Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Så nu har ryzzhelvetet ändå bombat ukrainsk infrastruktur?
Men. Nu förstår jag ingenting. Nu har ju du och dom andra ryzzfittorna i tråden, under tre år hävdat att rysshelvetet minsann inte har bombat någon ukrainsk energiförsörjning, inga ukrainska sjukhus, inga ukrainska dagis, utan bara bombat militära mål.
Då låter det lite märkligt att de nu ska sluta bomba ukrainsk energiförsörjning. Åtminstone i 30 dagar.
Och att dom indirekt medger krigsförbrytelser.
Dom är några jävla svin, ryzzfittorna. Och du sitter och hejar på dem? Ditt vidriga as.
Jag har aldirg hävdat att Ryssland inte skulle ha gjort luftanfall mot ukrainsk
energi-infrastruktur, din dumskalle. Varfflr skulle jag ha förnekat det? Allt jag har sagt är att det var
tillåtna och motiverade mål (dual-purpose infrastructure, det är sådant som betjänar både militär och civil egeriförsörjning) och att andra länder, även inom NATO, brukar göra likadant i motsvarande situation, förutsatt att de kan.
(Sjukhus och skolor har jag inte uttalat mig om, men du kanske ska ta den saken med Israel som har bombat dylika mål med liv och lust i Gazaremsan under mer än ett år? De började igen häromdagen för övrigt.)
Trump uttryckte samma sak i en intervju för någon vecka sedan där han helt lidelsefritt konstaterade om ryssarnas attacker på det ukrainska kraftnätet m m, i ett läge där USA hade pausat tillgången på amerikanska vapen och underrättelser: "I think he's doing what
anybody would have done in that situation". Ja, exakt så.
USA själva bruikar heller aldrig tevka att slå ut civil infrastruktur, el, vatten och avlopp för vamligt folk så fort man kan, med hänvsining till att det är, just det, till både för civila och miltära ändamål. Collateral damage, som det heter.