2025-03-17, 17:47
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Satt här och funderar seriöst på om vi har någon större pajas och loser än Runar här i Sverige. Men jag kunde inte komma på någon. Till och med Morgan och Ola-Conny på Ullared framstår som extremt framgångsrika jämfört med Runar.
Om dom gjort Conny Starfighter mer äkta, så han sysslade med bokförings- och åldringsblås, men då hade serien varit helt körd, ingen hade köpt det. Säger en del om hur körd Runar är.

Men men, nu är det bara Pepsi i sängen, alla jobb är nerlagda, bröderna pallar inte risken längre.
Citera
2025-03-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
(FB) Den stora skvallertråden om Runar Sögaard!
Jag menade i detta nu! Jag har läst tråden, men vad han har för intäkter dom senaste 6mån tex. Eller så kanske du missförstod med flit!!
Citera
2025-03-17, 19:12
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag menade i detta nu! Jag har läst tråden, men vad han har för intäkter dom senaste 6mån tex. Eller så kanske du missförstod med flit!!

Runar är, som alla vet, ett socialfall. Han lyfter bidrag men man kan undra hur han lyckas undvika all form av hederligt arbete. Det måste väl vara ett krav att han åtminstone söker arbete.
Citera
2025-03-17, 19:32
Medlem
Har Runar gjort nåt sen ”Hänt” skrev nåt ”badassshit”..
Citera
2025-03-17, 19:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Runar är, som alla vet, ett socialfall. Han lyfter bidrag men man kan undra hur han lyckas undvika all form av hederligt arbete. Det måste väl vara ett krav att han åtminstone söker arbete.
Tror du det? Jag tänker att Runar är lite för stolt för att gå till socialförvaltningen. Dessutom uppfyller han nog inte kraven på att söka tillräckligt många lämpliga arbeten.
Citera
2025-03-17, 20:06
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tror du det? Jag tänker att Runar är lite för stolt för att gå till socialförvaltningen. Dessutom uppfyller han nog inte kraven på att söka tillräckligt många lämpliga arbeten.

Ja, jag kan annars inte se hur han skulle överleva. Alternativet är väl möjligen att han säljer skräp eller stöldgods på Marketplace under annat namn. Att Amadeus skulle sponsra sin störda pappa har jag svårt att se och föräldrarnas pengar har säkert Runar gjort slut på för länge sedan. Så bidrag eller brott? Eller både och.
Citera
2025-03-17, 20:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ja, jag kan annars inte se hur han skulle överleva. Alternativet är väl möjligen att han säljer skräp eller stöldgods på Marketplace under annat namn. Att Amadeus skulle sponsra sin störda pappa har jag svårt att se och föräldrarnas pengar har säkert Runar gjort slut på för länge sedan. Så bidrag eller brott? Eller både och.
Jag gissar att han försörjer sig på bedrägeribrott och på att låna pengar av godtrogna stackare. Han har ett gäng rejält korkade följare som verkar tro på allt han säger och de lånar säkert ut eller donerar pengar till Runar.
Citera
2025-03-17, 20:25
Medlem
Alonens avatar
Skulle ju tro… att han mjölkar överallt där han kan få ut någonting…

Föräldrar, Amadeus, Soc, + hot/utpressning av Jessica (småglinen)

Toppat med ngt bedrägeri. Å tiggeri från följare.

Han ljuger självklart för alla ”inblandade” typ ”du/ni är de enda som…”

Citera
2025-03-17, 21:31
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Skulle ju tro… att han mjölkar överallt där han kan få ut någonting…

Föräldrar, Amadeus, Soc, + hot/utpressning av Jessica (småglinen)

Toppat med ngt bedrägeri. Å tiggeri från följare.

Han ljuger självklart för alla ”inblandade” typ ”du/ni är de enda som…”

Amadeus vill ju inte ens bära Runars efternamn på sin matchtröja. Fullt förståligt. Namnet står ju för looser, lögner och kriminalitet. Så har svårt att tro att Amadeus sponsrar sin looserpappa som inte ens försöker ta ett hederligt jobb. Gubben sitter ju bara och tramsar floskler och konspirationer på sociala medier. Som sagt, snart 60 år gammal. Patetiskt och en skam för sina barn.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-03-17 kl. 21:34.
Citera
2025-03-18, 11:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Amadeus vill ju inte ens bära Runars efternamn på sin matchtröja. Fullt förståligt. Namnet står ju för looser, lögner och kriminalitet. Så har svårt att tro att Amadeus sponsrar sin looserpappa som inte ens försöker ta ett hederligt jobb. Gubben sitter ju bara och tramsar floskler och konspirationer på sociala medier. Som sagt, snart 60 år gammal. Patetiskt och en skam för sina barn.
Vi får se hur det går för Amadeus. Runkar ylade som en besatt när favoritsonen inte fick spela förra säsongen. I år har de en ny tränare och han verkar inte heller se Amadeus som en övertygande startspelare. Å andra sidan verkar inte Norrköping ha så stark ekonomi att de kan köpa så mycket bättre spelare heller. Hans kontrakt går ut i år så får han inte förlängt i sommar går han som Bosman. Han skulle kunna bli kung i superettan eller en reserv i Italienska b-ligan. Runkar sliter sitt hår. "Det var ju bara att bestämma sig. Man kan göra precis vad man vill bara man är motiverad." Eller hur? Mardrömmen skulle väl vara om han försökte få in sina andra söner som proffs. Han ser väl att de kan försörja honom på ålderns höst?

Runkar skulle hellre hugga av sin ena arm än att ta socialbidrag. Trump och andra i samma anda vill ju lägga ner allt statligt. Även om Runkar skulle vakna upp med en flaska på en parkbänk i sommar skulle han hellre svälta än att gå till Frälsningsarméns soppkök. Gud har nämligen en plan för honom. Vilken dag som helst nu vänder det. Det gör det för den som väntar. Han har väntat i snart 60 år nu.

Runkar lever alltså på allmosor. Han har haft ett par skrivande uppdrag som han klantat bort. I ett förhör i samband med vårdnadstvisten påstod han att var anställd av Svenska Morgonbladet (eller typ) som ledarskribent. Där skulle han tjäna 25,000 i månaden sa han då. Det har naturligtvis den "tidningen" inte råd med då de knappt har några läsare. Däremot fick han kanske någon tusenlapp per artikel. Det blev några under sommaren. Han hade även en betalsajt där man mot en slant fick läsa hans bajsmackor mot sossarna och staten. Enligt honom själv gick det naturligtvis lysande med mängder av läsare. Men efter ett halvår slutade han med det. Några tusenlappar fick han antagligen in initialt. I den senaste rättegången försökte hans advokat Marc med krokodiltårar hävda att det gick bra för Runkar nu, precis när han blev anklagad för penningtvätt hade han både jobb, bostad och... ja han nämnde kanske inte en påhittad flickvän... Där påstod plötsligt Runkar att han tjänade 50,000 kronor i månaden som ledarskribent för Svenska Morgonbladet. Trots att han inte skrivit en rad för den tidningen sedan sommaren hade han plötsligt dubblat sin lön! Jag skulle säga att få av Sveriges mest framstående skribenter tjänar de summorna. Men det var ju en uppenbar lögn eftersom han inte skriver där längre.

Tidningen AI Newz är egentligen ingen tidning. Det är ett koncept. Den kristna grundaren (ett förflutet i Livets ord) sitter i fängelse för bedrägeri, så det är oklart hur det konceptet fungerar idag. Det går ut på att AI Newz ska "sätta ihop" en tidning genom att inhämta nyheter från nätet och sedan automatiskt publicera dem på hemsidan. Grejen är att bedragaren och ägaren vill att hugade spekulanter ska köpa aktiepaket i konceptet. Det verkar gå sådär. För att ha något att visa upp har han låtit några foliehattar och vänner få skriva vad de vill. De har ingen redaktör utan får publicera själva. Runkar skriver både i eget namn och under pseudonmymen Josef. Mest troligt för att kunna ta ut sin lön svart. Det är även samme ägare som har en yacht han lät Runkar fira semester på i somras. Så det är möjligt att det var en del av betalningen också?

Runkar lever alltså mest troligt av apanage från sin familj. För några månader sedan besökte han frikyrkornas pastorsstämma i Filadelfia. En kyrka han själv sagt han aldrig skulle besöka. Nu hävdade han att han fick ett varmt mottagande och många förfrågningar om att komma till olika kyrkor och predika. Än så länge har han fått predika i pappas kyrka för några veckor sedan. Det var ingen vanlig gudstjänst så det var kanske ingen traditionell predikan heller. Hur det gick har jag inte fått någon uppfattning om.

Runkar bor i en etta i bottenvåningen av en villa. En bottenvåning han dessutom delar med en lägenhet till. Beroende på om el ingår i hyran eller inte skulle jag gissa att en etta på Essingen kostar mellan 10 oxh 15 tusen i månaden. Någon betalar alltså Runkars hyra. Gissar att det är Runkars pappa. Men frågan är om hyresvärdarna vill fortsätta att hyra ut till en dömd brottsling? Kanske är de också medlemmar i Hillsong och stöttar honom? Något ruttet pågår på Essingen hur som helst.

Runkar har slutat gå på gym. Det är anmärkningsvärt eftersom det var hans livselixir under hösten. Han slutade publicera sina dagliga bilder från gymmet ungefär samtidigt som rättegången hände och samtidigt som hans AI-flickvän avslöjades. Han skröt ju om att vissa väntade inte till Nyårsdagen för att börja förändra sina liv. Runkar gjorde tvärtom och slutade efter nyår någon gång... Han var väl fulltränad då får man anta? Lena försvann för en tid. Nu är hon tillbaka som My Lena. Samma innehållslösa trams som förut. Men Runkar verkar ha tonat ner kärleksaffären. Han tror kanske att folk kommer glömma bort att hon inte finns? Ingen vet vad syftet är annars.

Vad gör Runkar på dagarna egentligen? Ingen vet. Antagligen sitter han hemma och tänker. Han är ensam och det är farligt. Han har ingen att samtala med, vilket gör att hans märkliga tankar får löpa amok och att han mer och mer ser sig själv som någon slags Messias. Han lever av alla foliehattar som prisar hans hatiska texter på Facebook. Han har heller inte nämnt barnen på hemskt länge. Förr låtsades han bry sig, nu är det inte mycket som skrivs om dem. Han påstår att han går till Hillsong varje söndag, men man får aldrig se honom på bild där. Det kanske är som gymmet och flickvännen och alla jobb? Bara hittepå. Men det har varit lugnt så länge nu, så det börar bli som när barnen är tysta på sina rum, snart brakar det loss igen.
Citera
2025-03-18, 12:33
Medlem
Jag vet att denna har några år på nacken, men för rolig för att inte posta igen!

https://m.youtube.com/watch?time_continue=3&v=g-Cv-dngHEc&ebc=ANyPxKo8NDKunCwkz2_5AHwjCQ1GOhM06GINGyg Vb0UWpIv5PekG6xssRxanKEXgCV-20y5yRn2avB4yxtdcWKluhbpG4vKZ gg&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fwww.reddit. com%2F&embeds_referring_origin=https%3A%2F%2Fwww.r eddit.com&source_ve_path=MzY4NDIsMjg2NjY
Citera
2025-03-18, 12:46
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Runkar lever alltså mest troligt av apanage från sin familj.
Haha!

Tack, Magic! Ser alltid fram emot dina inlägg

På tal om apanage:
Om Runes liv var en film, och man spelade upp den baklänges, skulle det kunna bli en modern version av Askungen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in