• 3
  • 4
2025-03-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Bor i närheten av Fagersta och har aldrig hört talas om några tunnlar. Vad skulle i så fall syftet vara med dem? Det gamla industriområdet (Bruket) ligger relativt nära sjukhuset medans tex SECO har sina fabriker på andra sidan Strömsholms kanal och dit går definitivt inga tunnlar. Varifrån kommer ryktet?

Det finns underjordiska utrymmen. Pga av en händelse för många år sedan nu så är iaf dessa barrikaderade av Stainless.

En hel del byggnader utspridda sett över hela det gigantiska området som är idag uppdelat mellan olika aktörer har förvisso lite exotiska utrymmen,
men ingen 3 km lång tunnel finns.

Securitas rör sig runt överallt på alla delar så man är nog trött på att få besök där det åtminstone pågår daglig verksamhet.

Men området är stort med mycket övergivet och det finns en del att beskåda än idag sett ur UE, ovan jord åtminstone.
Citera
2025-03-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W82mm
Låter interesant men kan nog bli ganska varmt

Icke varmt rören är bra isolerade, dock skulle jag inte vilja vara där om det blev en läcka
Citera
2025-03-17, 14:40
Avstängd
Hade varit kul att besöka. 3km är jävligt långt.
Citera
2025-03-17, 16:22
Medlem
Det är inte bara USA som har DUMBs. Det finns väldigt mycket i Sverige som inte är känt för befolkningen och så behöver det för det mesta vara.

Om en normalsvensk skulle bli presenterad sanningen så skulle hen inte tro på det. En del sanningar poppar ju upp här som konspirationsteorier.

Jag vet inget om just Fagersta men det finns andra...
Citera
2025-03-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukovsky
Det är inte bara USA som har DUMBs. Det finns väldigt mycket i Sverige som inte är känt för befolkningen och så behöver det för det mesta vara.

Om en normalsvensk skulle bli presenterad sanningen så skulle hen inte tro på det. En del sanningar poppar ju upp här som konspirationsteorier.

Jag vet inget om just Fagersta men det finns andra...

Och de flesta av dessa skall inte diskuteras i trådar på flashback
Citera
2025-03-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Instämmer!

Dock tror jag dessa rör är väl isolerade så är nog kallare där än man tror.

Tittar man på tex Youtube på dylika saker så verkar det finnas luckor med regelbundet mellanrum just för att kunna sköta underhåll på dessa anläggningar.

Fjärrvärmetunnlarna i Stockholm som jag besökt är rätt varma. Typ 25+ ?
Citera
2025-03-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Fjärrvärmetunnlarna i Stockholm som jag besökt är rätt varma. Typ 25+ ?

Då var min teori felaktig.

Alltid lär man sig något

Men hur långa brukar dessa vara ungefär? Och kan man bara ta sig in i dem hur som helst?
Citera
2025-03-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Då var min teori felaktig.

Alltid lär man sig något

Men hur långa brukar dessa vara ungefär? Och kan man bara ta sig in i dem hur som helst?

Det finns miltals med servicetunnlar under stockholm. Dock är det rätt mycket hysch-pysch kring dessa.

Du behöver nycklar, tunnlarna har larm, ir-deckare osv osv. Så nej det är inte bara att gå in.
Citera
2025-03-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Det finns miltals med servicetunnlar under stockholm. Dock är det rätt mycket hysch-pysch kring dessa.

Du behöver nycklar, tunnlarna har larm, ir-deckare osv osv. Så nej det är inte bara att gå in.

Fullt logiskt att det är så. Annars hade dem troligen utsatts för sabotage.
Citera
2025-03-18, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Det finns underjordiska utrymmen. Pga av en händelse för många år sedan nu så är iaf dessa barrikaderade av Stainless.

En hel del byggnader utspridda sett över hela det gigantiska området som är idag uppdelat mellan olika aktörer har förvisso lite exotiska utrymmen,
men ingen 3 km lång tunnel finns.

Securitas rör sig runt överallt på alla delar så man är nog trött på att få besök där det åtminstone pågår daglig verksamhet.

Men området är stort med mycket övergivet och det finns en del att beskåda än idag sett ur UE, ovan jord åtminstone.
vet du vart man möjligtvis kan hitta ingångar eller någon som alls information?
Citera
2025-03-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Och de flesta av dessa skall inte diskuteras i trådar på flashback

Korrekt. Men samtidigt lite förvånande att inte mer läcker.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in