2025-03-20, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
SvD har släppt en poddserie med nya uppgifter i spåret efter Christer A.

Mårten P, Sonny B, Hans Ö och grandvittnet Anneli K uttalar sig för första gången om CA, med nya uppgifter från anhöriga, APK m.m.

Bra jobbat!

Alldeles utmärkt initiativ Omiga!
Jag skall lyssna med stort intresse naturligtvis.
Jag tackar för ditt personliga engagemang och vilja till att försöka driva hypotesen ytterligare framåt.
Citera
2025-03-20, 09:12
Medlem
Mycket bra att SVD belyser Christer A för det ger information om honom större spridning.
En tidning har ju också större resurser jämfört med en vanlig privatperson.

https://www.svd.se/a/KMRkye/palmemordet-svd-far-fram-nya-ledtradar-om-christer-a
Citera
2025-03-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
SvD har släppt en poddserie med nya uppgifter i spåret efter Christer A.

Mårten P, Sonny B, Hans Ö och grandvittnet Anneli K uttalar sig för första gången om CA, med nya uppgifter från anhöriga, APK m.m.

Bra jobbat!

Grandvittnet Anneli K har pekat ut SE- inte CA.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Wbvv/vittne-pekar-ut-stig-engstrom--hordes-aldrig

Även Lars J anser att det kan ha varit SE (knappast inte CA).

https://www.expressen.se/nyheter/palmevittnet-pekar-ut-engstrom-som-mordaren/

Finns inget eg. som pekar på att CA var varken vid Grand på mordkvällen eller på mordplatsen tiden för mordet.
Citera
2025-03-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Haha, ja någon måtta får det vara på försköningen. Det vore som om Mr Creosote spelades av Brad Pitt?

Finns det något som visar att CA hade en "snygg kropp" såsom AH beskriver, samt kunde springa snabbt framåtlutat och ta trappen med 2-3 steg i taget, vilket LJ tar upp.

Det är inte bilden av CA man får upp när man visualiserar detta.

CA hade den enda otestade revolvern ... I Stockholm.

Det fanns även många illegala vapen som aldrig testades. Vapnet kan ha kommit från en närliggande kommun, annan del av Sverige eller utlandet (t ex Sydafrika, USA eller Indien).

https://gunnarwall.wordpress.com/2024/10/
Senast redigerad av Niklasgl87 2025-03-20 kl. 09:38.
Citera
2025-03-20, 10:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immunologiker
Tack Roerlig, omiga, kato85, Lookalike m fl som skapade så intresseväckande inlägg här de första drygt 500 sidorna i denna tråd som jag läste under ca 5 månader t o m dec 2024 och hade tänkt fortsätta tråden ut, men med SvD:s inhopp känns det på något sätt inte lika bråttom.

Kanske en smart AI-analys av trådens innehåll skulle kunna få ihop spåret koncist och motsägelsefritt ?

AI i all ära, men ...

1) Vad visar att CA var på Sveavägen vid den aktuella tidpunkten, och inte hemma i soffan?

2) Vad visar att CA hade fysiken att springa snabbt framåtlutat och uppför trappen med 2-3 steg i taget?

Givetvis är det bra om man går till botten även med detta spår, så långt det är möjligt.

Men hittills har jag inte känt någon "vibration i MOP-kraften" vad gäller CA. Ska dock lyssna på poddarna.

Upphovsmannen tycks hålla dörrarna öppna ...

P.S. Kul med glada dagar för content creator Otto. Nu har han content att leverera ett tag igen.

Det är honom väl unt.

I bästa fall får han energi att intervjua fler intressanta personer, exempelvis JÅS.
Citera
2025-03-20, 14:20
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=HeI5V0sF5ZU

Det största som har hänt Christer A-spåret | Palmemordet | SvD | Dokumentärserie
Citera
2025-03-20, 15:44
Medlem
Smikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tycker att Christer A är tänkbar gm.
Hans berättelse om vapenförsäljningen känns inte trovärdig.
Han verkar inte haft något större kontaktnät.
Lokalkännedom om området.
Tänkbar möjlighet att gå och hämta ett vapen med kort varsel.
Jag tror inte att han om han var gm skulle prata om det alls, en del andra tänkbara personer skulle förmodligen vilja skryta om dådet för andra personer med negativ uppfattning om OP.

Den för mig största indicien är ammunitionen, som tydligen var av mycket ovanlig sort men som CA via sin klubb hade tillgång till.
Citera
2025-03-20, 15:55
Medlem
Jag hejade till när jag i slutet på del 1 av
Svenska Dagbladets podd hörde att C A
kallade sin Magnum för " Palme stopper "!
Citera
2025-03-20, 17:05
Medlem
Det är oerhört svårt att ta till sig den fakta som säger att helt centrala personer inom PU såsom Hans Ölvebro,Tommy Lindström och Sonny Björk aldrig sett Mårten Palmes fantombild av vad som mycket väl kan vara Olof Palmes mördare..förrän nu..nästan 39 år efter det att mordet begicks(jag utgår ifrån att respektive intervju för podden gjorts innan den 28 Februari 2025).

Det är helt befängt.

Jag har otroligt svårt att komma runt detta,men fakta är fakta oavsett hur frustrerande den än må vara.

Helt otroligt.
Citera
2025-03-20, 17:10
Medlem
Podden är högklassig.
Producerad av yrkeskunnigt folk.
Personligen så finner jag det oerhört skönt att nu kunna släppa en av mina närmast permanenta frustrationer gällande att Mårten Palme aldrig fått se foton av Christer Andersson.
Nu har han beretts den möjligheten,och det känns befriande på ett personligt plan.

Bra jobbat,det!
Citera
2025-03-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är oerhört svårt att ta till sig den fakta som säger att helt centrala personer inom PU såsom Hans Ölvebro,Tommy Lindström och Sonny Björk aldrig sett Mårten Palmes fantombild av vad som mycket väl kan vara Olof Palmes mördare..förrän nu..nästan 39 år efter det att mordet begicks(jag utgår ifrån att respektive intervju för podden gjorts innan den 28 Februari 2025).

Det är helt befängt.

Jag har otroligt svårt att komma runt detta,men fakta är fakta oavsett hur frustrerande den än må vara.

Helt otroligt.

Ja, det är magstarkt. Åtminstone Ölvebro måste ju sett bilden. Men han är gammal. Hans hjärna har rimligtvis sovrat bort väldigt mycket MOP-info genom åren.
Citera
2025-03-20, 17:45
Medlem
Kusin Ls uppgifter är som vanligt intressanta.
Han har själv sett hur Christer A lekt runt med "Palmestoppern" och torrskjutit,laddat i patroner och laddat ur osv.

Förloppet vid TV skottet sommaren 1980 får lite mera kött på benen.
Sannolikt scenario är att Christer A suttit och lajjat med vapnet,såsom exempelvis Roerlig tidigare har spekulerat kring,Han har laddat i en patron..sedan kommer Palme upp i TV rutan.
Glömsk av att patron sitter i loppet så "torrskjuter" Christer A "Palmestoppern".
Han har glömt att patron sitter i...eventuellt beroende på att sinnet koncentrerar sig på Olof Palme.

Uppenbarligen så fortsatte Christer med att torrskjuta sin självutnämnda s.k "Palmestopper" lite då och då även efter TV skottet emot Palme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in