2025-03-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Jsg tror Måns kan ha gjort saker men att Ciara överdriver så in i helvete för att skada honom. Asså fysiskt/psykiskt våld låter jätte allvarligt. Men me de kan det ju varit att hon satt uppe sena nätter och har väntat på honom för att hon är svartsjuk, det kan ju hon tolka som psykisk misshandel medans de flesta föreställer sig nåt helt annat, så liknande situation gällande de andra anklagelserna.

Har svårt å se Måns en lundapåg från bra familj så rutten, kvinnor kan ca riktigt jävliga de ska ni ej glömma!

Män kan med va riktigt jävliga! Vad innebär bra familj? Inget.
Citera
2025-03-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Jag skulle tro att ingen skulle väcka åtal i en sådan situation och att publiceringen skulle klassas som försvarlig, och därmed inte utgöra grund för åtal. Men jurister här får gärna korrigera om jag har fel.
Lagboken ger bra svar.

” 1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.”
Citera
2025-03-19, 12:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Han åstadkommer för mycket fittjuice hemma i tv-sofforna för att försvinna! Det blir tyst en stund, sen får han prata ut om att han mått dåligt och egentligen hade dåligt självförtroende och hatade sig själv och det värsta var att det gick ut över dom han älskade mest, men nu har han jobbat med sig själv och funnit ro. Sen rullar det igen! Kanske ett lite förhållande med nån svensk kändis för att pöbeln ska glömma att brittiskan nånsin existerat i mumsisens liv

Ja, varför inte. Det kommer bli intressant dom närmaste åren nu om hur dom kommer behandla han. Som sagt, det finns en del svenska kändisar som helt plötsligt bara försvunnit från Tvrutan efter har synts i många år överallt. Bara kändisarna själva vet vilken status alla har och för oss som tittar på utifrån så är det svårt och bedöma hur dom kommer behandla han.

Någon skrev att flera svenska kändisar gav stöttning till Cira, det är intressant. Direkt kvinnans parti, är det för att hon är kvinna, för att dom vet något om Måns eller för att dom helt enkelt ogillar han.
Citera
2025-03-19, 12:37
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgroda
Lagboken ger bra svar.

” 1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.”

Jag tycker det känns mer intressant att se om Måns får fängelse för barnfridsbrott OM det C skriver skulle visa sig stämma.

"Sedan 1 juli 2021 är det straffbart att låta barn bevittna exempelvis våld, hot eller sexuella övergrepp mellan närstående, eftersom det enligt forskning innebär ökad risk att drabbas av både psykisk och fysisk ohälsa."

För de som vill läsa mer, länkar jag nedan:

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...den-nya-lagen/
Citera
2025-03-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag tycker det känns mer intressant att se om Måns får fängelse för barnfridsbrott OM det C skriver skulle visa sig stämma.

"Sedan 1 juli 2021 är det straffbart att låta barn bevittna exempelvis våld, hot eller sexuella övergrepp mellan närstående, eftersom det enligt forskning innebär ökad risk att drabbas av både psykisk och fysisk ohälsa."

För de som vill läsa mer, länkar jag nedan:

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...den-nya-lagen/
Det tror jag också. Om det visar sig vara tvärtom kommer hon sannolikt åtalas för grovt förtal. Jag ser vissa likheter med Depp v Heard-fallet.
Citera
2025-03-19, 12:44
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgroda
Det tror jag också. Om det visar sig vara tvärtom kommer hon sannolikt åtalas för grovt förtal. Jag ser vissa likheter med Depp v Heard-fallet.

Instämmer. Sorgligt nog.
Citera
2025-03-19, 12:54
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Instämmer. Sorgligt nog.

Det gör inte jag. Måns ansökte om skilsmässa för att få äga berättelsen och vinkla saken så det ska se ut som att han tagit initiativ till skilsmässan. Förmodligen för att han vill fortsätta få det att framstå som att ”dom haft en tuff period och kämpat för relationen” som han tidigare gått ut och sagt.

Förmodligen är inget av det sant. Han har förmodligen betett sig grisigt i många år och han har bett henne ställa upp på berättelsen så inte hans rykte ska skadas.

Notera att han alltså skickar in ansökan trots att han vet den kommer avslås med hänvisning till att process redan pågår i UK. Man kan inte skiljas i två länder samtidigt.
Citera
2025-03-19, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Någon skrev att flera svenska kändisar gav stöttning till Cira, det är intressant. Direkt kvinnans parti, är det för att hon är kvinna, för att dom vet något om Måns eller för att dom helt enkelt ogillar han.

Det är för att svenska kändisar både vet hur han behandlade deras kompis Marie Serneholt där han var notoriskt otrogen och sen har de sett och hört allt om honom dom senaste åren. Allt om hans sexmissbruk och sånt.

Han var lika notoriskt otrogen mot tjejen han hade efter. (Azra)

Normalt brukar riktiga kändisar inte vara snabba på att ta ställning i såna här frågor.

Jag tror man ska tänka på det som att dom vet mer än dom flesta av oss andra.
Citera
2025-03-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ja, varför inte. Det kommer bli intressant dom närmaste åren nu om hur dom kommer behandla han. Som sagt, det finns en del svenska kändisar som helt plötsligt bara försvunnit från Tvrutan efter har synts i många år överallt. Bara kändisarna själva vet vilken status alla har och för oss som tittar på utifrån så är det svårt och bedöma hur dom kommer behandla han.

Det får väl anses rätt risky att gå ut och stötta Cira om dom inte vet något om det som sker bakom kulisserna eller?
Citera
2025-03-19, 13:08
Medlem
Ska inte han va med i masked singer
Citera
2025-03-19, 13:10
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Vet man det, eller är det bara en teori eftersom kokain är dyrt och en innedrog och därmed socialt accepterad till skillnad från crack och heroin?

Mm rent spontant känns cola som nåt han gillar med tanke på sexmissbruker, cola boostar sexlusten så in i helvete.

Nåt lugnande tror ja också han def tar.

Jag e drogliberala så bryr mig inte ett piss sålänge han ej gör de framför barnen.
Är fortfarande lite misstänksam på Ciara,känns som hon överdriver. Fittigt hänga ut han så pass?
Tror ni Måns kmr bli Paolo Roberto två?
Citera
2025-03-19, 13:12
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det gör inte jag. Måns ansökte om skilsmässa för att få äga berättelsen och vinkla saken så det ska se ut som att han tagit initiativ till skilsmässan. Förmodligen för att han vill fortsätta få det att framstå som att ”dom haft en tuff period och kämpat för relationen” som han tidigare gått ut och sagt.

Förmodligen är inget av det sant. Han har förmodligen betett sig grisigt i många år och han har bett henne ställa upp på berättelsen så inte hans rykte ska skadas.

Notera att han alltså skickar in ansökan trots att han vet den kommer avslås med hänvisning till att process redan pågår i UK. Man kan inte skiljas i två länder samtidigt.

Vad jag menade var att det sorgligt nog känns som att Måns är en person som kommer få kvinnan fälld för förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in