts fördel. Hans vuxna barn Amadeus vägrar vittna till hans fördel. Kan tänka mig att Runar försökt pressa honom till det, men en eloge till Amadeus som kunde stå emot.

Kan inte bli mer uppenbart än så, vem som är den mest lämpade vårdnadshavaren.

Själv är jag mest intresserad av att höra Jessicas vuxna barns vittnesmål. De har ju haft Runar som "plastpappa" i tio år.
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-03-21 kl. 23:58.
Citera
2025-03-22, 06:35
Medlem
Pripps0.0s avatar
Vad är målet, vad tror sig Runar ha att vinna på att bete sig som han gör mot sina barn och sitt ex? Jag förstår att han gör vad han kan för att försvåra livet för Jessica och skiter i att barnen kommer i kläm, men sen då? Vad tror han att han ska uppnå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in