2025-03-19, 15:37
Medlem
C13H16ClNOs avatar
När någon förstör sin egen familjs liv för all framtid, vilket RA gör genom sitt dåd, kan det vara möjligt att han har skrivit ett avskedsbrev till sin familj. Ett brev som kanske endast innehåller privata saker, som att det inte är deras fel och att de verkligen har gjort allt de kunnat för att hjälpa honom att må bättre. Om ett sådant brev existerade, skulle det då nämnas i media? Inte i sin helhet förstås, men åtminstone att det fanns?
Citera
2025-03-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag förstår inte varför det är relevant att det är Expo som skriver nåt? Ifrågasätter du på nåt sätt det dom skriver? Säg det i så fall istället för märkliga och vaga insinuationer.

Det är inte ett dugg viktigt att "koppla" nånting för mig, däremot har jag ett stort intresse för brott och straff och när allt pekar åt ett specifikt håll och det sitter en massa politiskt motiverade personer här och vägrar se det så blir det lätt så att jag postar om det.

Det är du som hänvisar till Expo.
Och det är ju där, bl.a., man kartlägger rasister och deras förehavanden och vad man kan läsa och inte.
Men gemene man har ingen aning hur många av alla tusentals publikationer som är tokhöger, attackvänster, islamistiska etc.
Här har ju Aftonbladet påstått att han varit på en sida, men inte för vad, hur många gånger eller något matnyttigt alls. Högst sannolikt för att han klickade på en artikel om Teletubbies eller vad som helst.
Tills det styrks på något vis är det en total icke-nyhet, som de vill stoppa in i sitt fyrabitarspussel tillsammans med att han minsann lyssnade på reggae. Hujedamig.
Och du inte bara sväljer hela satsen, du är supernöjd med din teori och torgför att alla andra är idioter som inte ser det uppenbara.
Det är definitionen på konspirationsteoretiker.
Citera
2025-03-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C13H16ClNO
När någon förstör sin egen familjs liv för all framtid, vilket RA gör genom sitt dåd, kan det vara möjligt att han har skrivit ett avskedsbrev till sin familj. Ett brev som kanske endast innehåller privata saker, som att det inte är deras fel och att de verkligen har gjort allt de kunnat för att hjälpa honom att må bättre. Om ett sådant brev existerade, skulle det då nämnas i media? Inte i sin helhet förstås, men åtminstone att det fanns?

Skulle du nämna till media om du tillhörde hans familj och fick ett dylikt brev?
Eller skulle du vilja att pressen som överskridit alla gränser i det här fallet drog åt helvete?
De är nog i totalt chocktillstånd.
Och de förebrår sig själva liksom alla närstående till olika GM och de som tagit livet av sig.
Citera
2025-03-19, 16:04
Medlem
Citat:
Du må hysa känslor för Expo osv men... Faktum kvarstår, nya dagbladet skapades av och upprätthålls av en neonazist, och man postar frekvent till försvar för NMR. Att Expo är en viktig källa till det gör det inte mindre sant. Att hålla på och förminska det är direkt negativt för möjligheterna att konstruktivt diskutera fallet här.

Hmm. Om någon totalt låst sig vid en teori som skapades timmarna efter dådet och håller fast vid det oavsett vad som framkommer ger inte intrycket av att vilja ha någon konstruktiv diskussion. Du vill borra ner dig i någon enskild detalj i en vag indiciekedja som redan brutits.
Citera
2025-03-19, 16:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenBom
Det undrar jag med... Han kanske är journalist på Aftonbladet.
Nej men det börjar bli riktigt söndertjatat. Men vissa verkar ju ohälsosamt insnöade på detta...
Jag skäms över att kalla mig vänster i hela den här soppan. Det är pinsamt illa hur man använder sig av denna våldshandling och tragedi för att vinna politiska poäng. Man skapar misstro mot polisen och en rädsla. Spelar ingen roll om han hade Mein Kampf hemma, killen var ett jävla kolli som vården och kommunen skulle tagit hand om för längesen. Det finns ingen annan att skylla detta på.
Media och politiker borde fan inte få yttra sig överhuvudtaget när det gäller personliga åsikter..

Jag läser både vänster och höger media. Ser verkligen inget fel i det.

Men det är ju högerns fel att vi har det omänskliga samhälle som vi har. Att det ska sparkas på dem som redan ligger.
Citera
2025-03-19, 16:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C13H16ClNO

Eller också så ger han dem skulden för allt?
Han hade ju brutit med dem. Så någon anledning måste han ju ha haft till det.
Citera
2025-03-19, 16:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hur många gånger har du råkat hamna på nya dagbladet när du slösurfar? Jag - exakt 0 gånger. Dom flesta andra - exakt 0 gånger.

Polisen har sagt att man inte kan se nån koppling mellan offren, och det verkar man bygga på att det saknas gemensam "etnicitet". Det är naturligtvis ett helt bisarrt sätt att se på invandring. Ingen hatar "turkar" eller "somalier" 2025, man hatar "invandrare från mena" eller "araber" eller "muslimer". Ingen av dom är en etnisk grupp.

Många svenskar med låg social status skyller på invandrarna för sin egen situation. Istället för att ta eget ansvar och göra något åt det. Alla jag känner som har låg social status har någon form av npf. De behöver uppenbarligen hjälp. Men politikerna spelar ut olika svaga grupper mot varandra så att de inte ska vända sig mot dem som styr och mot de som är rika.

RA kan ha gått på den propagandan och varit avundsjuk på att invandrare får hjälp när han själv skulle bli utan.

Att som svensk, som har levt hela livet i Sverige med alla fördelar och möjligheter vi har, vara avundsjuk på invandrare som kommer från krig och extrem fattigdom tyder verkligen på bristande empati. Något som också är vanligt vid npf. Jag undrar hur många av SDs väljare som har npf? De kanske borde omyndigförklaras?
Senast redigerad av smokeonthewater 2025-03-19 kl. 16:37.
Citera
2025-03-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Hade han? Var hittar jag information om det?
Citera
2025-03-19, 18:41
Medlem
C13H16ClNOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Ok, jag hade helt missat att det var bekräftat att han brutit med dem.
Citera
2025-03-19, 20:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du må hysa känslor för Expo osv men... Faktum kvarstår, nya dagbladet skapades av och upprätthålls av en neonazist, och man postar frekvent till försvar för NMR. Att Expo är en viktig källa till det gör det inte mindre sant. Att hålla på och förminska det är direkt negativt för möjligheterna att konstruktivt diskutera fallet här.
Det finns inget material som meningsfullt underlag för att konstruktivt diskutera ett eventuellt rasistiskt motiv.
Citera
2025-03-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det finns inget material som meningsfullt underlag för att konstruktivt diskutera ett eventuellt rasistiskt motiv.

Jo, det finns det. I massvis av krimfall har här diskuterats efter indicier som kommit fram från oklara källor. Som sedan visat sig stämma på pricken. Vill du bara diskutera av polisen verifierade uppgifter kan du prata med din sambo.
Citera
2025-03-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Hmm. Om någon totalt låst sig vid en teori som skapades timmarna efter dådet och håller fast vid det oavsett vad som framkommer ger inte intrycket av att vilja ha någon konstruktiv diskussion. Du vill borra ner dig i någon enskild detalj i en vag indiciekedja som redan brutits.

Det har inte framkommit ett enda exempel på saker som pekar åt nåt annat håll än att detta är en typisk altrightskjutning. Det enda vi har är polisens mycket märkliga uttalande timmar efter brottet om att det inte finns nåt rasistiskt motiv. Efter det är det sak som läggs på sak. Det enda motargumentet jag sett är att Rickard helt skulle sakna motiv, eller det direkt motbevisade "han hatade socialen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in