Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-20, 15:00
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nåja, Putin sitter inte i en bunker och väntar på slutet som Zelensky gör.

Vilket ju precis är vad putin gör...
mens Zelenskyj far världen runt...
Hur fan mår du egentligen?
Citera
2025-03-20, 15:00
Medlem
Citat:

Grundorsaken till konflikten är NATO och Kievregimens provokationer, inte minst i Donbas och pratet 2021 om kärnvapen. Inte Chrusjtjovs politik.

Om grundorsaken var NATO borde väl Ryssland invaderat finland också, eller vad missar jag ?

Sen är Ukraina en suverän stat och om dom vill gå med i NATO ska Ryssland skita i
Citera
2025-03-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Zelensky var i Finland igår.
Idag är han i Bryssel vill jag minnas.

Så jag vet inte vad du far efter.

Jag hörde att han var i Norge i dag och att hans fru var på Åland men jag kan ha blandat ihop det med något annat. Däremot ska han vara med på ett EU-möte på länk och det mötet hålls gissningsvis i Bryssel.
Citera
2025-03-20, 15:03
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu talas det allmänt om 250 000 döda ryska soldater, vad har Putin uppnått till det priset egentligen?
Citera
2025-03-20, 15:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vad fan är detta? Var väl över 800.000 döda ryska soldater under de här 3 åren??

"Mellan 200 000 och 250 000 ryska soldater har dödats i kriget i Ukraina. Det uppger det brittiska försvarsdepartementet under torsdagen.

Omnämnda “förluster” brukar inkludera sårade och dödade, om inte annat specificeras. Eftersom båda sidorna flitigt har använt splittervapen så borde diffen mellan dödade/sårade vara större än vad man historiskt brukat räkna med.
Citera
2025-03-20, 15:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Zelensky strider inte med nazister, ej heller med ödlefolk eller aliens....
Om du nånsin ska kunna delta i en diskussion
med normala utbildade och friska människor måste du först befria dig från den sinnessjuka ryzka propagandan.

Det finns gott om nazisttendenser bland de rysska soldaterna, det verkar dock putin inte bry sig om när han svassar omkfing i sina elevator shoes den lille mannen.
Citera
2025-03-20, 15:14
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Nåja, Putin sitter inte i en bunker och väntar på slutet som Zelensky gör.

Grundorsaken till konflikten är NATO och Kievregimens provokationer, inte minst i Donbas och pratet 2021 om kärnvapen. Inte Chrusjtjovs politik.
Enligt rysk propaganda handlar det om NATO men det är bullshit. Annars hade Ryssland invaderat Finland för att markera att gränsen är nådd, eller är över 100 mil längre NATO-gräns irrelevant? Och att både St.Petersburg och Murmansk är inom räckvidden för vanliga missiler?
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2025-03-20 kl. 15:18.
Citera
2025-03-20, 15:19
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Jag hörde att han var i Norge i dag och att hans fru var på Åland men jag kan ha blandat ihop det med något annat. Däremot ska han vara med på ett EU-möte på länk och det mötet hålls gissningsvis i Bryssel.

Tack!

Bunkern är tom i v f.
Citera
2025-03-20, 15:22
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Nej, svara nu på min fråga istället för att bortförklara med rysk psykologisk krigföring. Hur kan du så säkert påstå att Zelenski inte tar kokain? Jag säger inte att han med säkerhet gör det, men du säger dej vara säker på att han inte gör det. Hur kan du vara så säker? Allt som är "debunkat" i detta krig, betyder inte att någon måste slaviskt rätta sej efter det. Det du säger är "debunkat" kan mycket väl vara västlig psykologisk krigföring. Det hoppas jag att du förstår.

Jag förväntar mej en varning nu, precis som den gången när du och jag diskuterade Zelenskis 16% kontra 57% i stöd till presidentposten. Men det kan jag ta. Det har jag råd med.

Men varför lägger du inte upp ditt bevis istället?
Borde vara mycket enklare.
Då kan vi resonera.
Citera
2025-03-20, 15:23
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChimChim
Om grundorsaken var NATO borde väl Ryssland invaderat finland också, eller vad missar jag ?

Med detta enda inlägg har du bevisat att du inte har en aning om vad du svamlar om. Det Putin säger är att forna länder, antingen fd Sovjetstater eller självständiga länder, i Warszawapakten då den fanns (som ännu inte anslutit sej till NATO, och Ukraina är ett av dom) ska få ingå en militär allians med, eller få bli fullvärdiga medlemmar i NATO. Finland tillhör väl inte den kategorin, eller hur? Din okunskap är, jag vill nästan säga roande...men väljer diplomatiskt att säga begränsad.
Citera
2025-03-20, 15:25
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Ryssland erkänner att Engels och Saratov har fått stryk av ukrainska drönare men anger inte hur stora skador det rör sig om. Noll information om TU-95 och TU-160 bombflyg har befunnit sig i Engels

https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-rosjanie-odczuli-nocny-atak-dronow-bolesna-strata-dla-wojska,nId,21322483
Citera
2025-03-20, 15:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Diskussioner om Maidan 2014 har sedan länge en egen tråd:
(FB) Den stora samlingstråden om Maidan 2014
just för att denna inte skall spåra ur.

Inlägg raderade, varningar utdelade.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera