2025-03-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Fast man måste fortfarande läsa Expo eller liknande för att få den infon.
Gemene man googlar något och klickar ovetande in på artiklar eller likn. som bäst passar sökningen utan att först ge sin in i nazijägarträsket, eller tvärtom.
Infon om att han en gång gjort så och avsaknaden av info om vad han egentligen klickade på gör det endast till en riktigt shady efterhandskonstruktion.

Jag förstår inte varför det är så viktigt för dig att koppla dådet till något rasistiskt?
Det undrar jag med... Han kanske är journalist på Aftonbladet.
Nej men det börjar bli riktigt söndertjatat. Men vissa verkar ju ohälsosamt insnöade på detta...
Jag skäms över att kalla mig vänster i hela den här soppan. Det är pinsamt illa hur man använder sig av denna våldshandling och tragedi för att vinna politiska poäng. Man skapar misstro mot polisen och en rädsla. Spelar ingen roll om han hade Mein Kampf hemma, killen var ett jävla kolli som vården och kommunen skulle tagit hand om för längesen. Det finns ingen annan att skylla detta på.
Media och politiker borde fan inte få yttra sig överhuvudtaget när det gäller personliga åsikter..

Jag läser både vänster och höger media. Ser verkligen inget fel i det.
Citera
2025-03-19, 14:16
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Märkligt att inget ögonvittne på plats skrivit här i tråden.

Det måste betyda att det nästan enbart går blattar på den där skolan. Få blattar hänger på Flashback.

(Så att snubben sköt nästan bara blattar är då inte så konstigt...)
Citera
2025-03-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Fast man måste fortfarande läsa Expo eller liknande för att få den infon.
Gemene man googlar något och klickar ovetande in på artiklar eller likn. som bäst passar sökningen utan att först ge sin in i nazijägarträsket, eller tvärtom.
Infon om att han en gång gjort så och avsaknaden av info om vad han egentligen klickade på gör det endast till en riktigt shady efterhandskonstruktion.

Jag förstår inte varför det är så viktigt för dig att koppla dådet till något rasistiskt?

Jag förstår inte varför det är relevant att det är Expo som skriver nåt? Ifrågasätter du på nåt sätt det dom skriver? Säg det i så fall istället för märkliga och vaga insinuationer.

Det är inte ett dugg viktigt att "koppla" nånting för mig, däremot har jag ett stort intresse för brott och straff och när allt pekar åt ett specifikt håll och det sitter en massa politiskt motiverade personer här och vägrar se det så blir det lätt så att jag postar om det.
Citera
2025-03-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Men hur vet man om RA läste den för att få inspiration, information eller att han sympatiserade med deras åsikter? Han kan ju bara vart inne där för att kolla nått annat eller av ren nyfikenhet. Offren var ju slumpmässigt utvalda sa polisen.
Hur många gånger har du råkat hamna på nya dagbladet när du slösurfar? Jag - exakt 0 gånger. Dom flesta andra - exakt 0 gånger.

Polisen har sagt att man inte kan se nån koppling mellan offren, och det verkar man bygga på att det saknas gemensam "etnicitet". Det är naturligtvis ett helt bisarrt sätt att se på invandring. Ingen hatar "turkar" eller "somalier" 2025, man hatar "invandrare från mena" eller "araber" eller "muslimer". Ingen av dom är en etnisk grupp.
Citera
2025-03-19, 14:22
Medlem
Tror inte man kommer få veta så mycket mer om RA och hans motiv. Kanske nån detalj hit och dit men inget avgörande.

Det kommer bli ett öppet sår, ett trauma i Sverige. Likt Palme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenBom
Det undrar jag med... Han kanske är journalist på Aftonbladet.

Det är jag naturligtvis inte, och jag får för mig att det är kutym att inte doxa folk här? Så lägg ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kan det bara vara så att han ville skjuta ihjäl människor för att det var skoj?

Lite som Las Vegas mördaren som sköt ihjäl 60? pers och inte lämnade något som helst motiv.
Fast bara för att man inte lämnar motiv så betyder ju inte det att man gjort det av nöje. Det kan ju fortfarande vara en riktad ilska. Men visst kan det vara så... Man vet ju inte heller riktigt vidden av hans diagnoser. Han kanske inte ens fattade vad han gjorde. Kanske jag inte tror på själv, men vi vet ju helt ärligt ingenting om hur väl han fungerade. Hans knepiga filmer är ju egentligen bara det man har än så länge.. han kan lika gärna vara ett barn i sinnet. Jag blir bara att tänka på jättebebisen från Linköping.
Citera
2025-03-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Hur många gånger har du råkat hamna på nya dagbladet när du slösurfar? Jag - exakt 0 gånger. Dom flesta andra - exakt 0 gånger.

Polisen har sagt att man inte kan se nån koppling mellan offren, och det verkar man bygga på att det saknas gemensam "etnicitet". Det är naturligtvis ett helt bisarrt sätt att se på invandring. Ingen hatar "turkar" eller "somalier" 2025, man hatar "invandrare från mena" eller "araber" eller "muslimer". Ingen av dom är en etnisk grupp.

Vi vet ju inget om RA, men han kan mycket väl ha fastnat vid nån grej där i en bråkdel av en sekund och sedan surfat vidare på nätet.
Citera
2025-03-19, 14:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag förstår inte varför det är relevant att det är Expo som skriver nåt? Ifrågasätter du på nåt sätt det dom skriver? Säg det i så fall istället för märkliga och vaga insinuationer.

Det är inte ett dugg viktigt att "koppla" nånting för mig, däremot har jag ett stort intresse för brott och straff och när allt pekar åt ett specifikt håll och det sitter en massa politiskt motiverade personer här och vägrar se det så blir det lätt så att jag postar om det.
Expo är en vänsteraktivistisk aktör som inte har någon trovärdighet i dessa sammanhang. Att ta del av olika medier är ett bra sätt att skaffa sig en egen och bred bild av hur verkligheten ser ut. Att försöka få det här dådet till något rasistiskt är direkt avskyvärt givet den information som finns.

Den aktör som verkligen behöver granskas och ställas till svars är socialtjänsten.
Citera
2025-03-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenBom
Känner du lika om hans offer också? Överlevande som döda. Finns ju dom som varit i värre situationer utan att få PTSD eller dött... Jävla amatörer liksom. Eller?

Att få PTSD eller planera och utföra ett massmord är väl lite skillnad ändå. Det är ju en helt annan nivå.
Vart jag vill komma är att samhället istort med allt vad det innebär som helhet är ju skyldiga till dessa dåd. Man kan inte lasta över allt ansvar på sjukvård, socialtjänst, fkassa etc etc... sånna här händelser är ju nästintill omöjligt att skydda sej ifrån.

Missförstå mej rätt men ex det är ju inte merparten av dom som pratar om att ta självmord som gör det utan dom som håller det för sej själva.
Citera
2025-03-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Expo är en vänsteraktivistisk aktör som inte har någon trovärdighet i dessa sammanhang. Att ta del av olika medier är ett bra sätt att skaffa sig en egen och bred bild av hur verkligheten ser ut. Att försöka få det här dådet till något rasistiskt är direkt avskyvärt givet den information som finns.

Den aktör som verkligen behöver granskas och ställas till svars är socialtjänsten.

Du må hysa känslor för Expo osv men... Faktum kvarstår, nya dagbladet skapades av och upprätthålls av en neonazist, och man postar frekvent till försvar för NMR. Att Expo är en viktig källa till det gör det inte mindre sant. Att hålla på och förminska det är direkt negativt för möjligheterna att konstruktivt diskutera fallet här.
Citera
2025-03-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Vi vet ju inget om RA, men han kan mycket väl ha fastnat vid nån grej där i en bråkdel av en sekund och sedan surfat vidare på nätet.

Det finns en möjlighet ja men det är inte troligt och det vet ju alla som diskuterar det i tråden också.

Men den som lever lär såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in