2025-03-15, 13:56
Medlem
Rimners avatar
Roligt att se så folkliga artister igen
Citera
2025-03-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparboy440
Axel Åhman är en Crossdresser. Han som spelar Daisy i "Jåo nåo e ja jåo YOLO ja nåo" videon.
https://www.youtube.com/watch?v=0UPv4Bh0bxk
Vad är en crossdresser?
Citera
2025-03-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Vad är en crossdresser?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Crossdressing
Citera
2025-03-15, 19:05
Medlem
Hemma hos-reportage hos Axel Åhman inklusive bild på hans fru

https://www.kotona.com/articles/loui...-home-in-vaasa
Citera
2025-03-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparboy440
Axel Åhman är en Crossdresser. Han som spelar Daisy i "Jåo nåo e ja jåo YOLO ja nåo" videon.
https://www.youtube.com/watch?v=0UPv4Bh0bxk
Påstår du att Axel Åhman är en transvestit? Du skojar väl?
Citera
2025-03-19, 00:42
Medlem
Finns knappast nåt skvaller att finna. De är helt enkelt precis sån genuina, talangfulla, snälla och ödmjuka som de verkar.
Senast redigerad av N9HN 2025-03-19 kl. 00:44.
Citera
2025-03-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Finns knappast nåt skvaller att finna. De är helt enkelt precis sån genuina, talangfulla, snälla och ödmjuka som de verkar.
Än så länge iallafall. Hoppas inte att kändisskapet stiger dessa finska lustigkurrar åt huvudet. Då tappar jag respekten för dem. Ödmjukhet och en enkel, folklig framtoning i media är fina egenskaper som vi alla borde välja framför plastiga, substanslösa personligheter, blekta tänder och fejkade lismarleenden, likt Måns och övriga trashiga mediahoror.
Citera
2025-03-19, 21:00
Medlem
Citat:
Nu tycker jag att du är orättvis mot Måns Zelmerlöw. Han är ingen trashig mediahora.
Jo, det är han. Ett trash, på fler sätt än i mediasammanhang. En horbock, lismare, ett äckel.

KAJ är anständiga i jämförelse. Rekorderliga och helylle. Såsom människor bör vara, både offentligt och privat.
Citera
2025-03-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaysouw1
Än så länge iallafall. Hoppas inte att kändisskapet stiger dessa finska lustigkurrar åt huvudet. Då tappar jag respekten för dem. Ödmjukhet och en enkel, folklig framtoning i media är fina egenskaper som vi alla borde välja framför plastiga, substanslösa personligheter, blekta tänder och fejkade lismarleenden, likt Måns och övriga trashiga mediahoror.

Tror inte det kommer ske. De har varit stora i Svenskfinland länge, och även om det inte går att jämföra med hur kända de är nu så tror jag inte kändisskapet kommer gå dom åt huvudet. De har hållit samma profil och inställning från när de spelade åt ett par hundra bönder, tills de sålde slut på en hockey arena två gånger i rad, och slog publik rekord på Wasa teater. Hela tiden har de också spelat gratis åt långtidssjuka barn. För de vill bara sprida glädje, så länge räkningarna blir betalda så tror jag de är nöjda.
Citera
2025-03-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Tror inte det kommer ske. De har varit stora i Svenskfinland länge, och även om det inte går att jämföra med hur kända de är nu så tror jag inte kändisskapet kommer gå dom åt huvudet. De har hållit samma profil och inställning från när de spelade åt ett par hundra bönder, tills de sålde slut på en hockey arena två gånger i rad, och slog publik rekord på Wasa teater. Hela tiden har de också spelat gratis åt långtidssjuka barn. För de vill bara sprida glädje, så länge räkningarna blir betalda så tror jag de är nöjda.
Isåfall låter de verkligen som helgjutna för Eurovision, såsom tävlingen borde se ut enligt mig då.

Själv tittade jag inte på mellofinalen i år då jag var så fullt övertygad om att mögmög skulle ta hem alltsammans vilket jag inte tål att åse eller knappt tänka på.

Men när det väl var konstaterat att de tre bastubadarna tagit hem rubbet så gick jag in på tuben för att kolla deras reaktioner i vinstögonblicket och av dessa att döma så tror jag att du har helt rätt. De verkade i det närmaste chockade över sin seger, som om de aldrig väntat sig detta. Där kan man snacka om ödmjukhet och för denna har de numera min fulla respekt.
Citera
2025-03-20, 04:16
Medlem
JerryCottons avatar
Dagens skvaller, de är urusla på att tala finska trots att deras släkt har bott där i generationers generationer. Ang. gnäll att finnar som flyttade hit på 60/70-talet pratar dålig svenska. "KAJ" mfl. har haft hundratals år på sig att träna på det finska språket utan att lyckas. Ganska intressant.
Citera
2025-03-20, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Dagens skvaller, de är urusla på att tala finska trots att deras släkt har bott där i generationers generationer. Ang. gnäll att finnar som flyttade hit på 60/70-talet pratar dålig svenska. "KAJ" mfl. har haft hundratals år på sig att träna på det finska språket utan att lyckas. Ganska intressant.
Ändå har de givit otaliga intervjuer på finska och det har uppenbarligen funkat bra. Annars skulle de väl ha fått växla till engelska?

Det är väl inte så konstigt att man pratar sitt modersmål bättre än andra språk?

Svenska är ju officiellt språk i Finland så det går inte att jämföra med finskans ställning i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in