2025-03-18, 18:56
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Det går jättebra idag, har inte handlat och ska nog inte göra det. Men inte fan att jag styr min vardag efter aktivistiska damp-ungar.

En viktig signal! "Jag har bara utgången mat i kylen nu en vecka senare! Så den får jag slänga och köpa nytt..."

Ditt spån! Det är ju precis så det fungerar. Du har beviset alldeles framför näsan. Om nu kan se så långt.

Dåraktigheterna frodas! Det har ju gått jättebra i vartenda kommunistsamhälle. Till var och en efter behov. Utom de som får svälta ihjäl, dvs de allra flesta.

Nej, fan nu orkar jag inte ens läsa vidare i tråden. Så många stolpskott. Bojkotta ni på, skönt att slippa er i affären imorrn.

Ja skönt att idioter som du göder kapitalisterna
2025-03-18, 19:00
Medlem
Frysen är full av mat så det är inga problem. Maten är ju dock även den handlad i affärer tidigare så över tid blir det ingen skillnad i mina inköp. De kommer alltså inte förlora något utan bara ha det lite lugnare om det nu blir någon större skillnad i butikerna. Tror dock att jag ska gå på bolaget och hämta lite hostmedicin. De borde även se över sina priser.
2025-03-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu är vi en dag avklarad av bojkotten.

Jag glömde tyvärr att handla i söndags så jag har nu brist på kött, ägg, mjölk, bröd. Resten av veckan blir det pasta med fryst dill

Kaffet räcker nog till onsdag?

Hur har ni det? Kämpa!

Hur ser det ut i affären? Ni får inte handla, men lämna gärna rapport. Tomt? Varor halva priset? Uppsägningar?

Kämpa nu, det är långt kvar men tillsammans ska vi lyckas!

Iochmed att det "rapporterats" om i media är det ett rent pr-spektakel med ingen eller närmast noll effekt. Som du säger, de flesta bunkrade upp innan, dessutom via samma handlare. Som de nu bojkottar under en veckas tid. Det är en missnöjes-ventil. Så att folk kan känna det som att de protesterat mot systemet utan att egentligen ha åstadkommit någonting öht. Psykologisk krigsföring är vad det handlar om
2025-03-18, 19:29
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Nja, de har väl för få varor som även återfinns på t ex ICA.

En turklivs konkurrerar ju med t ex frukt/grönsaker och kött.

Jag vet inte var du bor eller handlar men i de städer jag handlat i asiatiska mataffärer har de ett överlägset utbud, i synnerhet av frukt och grönsaker!
2025-03-18, 19:51
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag var själv ute och handlade idag och blev nästan förvånad över att det var så många kunder i affären. Långa köer till och med. Denna vecka är det också bra rabatter och extrapriser, så det gäller ju att passa på att inhandla den billiga födan.
2025-03-18, 20:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Min fråga är: Ní som anser sig så "rika" att ni kan avstå bojkott, hur tänker ni den dag ni inte har det lika fett?
Vad fan babblar du om? Hur dyra tror du att råvaror är att köpa egentligen? Mat är extremt billigt nuförtiden, du kan köpa morötter, lök, potatis för runt 10-15 kr/kg. På kampanj kan du hitta kyckling och fläsk för runt 70-80 kr/kg. Har du på allvar inte råd med att handla för 100 kr?
2025-03-18, 20:54
Medlem
Sådär. Var inom och köpte mig en lunch idag. Till helgen måste vi handla lite.
2025-03-18, 21:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag var själv ute och handlade idag och blev nästan förvånad över att det var så många kunder i affären. Långa köer till och med. Denna vecka är det också bra rabatter och extrapriser, så det gäller ju att passa på att inhandla den billiga födan.
Märkte Det också mer folk än vanligt men pensionen betalas ut i dag så många storhandlar i dag och o morgon
2025-03-18, 21:34
Medlem
Går bra. Passar på att äta ur frysen så det blir win win för mig. Mycket jag annars skulle kasta om x antal månader och så spar jag pengar. Och all pasta. Det finns snabbmakaroner, ideal makaroner, spagetti, capellini, tagiatelle, skruvar.
Om bojkotten har effekt? Det vet jag inte men bra om nån iaf höjer sin röst mer än bakom skärmen för där kommer det knappast göra skillnad. Och knappast gör det skillnad att gnälla o dumförklara dom som iaf försöker göra nå. Och är man nöjd med dagens matpriser så förstår jag inte ens varför man lägger energi på den här frågan överhuvudtaget.
Kanske politikerna kvicknar till. Vi har tex en livsmedels skatt som kanske kan ses över?
2025-03-18, 22:55
Medlem
Bassplays avatar
Svängde förbi Ica maxi både igår och idag. Lika mycket folk som vanligt.

Ingen idé att handla dubbelt veckan innan för att inte handla något nästa. Gör ingen skillnad för butikerna. Jo, dom får kasta lite mer än vanligt kanske. En vecka är för lite tid, men vi måste ju äta och det är så otroligt få som producerar egen mat , åtminstone tillräckligt för några veckor.
2025-03-18, 23:52
Medlem
Vad är det för bojkott det talas om?

Främman de påverkanskampanj som lycktays få folket att sluta äta?
2025-03-18, 23:58
Medlem
Saltkatts avatar
Har bara gynnat det statliga Systembolaget idag. Så det går bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in