2025-03-18, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tidigare räknades mobil, datakommunikation och liknande som "elektronisk kommunikation" - däremot inte fast telefoni.
Och i fast telefoni kunde både INTIK (som det hette då) och är intagnas egna system och att ringa från fast telefon i vaktrummet. De kunde ha telefonrestriktion, men ändå ha tillstånd att prata med anhöriga från vaktrummetstelefon, och en del fick enbart ha godkända samtal av åklagaren som avlyssnades av personal i rummet.
Det finns olika varianter, och såvitt jag kan se kan han ringa från "INTIK" med de restriktioner som getts -- men det är några år sedan jag arbetade med det så jag vet givetvis inte till 100% - han bör åtminstone kunna ringa från "vaktrummet" med närvarande personal - är min tolkning av restriktionerna.

Med det sagt så tycker jag restriktionerna han fått är överdrivna och larviga. Det är en sak att få det om det handlar om en pågående häktning. Men han har ju redan kunnat ta alla kontakter han vill, och därmed fyller ju inte restriktionerna någon egentlig funktion.
Spela och streama får han ju inte göra på häktet utan restriktioner heller.

Om jag utgår från min erfarenhet så får han omotiverade restriktioner och behandlas som om han skulle vara en megaskurk. Det får mig att undra om de pengar han har undanhållit är långt större belopp än vi kunnat föreställa oss. För annars är dessa restriktioner omotiverat hårda.
Och, för att förekomma andra spekulationer - han är häktad för ekobrott, inget annat, så restriktionerna kan inte handla om andra anklagelser som flyger runt.

Tack för sakuppgifterna!

Kanske vill kräket ha det så här för att skapa en myt om honom storskurk? Han har ju inte överklagat, och en uttalad idol är ju den store Ernstberger.

Tur att han varit så fri under det senaste året att de väger upp häktningen...
Citera
2025-03-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ja det kan man absolut, men det är inget man går när man hittat tillbaka till varandra. Det går man när man försöker göra det.
Själv har jag under alla år aldrig behövt ta till det, eftersom vi aldrig "förlorat" varandra eller tänkt skiljas.
Det är ett trasigt förhållande som behöver parterapi, inte hela.
Frågor på det?

Jupp, för världens säkraste källa är nog bra att fråga, han ljuger ju aldrig
Våldtäktsljugare talar sanning och allmänna handlingar är bluff och båg.
Citera
2025-03-18, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är detta jag menar med att vissa tror att de vet allt men gör inte det.

Sen har vi de som tror att de vet så mycket men inte gör det utan hittar på. Lite som Pallal gör nu. Tänk att sjunka så lågt och kontakta personer som människan har varit så elak mot. Det finns inga gränser.

Jag tror att allt bara är bluff och båg i den kontexten Pallal tjatar om och något Chrippa kom på och nu ska det slutföras utan honom. Bara för några dagar sedan skulle det komma fram något mycket spännande som skulle välta internet (inte ordagrant men andemeningen) skrev han. Då var det detta så klart.

Det ska bli spännande att följa spektaklet och se vad det leder till och ffa hur det ska hjälpa Chrippa eftersom det skrivs i Chrippas tråd.
Vem har kontaktat människor någon har varit elak mot? Vad är det som är bluff och båg?

Du saknar helt gränser och trovärdighet ifall du anklagar mig för det.
Citera
2025-03-18, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Åh, titta en första redigering, haha...! Ska vi räkna antal versioner du hinner publicera den här gången?
Så du stressar upp dig. Jag skrev texten, kompletterade efter hand med källor till allt.
Citera
2025-03-18, 02:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tack för sakuppgifterna!

Kanske vill kräket ha det så här för att skapa en myt om honom storskurk? Han har ju inte överklagat, och en uttalad idol är ju den store Ernstberger.

Tur att han varit så fri under det senaste året att de väger upp häktningen...
Jag kan helt säkert säga att det är på advokatens inrådan som han avstår.
Det kan handla om olika saker - men en strategi är att vänta på att rätten byts ut, en annan är att vänta en vecka för att visa att häktningen inte fyller sin funktion osv osv.

Att avstå överklagan av häktning är i princip alltid för att advokaten inte vill och handlar rätt sällan om vad den häktade planerar och tänker.

Jag tror inte Chrippa är en idol för alla som håller på honom. Däremot är vi många som ser hur han och Linnea behandlats och är lite skitförbannade att det kan ske utan att myndigheterna ingriper mot ett svin som bryter alla moraliska murar och lagar som skyddar oss dödliga.

Och så är vi också en del som i kombination med det faktiskt gillar Chrippa för hans humor och hans jävlar anamma.
För Chrippa kommer inte sänkas av en svensk kåk. Han kommer inte komma ut på knä och slicka Jockes pung och arsle som Jocke hoppas på.
Han kommer inte att knäckas helt enkelt. Han är av bättre virke än hans bölande offerkofta till storebror.
Senast redigerad av micro113 2025-03-18 kl. 03:03.
Citera
2025-03-18, 07:22
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Sa jag 49 miljoner i cash?

Hur förskingrar man aktier?
Citera
2025-03-18, 07:37
Medlem
Visst fan kommer rättegången var öppen för allmänheten? sugen på att åka dit faktiskt
Citera
2025-03-18, 07:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Skapligt många civilare runt Ekholms skolan
Någon som vet något ??

Tar de Linnea snart? Eller en husis kanske?
Citera
2025-03-18, 07:59
Medlem
Citat:
Jag kan helt säkert säga att det är på advokatens inrådan som han avstår.
Det kan handla om olika saker - men en strategi är att vänta på att rätten byts ut, en annan är att vänta en vecka för att visa att häktningen inte fyller sin funktion osv osv.

Att avstå överklagan av häktning är i princip alltid för att advokaten inte vill och handlar rätt sällan om vad den häktade planerar och tänker.

Jag tror inte Chrippa är en idol för alla som håller på honom. Däremot är vi många som ser hur han och Linnea behandlats och är lite skitförbannade att det kan ske utan att myndigheterna ingriper mot ett svin som bryter alla moraliska murar och lagar som skyddar oss dödliga.

Och så är vi också en del som i kombination med det faktiskt gillar Chrippa för hans humor och hans jävlar anamma.
För Chrippa kommer inte sänkas av en svensk kåk. Han kommer inte komma ut på knä och slicka Jockes pung och arsle som Jocke hoppas på.
Han kommer inte att knäckas helt enkelt. Han är av bättre virke än hans bölande offerkofta till storebror.

Det är väl ingen som vill att han ska knäckas? Inte vad jag har sett i varje fall.
Det är skillnaden mellan de "olika lägren" dvs de som ifrågasätter Chrippa verkar inte hata honom men ifrågasätter det han har gjort. Jag hatar inte honom, jag känner inte honom.
Däremot är det ett fullskaligt hat mot de andra vilket tydligt beskrivs.

Jag tror inte heller att Chrippa kommer att knäckas. Jag hoppas att han får och vill ha vård. Hitta tillbaka till sig själv.
Nu kan han andas lite utan yttre påverkan där det finns människor som verkar elda på honom för sitt eget höga nöjes skull så deras eget liv blir meningsfullt.

Om han varit min son hade jag välkomnat detta. Ffa hade jag välkomnat att dessa påhejare inte har möjlighet att trissa honom för stunden.
Och han skulle inte kunna göra mer skada.

Varför hatas det så mycket när det gäller dessa människor? Mitt svar är att det fyller en funktion hos den som hatar. Så dumt.
Citera
2025-03-18, 08:06
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Visst fan kommer rättegången var öppen för allmänheten? sugen på att åka dit faktiskt
Har det kommit ett datum för åtal?
Citera
2025-03-18, 08:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Det kommer den nog vara ja. Vi är nog många som kommer försöka vara där 🙂 Jag kommer dock utbrista i garv och få en tillsägelse av domaren vid en Förhudsundersökning 2.0.
Citera
2025-03-18, 08:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Har det kommit ett datum för åtal?

Nej han greps ju i fredags. Tror åtal är månader bort. Men rättegången stängd ser jag som osannolikt. Dock kan en annan rättegång mot en i familjen hållas stängd och vara mkt sekretess. Det beror på vad som kommer fram. Konstigt att de som skriker att de hatar pedofiler oftast är det själva sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in