Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Vad menar du med ”samma sak igen”? Du kom med fortsatta frågeställningar och fick ett nytt svar med en ny källa. Och nu ställer du nya frågor istället för att ta reda på svaren själv.
Det står ingenting om att yrseln skulle ha inverkat utan det handlar bara om PEth-värdet.
Du matar på med fler och fler texter som inte säger någonting mer än den första du länkade/citerade. Det är ju fortfarande bara "anonyma" utsagor/partsinlagor från folk som råkat illa ut.
Och nej, det står inget om att yrseln skulle ha inverkat. Det står inte heller att den inte gjorde just det. Och där har du ju som jag ser det en vädligt trolig skilland till varför Bosses läkare tittade på andra saker i blodet än vad min gjorde. För det första är yrsel inget som är direkt lämpligt att lida av som bilförare. För det andra kan yrsel vara relaterat till alldeles för högt intag av alkohol.
Så länge du inte har läst hela Bosses journal, vad hans läkare skrev till Transportstyrelsen och hela Transportstyrelsens beslut kan varken du eller jag säga att det är si eller så. Det är hela min poäng och nu är jag tjatig för det är den poängen jag försökt få fram säkert 5-6 gånger nu. Och ytterligare ett annat citat från någon annan som blivit av med lappen och förklarar vad det beror på (utan att detta bemöts) är inte heller det ett bevis för något. Bara de handlingar jag nämnde i början av detta stycke kan ge klarhet i vad som hänt Bosse.