2025-03-20, 11:52
Medlem
Såg att mod hade låst tidigare tråd men upplysning.se är unikt i att de EJ tar bort personuppgifter. Ratsit, mrkoll, mybirthday etc har jag lyckats ta bort mig från, nu är det bara upplysning kvar. IMY är hopplöst sega och jag vet i ärlighetens namn inte vad det håller på med där.

Jag vägrar finna mig i att mina uppgifter ligger uppe för alla kriminellas och gangsters beskådan, redo att casha in på min blåögda naivitet. Nej.

Vad ska vi göra? Gå samman och anlita en jurist för en gruppstämning eller kollektiv talan?
Citera
2025-03-20, 11:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odessa7
Såg att mod hade låst tidigare tråd men upplysning.se är unikt i att de EJ tar bort personuppgifter. Ratsit, mrkoll, mybirthday etc har jag lyckats ta bort mig från, nu är det bara upplysning kvar. IMY är hopplöst sega och jag vet i ärlighetens namn inte vad det håller på med där.

Jag vägrar finna mig i att mina uppgifter ligger uppe för alla kriminellas och gangsters beskådan, redo att casha in på min blåögda naivitet. Nej.

Vad ska vi göra? Gå samman och anlita en jurist för en gruppstämning eller kollektiv talan?
Nu är du ute på tunn is!

(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)
Citera
2025-03-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nu är du ute på tunn is!

(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)

Carl Serung, jag önskar att jag yrade. Jag har följt instruktionerna till punkt och pricka men upplysning.se tar inte bort mig efter X antal mail.
Citera
2025-03-20, 11:57
Medlem
Läser "Om upplysning.se inte vill ta bort så gör du en IMY anmälan då kommer Lars ta bort dig inom några månader." i tråden du länkade till. Det låter lovande, men jag har väntat några månader redan. Väntat, väntat.
Citera
2025-03-20, 12:48
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odessa7

Hur lyckades du ta bort dig från mr koll? Har mejlat utan att få svar..
Citera
2025-03-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Jag tror jag mejlade precis innan de blev överrösta av förfrågningar och checkade ut, typ. Jag har ingen bra lösning til dig tyvärr. Men har du mejlat + anmält på IMY borde det väl vara en tidsfråga?
Citera
2025-03-20, 13:47
Medlem
Citat:

Jag och flera andra här på Flashback har också fått uteblivet svar. Dock så brukar dom ta bort utan att svara. Så blev det för mig
Citera
2025-03-20, 18:54
Samma för mig. Alla utom upplysning.se har plockat bort mig efter att jag begärt det. Har kontaktat upplysning.se flera ggr både via deras webbformulär och via mail, utan resultat.
Citera
2025-03-20, 21:36
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Jag och flera andra här på Flashback har också fått uteblivet svar. Dock så brukar dom ta bort utan att svara. Så blev det för mig

Tack för svar! Detsamma gällde mig
Citera
2025-03-20, 21:57
Medlem
Citat:
Tack för svar! Detsamma gällde mig

Gött, skål för de
Citera
2025-03-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartKaffemugg
Samma för mig. Alla utom upplysning.se har plockat bort mig efter att jag begärt det. Har kontaktat upplysning.se flera ggr både via deras webbformulär och via mail, utan resultat.

Någon skrev att en IMY-anmälan gör susen, efter några månader. Kanske kan man påskynda IMYs process.
Har du lyckats med Krafman? Omöjlig. Honom kunde man ha en mailkonversation med åtminstone. Han tillhör det inte helt ovanliga släktet av åldrande män: Tvättäkta gubbjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in