2025-03-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla. Ciara har antytt både det ena och det andra men ingenting rakt ut.
Hon har gjort det medvetet spekulativt så att folk ska spekulera och sprida rykten om hennes X-man.
För att folk ska fabulera skit om Måns så att han blir missaktad.
Att hon tog bort det hastigt var väl för att hon insåg att hon kunde bli stämd för förtal.

Du tror inte att barnen älskar sin pappa lika mycket som sin mamma?
Hur kan du då tro att det inte skulle skada dem? Allting som skadar en förälder skadar också deras barn. Och en gång ganska snart kan de läsa också.

Det var Måns son som tröstade honom efter förlusten och han såg lika ledsen ut som sin pappa, den lille parveln.

Är ju bara tragisk att sonen på 5 år försöker trösta sin snedtända far. Inte sunt…
Citera
2025-03-20, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AztekaRoad
Måns uttalar sig:

”Knappast någon kan vid det här laget ha undgått att Ciara och jag tyvärr befinner oss mitt i en uppslitande skilsmässa. Det är en svår situation med sårade känslor från båda håll. Det blev inte som någon av oss hade tänkt oss.

Jag önskar innerligt att denna skilsmässa – som är svår nog som den är – inte pågick inför allmänhetens ögon. Främst med tanke på våra två gemensamma barn. Deras välbefinnande just nu är helt uppriktigt det enda jag bryr mig om.

Jag är en offentlig person och har själv valt mitt yrke och allt som kommer med det. Precis som Ciara. Men våra små barn har inte valt sina föräldrar. De ska inte behöva höra konstiga och obehagliga saker om sin pappa eller sin mamma på skolgården eller själv läsa saker på nätet. När man är sex år gammal ser man mycket mer än vi vuxna alltid förstår. Och när man blir ännu äldre finns allt som har sagts fortfarande kvar. Nätet glömmer ju aldrig.

Egentligen är jag inte viktig i detta sammanhang. Det är barnen som står i fokus. Naturligtvis blir jag ledsen och till och med uppriven över vad som påstås om mig. Men att bemöta sådant i media eller på Instagram leder inte framåt och vid sidan står barnen som vittnen.

Jag hoppas nu att Ciara och jag kan och får sköta fortsättningen av detta i lugn och ro som vuxna människor och – framför allt – som föräldrar.”

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlows-nya-ord-efter-ciaras-anklagelser-/

Klass från Måns får jag säga. Till skillnad från sin ex-hustru som karaktärsmördade honom inför folket. Hade detta varit me too-tider hade Måns redan varit dömd, men troligt är han det ändå här.

Jag vet inte vad som hänt bakom stänga dörrar - ingen förutom de själva vet - och man kan tycka både det ena och det andra låter troligt, men faktum är att vi inte vet.

Därför konstaterar jag bara att Måns utåt sett har hanterat detta på helt rätt sätt med tanke på sina barn medan Ciara helt har avsaknat samma sinnesnärvaro och taktkänsla.

Klass? Fullständigt medvetet och med hjälp av advokaten för att framstå som den goda föräldern här. Vad hade du förväntat dig?
Citera
2025-03-20, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Måns advokat är en duktig skribent. Och smart att motivera att man inte alls tillbakavisar anklagelserna med att hänvisa till att man inte vill ha offentlig pajkastning. Med tanke på hur arg Måns blev över att förlora mello så borde han vara ännu argare att bli falskeligen anklagad. Men det han verkar mest mån om är att tysta pratet ”för barnens skull”.

Ja. Om det stämmer att Måns både använder droger och har varit våldsam mot barnens mamma, borde han kanske ha tänkt på att sådant påverkar barnen mer och längre än skriverier på nätet. Det finns också alltid kvar (hos barnen). Så som han påstår att "nätet aldrig glömmer..."
Citera
2025-03-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Han betedde sig som ett rötägg.
Jag tycker att han betedde sig som en person som var under väldigt stark press.
Du får ju väga in omständigheterna.

Tyckte Måns satte väldigt bra punkt för de här diskussionerna.
Alla ni som säger er måna om deras barn, reflektera nu över MZ ord.
" Även små grytor har öron."
"Det är inte ord, det är kulor som skadar,"
Senast redigerad av ottoplommon 2025-03-20 kl. 17:56.
Citera
2025-03-20, 17:31
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztekaRoad
Måns uttalar sig:

”Knappast någon kan vid det här laget ha undgått att Ciara och jag tyvärr befinner oss mitt i en uppslitande skilsmässa. Det är en svår situation med sårade känslor från båda håll. Det blev inte som någon av oss hade tänkt oss.

Jag önskar innerligt att denna skilsmässa – som är svår nog som den är – inte pågick inför allmänhetens ögon. Främst med tanke på våra två gemensamma barn. Deras välbefinnande just nu är helt uppriktigt det enda jag bryr mig om.

Jag är en offentlig person och har själv valt mitt yrke och allt som kommer med det. Precis som Ciara. Men våra små barn har inte valt sina föräldrar. De ska inte behöva höra konstiga och obehagliga saker om sin pappa eller sin mamma på skolgården eller själv läsa saker på nätet. När man är sex år gammal ser man mycket mer än vi vuxna alltid förstår. Och när man blir ännu äldre finns allt som har sagts fortfarande kvar. Nätet glömmer ju aldrig.

Egentligen är jag inte viktig i detta sammanhang. Det är barnen som står i fokus. Naturligtvis blir jag ledsen och till och med uppriven över vad som påstås om mig. Men att bemöta sådant i media eller på Instagram leder inte framåt och vid sidan står barnen som vittnen.

Jag hoppas nu att Ciara och jag kan och får sköta fortsättningen av detta i lugn och ro som vuxna människor och – framför allt – som föräldrar.”

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlows-nya-ord-efter-ciaras-anklagelser-/

Klass från Måns får jag säga. Till skillnad från sin ex-hustru som karaktärsmördade honom inför folket. Hade detta varit me too-tider hade Måns redan varit dömd, men troligt är han det ändå här.

Jag vet inte vad som hänt bakom stänga dörrar - ingen förutom de själva vet - och man kan tycka både det ena och det andra låter troligt, men faktum är att vi inte vet.

Därför konstaterar jag bara att Måns utåt sett har hanterat detta på helt rätt sätt med tanke på sina barn medan Ciara helt har avsaknat samma sinnesnärvaro och taktkänsla.
Å andra sidan kan hans advokat ha uppmanat honom att säga detta för att ligga bättre till i allmänhetens ögon. Om det blivit smutskastning där han skulle försvara sig och anklaga henne för saker i sin tur skulle det hela ha eskalerat snabbt. Det kan vara en strategi från Måns sida som betalar sig i längden, eller också kommer nya saker fram efterhand som gör att han måste dementera om han är rädd om sitt anseende och sin karriär. Att Ciara sade sig vara tystad är intressant...det tyder på att hon inte tog bort sitt inlägg frivilligt utan tvingades till det.
Citera
2025-03-20, 17:32
Avslutad
Citat:
Jag tycker att han betedde sig som en person som var under väldigt stark press.
Du får ju väga in omständigheterna.

Tyckte Måns satte väldigt bra punkt för de här diskussionerna.
Alla ni som säger er måna om deras barn, reflektera nu över MZ ord.
" Även små grytor har öron."
"Det är inte ord, det är kulor som skadar."

Tänk för ett ögonblick att det C skriver stämmer? Vad tror du inte Måns bidragit med för skada till barnen han här vill skydda?

Javisst, jättebra att barn inte behöver läsa om sina föräldrar i tidningar eller på nätet, men som han säger, han är en offentlig person och kaaaanske skulle den här mannen tänkt lite mer på hur hans sexmissbruk mm han själv öppet gått ut och pratat om, kan påverka barnen? Där var det visst inte känsligt om de skulle få läsa ett och annat om pappsen?

Och igen, OM C:s påståenden stämmer, kanske Måns, som offentlig person (och pappa) skulle tänkt på barnen innan han i sådana fall började ta droger och använde våld mot frun. För det skulle förr eller senare komma ut, kanske inte från C, men på annat sätt, och hur trodde han då att hans barn skulle påverkas?
Senast redigerad av Kryptonitonia 2025-03-20 kl. 17:39.
Citera
2025-03-20, 17:34
Medlem
Citat:
Tänk för ett ögonblick att det C skriver stämmer? Vad tror du inte Måns bidragit med för skada till barnen han här vill skydda?

Javisst, jättebra att barn inte behöver läsa om sina föräldrar i tidningar men som han säger, han är en offentlig person och kaaaanske skulle den här mannen tänkt lite mer på hur hans sexmissbruk mm han själv öppet gått ut och pratat om, kan påverka barnen?

Och igen, OM C:s påståenden stämmer, kanske Måns, som offentlig person (och pappa) skulle tänkt på barnen innan han i sådana fall började ta droger och använde våld mot frun. För det skulle förr eller senare komma ut, kanske inte från C, men på annat sätt, och hur trodde han då att hans barn skulle påverkas?

Håller med!!
Citera
2025-03-20, 17:37
Medlem
Citat:
Jasså? Jag anmälde en granne som misshandlade sin sambo (hon tog alltid tillbaka sin polisanmälan o då kunde de inte göra något) och han fick 5 månaders fängelse. Det bästa med det var, att efter det greps han direkt av polis om han höjde handen mot henne. Om kvinnor verkligen anmäler övergrepp (och inte tar tillbaka dem när ilskan lagt sig) så kan polisen göra många saker.

Du anmälde, ja. Stor skillnad.
Citera
2025-03-20, 17:42
Medlem
Citat:

Javisst, jättebra att barn inte behöver läsa om sina föräldrar i tidningar men som han säger, han är en offentlig person och kaaaanske skulle den här mannen tänkt lite mer på hur hans sexmissbruk mm han själv öppet gått ut och pratat om, kan påverka barnen?

Ge dig nu! Alltsammans är ju ryktesspridning och förtal.
Du vet inget alls. Och det som skrivs i en skvallertråd är lösa rykten och förtal som ALDRIG är underbyggda med några som helst bevis eller ens belägg.
Om dina fakta kommer från skvaller och förtal kan du glatt ta bort mer än 95% av det påstådda.
Så lägg ned nu!!!
Citera
2025-03-20, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Å andra sidan kan hans advokat ha uppmanat honom att säga detta för att ligga bättre till i allmänhetens ögon. Om det blivit smutskastning där han skulle försvara sig och anklaga henne för saker i sin tur skulle det hela ha eskalerat snabbt. Det kan vara en strategi från Måns sida som betalar sig i längden, eller också kommer nya saker fram efterhand som gör att han måste dementera om han är rädd om sitt anseende och sin karriär. Att Ciara sade sig vara tystad är intressant...det tyder på att hon inte tog bort sitt inlägg frivilligt utan tvingades till det.

Kvinnor har en tendens att göra sig själva till offer och de vill gärna att det ska synas utåt. Hennes andra inlägg var knappast förvånande. Kan vara hennes advokater som gett henne rådet att ta ner det första inlägget och då skriver hon ”silenced” för att få det att framstå som att det är Måns som har ”tystat” henne.
Citera
2025-03-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manyyears
Tycker det är lite märkligt att det inte inkommit några ”vittnesmål” som bekräftar eller motsäger sig Ciaras inlägg.
Alltid annars, när något sådant här kommer ut så träder anonyma vittnen eller bekanta fram och ska ta ställning åt något håll eller ska berätta sin egen historia. Här är det ingenting?!
Ingen som kommer ut och berättar om ”min vilda natt med Måns”
”Alla har alltid vetat hur han håller på”
”Jag såg han ta droger” ”vittne berättar: ciara och måns har haft problem länge, måns har styrt med järnhand och behandlat familjen illa”

Men inte heller någon som går ut med någon form av dementi överhuvudtaget.
”Måns skulle aldrig nånsin ta droger”
”Vittnen berättar; Måns är världens bästa pappa och skulle aldrig utsätta barnen för nåt”
M.m etc.

Är inte det lite konstigt?

Du behöver inte oroa dig han har legat med hundratals unga tjejer och dragit enorma mängder kokain jag känner till några av dessa tjejer men varför skulle dom vilja gå ut i media. Vad får dom ut av det.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2025-03-20 kl. 17:50.
Citera
2025-03-20, 17:46
Avslutad
Citat:
Klass? Fullständigt medvetet och med hjälp av advokaten för att framstå som den goda föräldern här. Vad hade du förväntat dig?

Ja, uttalandet är klass. Vad spelar det för roll att det är medvetet? Är inte alla uttalanden det?

Sen har väl Ciara också advokater men ändå skrev hon två pinsamma inlägg.

Så ja, Måns uttalande är klass, hur du än försöker vrida på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in