2025-03-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nej det sitter inte i huvudet. Jag tänkte inte på att Suboxone skulle upplevas som mindre potent i början men det gjorde det. Jag trodde att det skulle kännas likadant som enbart Buprenorfin

Men om det inte tas upp hur förklarar du då att det är aktivt och tas upp? Vad är det som inte känns likadant, det är samma ämne bup i båda.
Citera
2025-03-12, 18:49
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Men om det inte tas upp hur förklarar du då att det är aktivt och tas upp? Vad är det som inte känns likadant, det är samma ämne bup i båda.

Hur ska jag förklara... om jag tar 8 mg Suboxone suglingualt så får jag mindre effekt än om jag tar 8 mg Subutex. Det borde inte vara så men det ÄR så 😅
Citera
2025-03-14, 07:16
Medlem
Citat:
Hur ska jag förklara... om jag tar 8 mg Suboxone suglingualt så får jag mindre effekt än om jag tar 8 mg Subutex. Det borde inte vara så men det ÄR så 😅

Ja men då måste du ju mena att Naloxonet påverkar det? Det är ju inget annat som skiljer dem?
Citera
2025-03-14, 09:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ja men då måste du ju mena att Naloxonet påverkar det? Det är ju inget annat som skiljer dem?

Fast naloxonet har inga farmakologiska effekter när det tas suglingualt 🤣
Citera
2025-03-14, 15:54
Medlem
Det sitter i huvudet 😌
Citera
2025-03-15, 14:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomenescio
Det sitter i huvudet 😌

Nej säger jag ju! 🤬
Citera
2025-03-16, 21:53
Medlem
Citat:
Fast naloxonet har inga farmakologiska effekter när det tas suglingualt 🤣

Ska det inte hjälpa emot förstoppningen?
Citera
2025-03-17, 10:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Ska det inte hjälpa emot förstoppningen?

Har inget med det att göra.

Däremot så finns det ett piller med en mix av Oxikodon (vet ej styrka) och 40 mg Naloxon. Dessa tabletter ska sväljas och då tas nog lite av Naloxonet upp eftersom att dosen är så hög. Dom pillerna är till för att motverka förstoppning
Citera
2025-03-17, 20:36
Medlem
Citat:
Har inget med det att göra.

Däremot så finns det ett piller med en mix av Oxikodon (vet ej styrka) och 40 mg Naloxon. Dessa tabletter ska sväljas och då tas nog lite av Naloxonet upp eftersom att dosen är så hög. Dom pillerna är till för att motverka förstoppning

Det finns en Targiniq/Naloxone 10mg/5mg. Menar du att detta är endast till för att det inte ska missbrukas (skjutas IN)?
Citera
2025-03-18, 09:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Det finns en Targiniq/Naloxone 10mg/5mg. Menar du att detta är endast till för att det inte ska missbrukas (skjutas IN)?

Det var det läkemedlet jag syftade på 😆 Jag visste inte att den fanns i så låg doser. Nej det är till för att undvika förstoppning
Citera
2025-04-02, 15:04
Medlem
Glossis avatar
Pågår det något läckage från LARO i Malmö eller är det bara lättare att dra till kph och lösa metadon?
Citera
2025-04-10, 10:35
Medlem
GonerStoners avatar
Nästa vecka blir jag inlagd för att börja med Subutex och trappa ner från Iktorivil (1.5 mg/dag). Har använt Sub senaste veckorna i doser runt 6–7 mg. Sökte hjälp frivilligt efter flera återfall genom åren och fick ett bra intryck av vården. De erbjuder långsam nedtrappning av benson samtidigt som jag sätts in på Subutex, vilket känns tryggt.

Dock blev jag anmäld till Transportstyrelsen av läkaren, trots att jag kom dit självmant, aldrig begått brott och använt substanserna för att fungera – inte för att bli hög. Någon som vet vad det kan få för konsekvenser?

Trodde aldrig att jag skulle hamna i LARO, men nu känns det som rätt steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in