2025-03-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Kanskje ikke datoen for gjennomføring var planlagt, og noen som visste om plottet googlet for å se om det var noen nyheter.

Det kan indikere at flere visste hva som skulle skje. Eller det kan være en del av den omfattende villedningen i saken. VG omtaler søkeordene før forsvinningen, men det var også flere søk enn vanlig etter forsvinningen, i perioden november til desember 2018 før saken ble offentlig kjent. Men her kan selvsagt loggen være "forurenset" av at flere hadde fått nyss i et noe hadde skjedd med AE og ryktene spredde seg. Likevel er kanskje ikke Google noe nærmeste omgangskrets ville ha søkt til ved sånne omstendigheter. Men alle søkene før forsvinningen er interessante. Jeg mener det er helt på jordet at Google henviser til "personvern" i et så alvorlig tilfelle som dette. Personvern kan ikke trumfe alt.
Citera
2025-03-18, 21:49
Medlem
Citat:
Det var noen topper på google trends husker jeg.

Det kan allikevel være snakk om relativt få søk. Opp til fem søk, eller mellom fem og ti søk.

Fullt mulig å organisere en slik villedning.

Kanskje noen søk fra Italia også.
Citera
2025-03-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det kan indikere at flere visste hva som skulle skje. Eller det kan være en del av den omfattende villedningen i saken. VG omtaler søkeordene før forsvinningen, men det var også flere søk enn vanlig etter forsvinningen, i perioden november til desember 2018 før saken ble offentlig kjent. Men her kan selvsagt loggen være "forurenset" av at flere hadde fått nyss i et noe hadde skjedd med AE og ryktene spredde seg. Likevel er det kanskje ikke Google nærmeste omgangskrets ville ha søkt til ved sånne omstendigheter. Men alle søkene før forsvinningen er interessante. Jeg mener det er helt på jordet at Google henviser til "personvern" i et så alvorlig tilfelle som dette. Personvern kan ikke trumfe alt.

I Juli 2013 så var det 16 søk på AE

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NO&q=anne%20elisabeth%20hagen &hl=no
Citera
2025-03-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det kan indikere at flere visste hva som skulle skje. Eller det kan være en del av den omfattende villedningen i saken. VG omtaler søkeordene før forsvinningen, men det var også flere søk enn vanlig etter forsvinningen, i perioden november til desember 2018 før saken ble offentlig kjent. Men her kan selvsagt loggen være "forurenset" av at flere hadde fått nyss i et noe hadde skjedd med AE og ryktene spredde seg. Likevel er kanskje ikke Google noe nærmeste omgangskrets ville ha søkt til ved sånne omstendigheter. Men alle søkene før forsvinningen er interessante. Jeg mener det er helt på jordet at Google henviser til "personvern" i et så alvorlig tilfelle som dette. Personvern kan ikke trumfe alt.

Nei, men google-søkene kan stamme fra offentlig tilgjengelige pc-er. Bibliotek, nav-kontorer, osv.

Ikke sikkert at det går an å finne enkeltpersoner knyttet til søkene.
Citera
2025-03-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, men google-søkene kan stamme fra offentlig tilgjengelige pc-er. Bibliotek, nav-kontorer, osv.

Ikke sikker at det går an å finne enkeltpersoner knyttet til søkene.

Enig i det. Likevel vil informasjon fra Google kunne gi flere svar eller detaljer til etterforskningen.
Citera
2025-03-18, 21:57
Medlem
Pussig, for her står det 100 søk i 2013

https://trends.google.com/trends/explore?date=2013-01-01%202013-12-31&geo=NO&q=anne%20elisabeth%20hagen&hl=no
Citera
2025-03-18, 21:59
Medlem
Citat:

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NO&q=anne%20elisabeth%20hagen &hl=no

Det er ikke slik google trends er.
"Tallene representerer søkeinteressen relativ til det høyeste punktet på diagrammet for gitt område og tidspunkt. En verdi på 100 viser stedet der termen er mest populær. En verdi på 50 betyr at termen er halvparten så populær. En verdi på 0 betyr at det ikke fantes nok data for denne termen."
Citera
2025-03-18, 22:01
Medlem
Mars 2014

https://trends.google.com/trends/explore?date=2014-01-01%202014-12-31&geo=NO&q=anne%20elisabeth%20hagen&hl=no
Citera
2025-03-18, 22:10
Medlem
Citat:

Interessant.

La inn Italia som søkeområde, litt for tull, og fant en topp på 78 søk i mars 2017.

Hvem var på ferie i Italia i mars 2017 tro.
Citera
2025-03-18, 22:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg husker ikke at temaet har vært tatt opp tidligere. Var det snakk om mange søk per dag. Sånn ca antall, husker du det.

Det kan jo være en del av villedningen. Forsåvidt.

Hvis det er brukt villedning i saken, og den er planlagt i lang tid, ser jeg ikke bort fra at google-søkene også er en del av dette.
Og som du skriver over, saken er ikke løst, og politiet later til å stå i stampe.

Så kan man jo spørre om dette er pga. et fullstendig noldus politi eller smarte skurker.
Citera
2025-03-18, 22:28
Medlem
Citat:
Interessant.

La inn Italia som søkeområde, litt for tull, og fant en topp på 78 søk i mars 2017.

Hvem var på ferie i Italia i mars 2017 tro.

Trentino syd Tirol
Citera
2025-03-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis det er brukt villedning i saken, og den er planlagt i lang tid, ser jeg ikke bort fra at google-søkene også er en del av dette.
Og som du skriver over, saken er ikke løst, og politiet later til å stå i stampe.

Så kan man jo spørre om dette er pga. et fullstendig noldus politi eller smarte skurker.

Nei, jeg er ikke enig i at politiet har tabbet seg ut.

Politiet må følge visse regler, mens skurkene står fritt til å ta seg til rette som de vil. Skurkene har muligens utmanøvrert politiet. Eller skurken. Om du vil.

Jeg ser at det er topper i google søk på "anne elisabeth hagen" i mars 2017 og i september 2022 i regionen Trentino-Syd-Tirol nord i Italia.

Tør ikke uttale meg om antall søk etter å ha lest innlegget til Wellmann like over her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in