Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-21, 09:47
Medlem
Den här är snygg!
Ukrainska drönare är inne i Krim och härjar. Undviker några salvor från Pantsir och väljer ut högvärdiga mål som radarstationer till diverse system.
Sånt här blir man hård av!

https://x.com/NOELreports/status/1903003083984007637
Citera
2025-03-21, 09:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
- slutade läsa ditt inlägg där,

Man måste vara bra korkad för att tro att det första inlägget och rubriken i en tråd ensamma definierar vad som får diskuteras - eller så har man en fet "axe to grind", och därmed ett intresse av att låsa fast diskussionen vid just dessa ramar. Många har sagt att den här tråden har en misslyckad start och att den inte borde ha utvecklats till någon sorts generaltråd för Ukrainakriget, men eftersom Flash back kör med någon sorts "första tjing gäller"-regel så blev det ändå så. Det finns många andra legitima synsätt på det här kriget än att Ryssland skulle vara ansvariga för allt - men dem vill du inte höra talas om.

rySSland startade kriget och är därmed också ansvarig för det. Något du inte begriper.
Citera
2025-03-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Varför måste du också LJUGA för att tillfredsställa dig själv. Kom med källa på att det är 70 000 döda ukrainare. Du kan låta bli att länka till rySSka källor för alla vet att de LJUGER hela tiden.

Egentligen finns det oändliga möjligheter för en enstaka ryssvän (med ett eller flera konton) att styra hela denna tråd sidledes varje dag med meningslösa och lögnaktiga inlägg. Jag har beslutat att begränsa mitt antal svar till denne/ dessa personer.

Självklart kommer du aldrig att få någon godtagbar källa från ryssvännen/ vännerna på antal döda ukrainare. All deras "information" är propaganda styrd från annat håll samt obskyra telegramlänkar eller liknande. Det vi kan veta med säkerhet är att anfallande part så gott som alltid har högre förlustsiffror än försvarande part. Och då ryssen dessutom har ett primitivt sätt att strida kan deras förluster befaras vara enorma. Slutligen: ryssen ljuger eller förvränger sanningen alltid. Alltid. Storbritannien gick igår ut med att detta är de värsta förlustsiffror ryssen haft sedan WW2. Så "bra" har kriget mot Ukraina gått för dem....

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14519675/Russia-suffered-largest-troop-losses-WW2-900-000-dead-wounded-Ukrainian-frontline-UK-reveals-Zelensk y-says-changed-despite-Putins-ceasefire-agreement.html
Citera
2025-03-21, 10:02
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Ryssland har helt enkelt låtit Ukraina dö i Kursk, 70 000 döda, du vet att i Kursk har inte Ukraina haft några försvarsanläggningar och att eliminera dem har varit lätt, förstärkning efter förstärkning har malts ner.
Siffran är ju trams som alla självtänkande fattar. Det är just vid att inte ha etablerad försvar man kunde bomba och driva oförutsigbar manöverkrigföring man kunde holda ut så länge.
Samtidigt klarade man att holda panser på avstånd med hjälp av drönare.
Citera
2025-03-21, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Å andra sidan kommer ingen att våga investera i Ryssland. Ett genomkorrupt land som saknar alla former rättssäkerhet och som nu dessutom gladeligen bryter mot internationell rätt kommer inte att vara attraktivt. Till och med Trump verkar ju mer intresserad av att investera i Ukraina än i Ryssland.
I vanlig ordning har du inte en susning om vad du uttalar dig om.
Amerikanska energibolag förbereder sig redan för nya investeringar i Ryssland. Det blir praktiskt möjligt först när det politiska spelet är avklarat.

Citat:
Following watershed talks with Russian officials last week, US Secretary of State Marco Rubio extolled the “extraordinary opportunities,” economic and geopolitical, that the United States and Russia could both seize once the war in Ukraine was over. And, on Monday, US President Donald Trump said he was “trying to do some economic development deals” with Moscow.

https://amp.cnn.com/cnn/2025/03/01/business/economic-opportunities-us-russia-intl

Nej, Trump är inte intresserad av att investera i Ukraina. Han pekar på saker han vill, och Zelensky svarar lydigt niemas problemas. Idag blev det bekräftat att Zelensky gav bort alla ukrainska kärnkraftverk till USA.

OBS! Klappmongot Zelensky talade de senaste veckorna vitt och brett om att Ukraina kommer skaffa kärnvapen om man inte får NATO-medlemskap. För att hindra Zelenskys farliga idéer krävde Trump att ukrainska kärnkraftverk skulle övergå i amerikanskt ägo.

Så går det till när man är stor i käften som Zelensky.
Citera
2025-03-21, 10:20
Medlem
Ha ha fy fan vad det går dåligt för RyZZland.

🔥😳 Oil transshipment point "Kavkazskaya" in Krasnodar Krai. The entire base exploded.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1902988720774496549?t=4tJPT5ROn4Mv81tvj-drVA&s=19
Citera
2025-03-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Just det, och Zelensky (och indirekt hans backers inom EU & NATO som har stått och skyfflat vapen, pengar, missiler och löpande intel åt hans håll - utan detta hade offensiven inte varit möjlig) är starkt medskyldig till dessa 70.000 ukrainares död under loppet av drygt ett halvår.
Jag tror visst att våra meningsmotståndare tjuter om trovärdiga källor.
Och ryggdunkargänget har inte skött sig idag.
Jag fick ta gårdagens "absolut trovärdiga" och "icke ifrågasättbara" fakta. Generalstaben för Ukrainas väpnade styrkor, 👇🏻

The estimated total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 20.03.25:

personnel: about 899 470 (+1 400) persons
tanks: 10 377 (+13)
Och ännu mera lögner...

Som sagt det kommer från en mycket "trovärdig" källa.
Generalstaben för de väpnade styrkorna i Ukraina...
Citera
2025-03-21, 10:22
Medlem
The evacuation group of the 104th airborne regiment of the 76th airborne division of the Russian Armed Forces is working on the consequences of a failed assault on Basivka in Sumy Oblast.

Another Pskov paratrooper sets off on his final journey on the "Anyutka" cart.

https://x.com/PStyle0ne1/status/1902986900513660993?t=-XBDQX3SkRvm0WuExLMZHA&s=19
Citera
2025-03-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Varför skulle jag besvära mig att förklara olika orsaker och verkan. Vad som syns och finns bakom den ryska ekonomin. Vad som händer med rysk ekonomi, just nu.
Hört talas om uttrycket: "kasta pärlor till svin"

Precis. Gå till tråden om rysk ekonomi. Där passar denna fråga bättre.
Jag har inte bett dig att förklara någonting alls.

Jag konstaterade att alla sk "experter" har konsekvent haft fel i sina spådomar om ryska ekonomins krasch. För att inte tala om SVT och deras "experter" från Försvarshögskolan, som genom åren gjort sig till åtlöje.

Inget av det de sagt under 3 år har inträffat. Med andra ord är de inkompetnta, eller verktyg för medial propaganda. Välj själv.
Citera
2025-03-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Jag tror visst att våra meningsmotståndare tjuter om trovärdiga källor.
Och ryggdunkargänget har inte skött sig idag.
Jag fick ta gårdagens "absolut trovärdiga" och "icke ifrågasättbara" fakta. Generalstaben för Ukrainas väpnade styrkor, 👇🏻

The estimated total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 20.03.25:

personnel: about 899 470 (+1 400) persons
tanks: 10 377 (+13)
Och ännu mera lögner...

Som sagt det kommer från en mycket "trovärdig" källa.
Generalstaben för de väpnade styrkorna i Ukraina...

Stämmer bra ska du se din Vatnik 200 000 - 250 000 döda orcher enligt Storbritannien igår räkna där in över 600 000 skadade orcher detta sa Moskvas borgmästare för några månader sedan så siffran för förluster är nog högre.
Citera
2025-03-21, 10:35
Medlem
🇺🇦 Army shelling 🇷🇺 Army positions 8km east of Prilesye village of Belgorod region with DPCIM.
Destruction 🇷🇺 Tank and Z-STS Akhmat military Vechile.

https://x.com/Vijesti11111/status/1902994274687344852?t=LmEhqfLEvi4vVwZw9Gj_Qw&s=19

https://x.com/Vijesti11111/status/1902994274687344852?t=d3uVkwiTmQH7QNCdrDBVHA&s=19
Citera
2025-03-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jo visst finns det logik, insåg jag nu när jag läste era inlägg.

Så klart att man inte kan erkänna att det är nordkoreansk soldater i Kursk.
För det skulle öppna upp för andra länder i Ukraina. Länder som är allierade med Ukraina.

Putin har en röd linje i Nato eller Natoländer eller andra nationer i Ukraina.

Det brukar pratas om double standard. 🤣🤣🤣

Och jag pratar inte om fredsbevarande styrkor.
Jag pratar om direkt stöd på något sätt. Ex så har man pratat om att avlasta inne i Ukraina och mot gränsen till Vitryssland. Frigöra ukrainska soldater som kan vara vid fronten.

Min fetstil.

Det där tycker jag är intressant och den tanken har ju varit uppe tidigare men ingen har riktigt vågat. Belarus kommer troligen inte att göra något; det finns vad jag vet inga tecken på att de mobiliserar så eventuella utländska förband skulle i praktiken vara icke-stridande. Dessutom tror jag inte att Lukasjenko är så pigg på att beväpna sitt folk. Han vet nog hur populär han inte är.

Min förslag skulle vara att Ukraina bjuder in trupper från ett land som inte är med i Nato så att ryzzen inte kan gnälla om det. Landet jag tänker på är förstås Sydkorea. Det vore ju hur kul som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in