2025-03-18, 22:38
Medlem
xnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis det er brukt villedning i saken, og den er planlagt i lang tid, ser jeg ikke bort fra at google-søkene også er en del av dette.
Og som du skriver over, saken er ikke løst, og politiet later til å stå i stampe.

Så kan man jo spørre om dette er pga. et fullstendig noldus politi eller smarte skurker.
Jeg må være ærlig, men jeg har begynt å miste håpet om at politiet noen gang kommer til å finne gjerningspersonene bak dette. Det virker som de har veldig lite å gå på, og selv om noen av sporene, som søkene etter navnet hennes, virker interessante, er det nesten som de jakter på en nål i en høystakk. Etterforskningen her har blitt et uendelig puslespill med mange teorier og spor som ikke fører til noe konkret. Det er lett å bli frustrert over at de undersøker alt mulig, selv om det ikke nødvendigvis er til hjelp for å finne de ansvarlige. Jeg tror det er mye som har blitt oversett eller ikke blitt tatt på alvor, og etter all denne tiden uten resultater, virker det som en håpløs sak. Når man ser på tempoet i etterforskningen og hva vi får på bordet, er det vanskelig å være optimistisk.
Citera
2025-03-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Trentino syd Tirol

Mest sannsynlig har noen reist dit fra Norge, og søkt på AE mens de oppholdt seg i Italia.

Mars 2017.

Men dette har nok politiet etterforsket. Uten å ha kommet noen vei.
Citera
2025-03-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mest sannsynlig har noen reist dit fra Norge, og søkt på AE mens de oppholdt seg i Italia.

Mars 2017.

Men dette har nok politiet etterforsket. Uten å ha kommet noen vei.

Skiferie?
Citera
2025-03-18, 22:43
Medlem
xnvs avatar
Det er på høy tid at politiet får inn et nytt team med mer kompetanse på saken. Hvis de tror at søk på Google etter kona hans er et relevant spor i denne saken, så skjønner jeg virkelig ikke hva de driver med. Det er frustrerende å se hvordan etterforskningen har utviklet seg. Vi trenger et team som kan tenke skarpt og jobbe mer effektivt, for det her virker bare som en aldri så liten sirkus.
Citera
2025-03-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dette med økning i antall Google-søk på AE og sentrale ord knyttet til saken før forsvinningen er noe denne tråden allerede tok opp for flere år siden, så her var flere brukere på Flashback "først ute". Men det er et interessant tema og jeg så dette selv. På den andre siden kan man jo spørre seg hvorfor noen hadde behov av å søke opp AE på Google dagen før hun forsvant når det er snakk om en lenge planlagt forbrytelse.

Godt poeng til det siste. Sikkert noe siste finish i villedningsgreier i saken.
Tenker disse datoene kan være sentrale i forhold til at noen/flere brukte tid på å snekre sammen dette makkverket av et trusselbrev som ledd i en fingert kidnapping også. At både søkemotoren til Google gikk varm og de doble konsonantene spredte seg som et virus.
Citera
2025-03-18, 23:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnv
Det er på høy tid at politiet får inn et nytt team med mer kompetanse på saken. Hvis de tror at søk på Google etter kona hans er et relevant spor i denne saken, så skjønner jeg virkelig ikke hva de driver med. Det er frustrerende å se hvordan etterforskningen har utviklet seg. Vi trenger et team som kan tenke skarpt og jobbe mer effektivt, for det her virker bare som en aldri så liten sirkus.

Vel, de hadde noen helt åpenbare clues, men det kan virke som om de ødslet dem bort.
Om dette baserte seg på inkompetanse fra deres side, eller iherdige motkrefter, kan jeg ikke si.
Citera
2025-03-19, 08:15
Medlem
Solviuss avatar
Saken bærer preg av å ikke skulle løses på lik linje med Scandinavian Star saken.

At det ligger noe skjult bak saken som har en større betydning en AEH og folks tro på politiet.

Jeg setter penga på at det er en link mellom Hagen og Wiborg saken, da det er både sannsynlig og gir en forklaring på politiets "stand down" og merkverdige adferd, samt tøyset pressen presenterer uten noen kritiske spørsmål.

AEH viste for mye om Wiborg drapet og måtte taes av dage og det truet den Norske elite, da med vekt på Arbeiderparitet.
Citera
2025-03-19, 09:34
Medlem
Jeg foreslår at det opprettes en egen tråd for Wiborg saken for den har ingen ting her å gjøre.
Citera
2025-03-19, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, de hadde noen helt åpenbare clues, men det kan virke som om de ødslet dem bort.
Om dette baserte seg på inkompetanse fra deres side, eller iherdige motkrefter, kan jeg ikke si.
Mistankegrunnlaget rettet mot Tom Hagen var tuftet på statistikk, og kan derfor ikke anses som annet enn en del av den planlagte villedingen, for å gi de/den skyldige mer tid.

Politiet ble på den måten tvunget til å etterforske TH, til tross for at det er kjent at det aldri har eksistert ett eneste fnugg av bevis, eller grunnlag for mistanke, annet enn det faktum at han er/var kidnappingsofferets ektefelle.

Slik har også de såkalte åpenbare clues blitt ferdig etterforsket og videre blitt identifisert som villeding. Henleggelsen av siktelsen er derfor ett stort fremskritt og må anses som positivt for etterforskningen.

Politiets fremskritt betyr at du tok feil, og du må rykke tilbake til start. Det har nemlig pågått en parallell etterforskningen, ved siden av Tom Hagen saken. Nå når sistnevnte siktelse er henlagt, kan politiet fokusere på det AEH-saken egentlig handler om.
Citera
2025-03-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ny artikkel i VG i kveld.
Lørenskog-saken: De mystiske Google-søkene
Hvorfor var det en økning i Google-søket «Anne-Elisabeth Hagen» 21. mai 2018 - over fem måneder før hun forsvant?
Jeg har samlet de forskjellige søkeordene og datoene under her.

Politiet skal ha bedt Google om informasjon om hvem som har gjort søkene. Uten å få svar.

21. mai 2018.
Var det noe spesielt som skjedde denne måneden som kan sees i sammenheng med at noe skyter fart akkurat da? Har det f.eks. skjedd noen bevegelser i aktuelle kriminelle miljø rundt dette tidspunktet?
Citera
2025-03-19, 13:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
21. mai 2018.
Var det noe spesielt som skjedde denne måneden som kan sees i sammenheng med at noe skyter fart akkurat da? Har det f.eks. skjedd noen bevegelser i aktuelle kriminelle miljø rundt dette tidspunktet?

Vel, avisa Lindesnes hadde 19. mai 2018 et helsides oppslag om det kommende firmaet C*worx Mandal med OHG og to andre. Adressen til foretaket er spesifisert i artikkelen.
Citera
2025-03-19, 15:38
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Jeg foreslår at det opprettes en egen tråd for Wiborg saken for den har ingen ting her å gjøre.

Nå må det sies å være ditt problem at du ikke evner å tenke utover de tildelte kort og det fremlagt konseptet, og heller ikke evner å gjøre noe slags research, hvilke ville konkludert med at det er en av de få løsninger som totalt sett setter halen på grisen.

Det er fritt frem for folk å fremme teorier og konklusjoner og diktator spirer bør ingen lytte til.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in