2025-03-18, 08:43
  #6133
Medlem
för att dom hatar bilar och bilkörning.
Ytan är allt och dom tror att någon bryr sig om deras av val bil.
Citera
2025-03-18, 08:51
  #6134
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
för att dom hatar bilar och bilkörning.
Ytan är allt och dom tror att någon bryr sig om deras av val bil.

Ja men då har du ju fel på åtminstone en Tesla-ägare, dvs mig.
Jag har aldrig ägt en bil av så kallat premiummärke. Mina första trettio år i livet åkte/körde jag SAAB, sedan Opel i tio år (var skitnöjd med den bilen), efter det Volvo en kortare period.

De senaste åren har jag rullat i en Nissan X-trail, vilken jag för övrigt har behållt när jag sedan köpte Tesla. Jag tycker om båda bilarna av lite olika anledningar.

Yta är absolut inget överordnat.
Citera
2025-03-18, 08:58
  #6135
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Hur ofta växlar du en elbil?



Varje gång jag parkerar, kör iväg och lägger i backen.
Citera
2025-03-18, 09:00
  #6136
Medlem
Skitbilar,, behöver aldrig ändra nått på min bil, sommar som vinter, immar aldrig igen å håller samma temperatur året om invändigt. volymen ett vrid reglage som man hittar utan att titta. Corvette 95
Citera
2025-03-18, 09:05
  #6137
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Därför att Teslor har en jävla pekskärm för att till och med byta växel, avsaknad av blinkersspak, en halv ratt istället för en hel och dessutom alldeles för mycket hästar.

Fel på alla punkter. Man lägger i rätt växel när man ska köra iväg, backa eller parkera på samma sätt som alla andra, inte via nån pekskärm

Och blinkar gör vi också som alla andra, via blinkers vid ratten som är hel och inte halv.
Citera
2025-03-18, 09:07
  #6138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
En sån här tråd måste man ju ta för vad det är... Alltså en form av konstig ironi.
Minst 50 procent av Flashback lär ju bestå av konstig ironi.



Mitt svar till TS blir därför att det är ju inte konstigt att Tesla förare kör dåligt när dom sitter bakom ratten och läser Mein Kampf under körning.

Eller hur det nu var?

Men i det stora hela så vet jag inte om världen helt enkelt håller på att bli knäpp eller om det bara är människorna i världen som håller på att bli knäppa. Kan vi inte bara stänga av Internet ett par år.

Ja så kanske det är, men det är tröttsamt när det verkar som att folk ser omvärlden bara genom egna mer eller mindre krokade och oftast totalt felaktiga generaliseringar där de drar ”alla” över en kam för de själva tycker och tror utifrån sina egna fördomar och konformationsbias. Vilket extremt sällan har nåt seriöst stöd i statistik, mer än nåt jäkla klickbete de svalt med hull och hår för det passade deras egen åsikt…

Jag är kanske för seriös och för mycket realist, som vill ha seriösa och vetenskapliga teser teorier och belägg för världen och vardagen runt mig.
Citera
2025-03-18, 09:08
  #6139
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Skitbilar,, behöver aldrig ändra nått på min bil, sommar som vinter, immar aldrig igen å håller samma temperatur året om invändigt. volymen ett vrid reglage som man hittar utan att titta. Corvette 95

Precis som för mig då. Immar aldrig igen, håller rätt temp utan att jag behöver trycka på något reglage eller skärm.
Volymen höjer/sänker jag via ett vridreglage på ratten som på de flesta nya bilar idag.
Citera
2025-03-18, 09:09
  #6140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Precis som för mig då. Immar aldrig igen, håller rätt temp utan att jag behöver trycka på något reglage eller skärm.
Volymen höjer/sänker jag via ett vridreglage på ratten som på de flesta nya bilar idag.
Min är 30 år, aldrig krånglat.
Citera
2025-03-18, 09:14
  #6141
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Min är 30 år, aldrig krånglat.

Ja där har jag ju svårt att säga detsamma av förklarliga skäl.
Däremot är jag inte lagd åt det hållet att jag ens vill köra samma bil i trettio år, men det är en annan diskussion som kanske inte hör hemma här.
Citera
2025-03-18, 09:16
  #6142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja där har jag ju svårt att säga detsamma av förklarliga skäl.
Däremot är jag inte lagd åt det hållet att jag ens vill köra samma bil i trettio år, men det är en annan diskussion som kanske inte hör hemma här.
Hobbybil.
Citera
2025-03-18, 09:19
  #6143
Medlem
Jag har också noterat att Teslaförare ofta kör helt uselt. Ligger 1 meter bakom, kör genom heldraget, vansinnesomkörningar etc.
Man tänker ju att de borde köra försiktigt och vara rädda om sina bilar men icke. De är som BMWförare fast de kan använda sina blinkers.
Citera
2025-03-18, 09:28
  #6144
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Jag har också noterat att Teslaförare ofta kör helt uselt. Ligger 1 meter bakom, kör genom heldraget, vansinnesomkörningar etc.
Man tänker ju att de borde köra försiktigt och vara rädda om sina bilar men icke. De är som BMWförare fast de kan använda sina blinkers.

Supermärklig iaktagelse, jag har raka motsatsen till upplevelse. Eller, egentligen inte specifikt för Tesla men jag har noterat att elbilsförare kör något långsammare generellt.
Kan inte säga att jag har rätt men jag tänkte så innan jag köpte elbil själv, då jag upplevde mig köra om elbilar oftare än icke elbilar.

Tänkte att det nog har med laddning att göra, dvs att hur mycket man än tycker att laddning inte är ett problem (det tycker inte jag heller sen jag blev med elbil) så är det självklart så att det går snabbare att tanka bensin/diesel än att ladda bilen.

Men att just Tesla-förare kör sämre än andra är jag inte det minsta övertygad om. Tycker snarare att det är ett tramsigt påstående.
Jag kör likvärdigt oavsett om jag kör min Nissan eller min Tesla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in