Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Tack! Javisst ja, Kevin och Oliver tog ju vapnet som användes i Solna med Taxi till skytten i Tensta. Alla inblandade tycks ha svårt att orientera sig i verkligheten, uppträder som helt omedvetna om att omgivningen existerar, och åker fast på studs. Ja, ja, man kan bara sucka över hur svårt störda de är.
Alltså vad som förvirrar mig något otroligt är hur den här typen av småkillar ens blivit inblandade eller har motivation att hålla på med sånt här. En kille är liksom orolig i SMS-konvo att komma sent hem på kvällen, åka utanför Tyresö och slå sönder sin pappas telefon. Verkar i övrigt för familj och bekanta betett sig som en ”ängel” men håller på med sån här skit. ”Straffen” känns extremt låga, eller nästan obefintliga, vad ska ungsomsövervakning göra? Förstår inte varför en fick sluten vård ich dom andra inte.
Alla verkar komma från hyfsat normala familjer, typ medelklasd och det verkar gå helt ok i skolan. Fattar inte, liksom grattis nu har ni satt hela era familjer och er själva i livsfara istället för att bara leva ett normalt liv. Jag tycker Tyresö (inkl Granängsringen) är, eller iaf har, varit extremt lugnt jämfört med vissa andra förorter. Känns som att dessa killar lever lugna liv men vill leka allan ballan gangster och inte fattar leken dom ger dig in i, varken när det gäller polis eller eskalering av våld. Ja, dom verkar riktigt världsfrånvända i polisförhör. Liksom nej, du kanske inte kan ljuga och komma undan polisen som att det är dina föräldrar, speciellt inte när du vet att dom har din mobil där det finns bilder där du poserar med ett vapen, eller meddelanden där ni försäger er hela tiden. Verkar riktigt unga och dumma i förhör.
Hoppas iaf att det inte blir en våldseskalering i Tyresö. Vad som gör mig svagt positiv är att jag får känslan i meddelanden att dom verkar haft det lite svårt att rekrytera yngre folk generellt till deras ”verksamhet”, vilket jag hoppas stämmer