2025-03-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Blodtrycksdoktorn. 100:- per "läkarbesök" alltså per chattillfälle. Uppföljning och sånt.
Använder du blodtrycksdoktorn? Hur går samtal med läkare till, behöver man visa sig live eller laddar man bara upp bilder?
Citera
2025-03-12, 22:34
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semalimtide
Använder du blodtrycksdoktorn? Hur går samtal med läkare till, behöver man visa sig live eller laddar man bara upp bilder?
Man använder chatt. Under "utredningen" skickar man 2 bilder
Citera
2025-03-13, 11:41
Medlem
Jag skulle tagit min 5e dos igår dvs gått upp till 5mg men då det verkar vara brist på alla apotek jag söker på har jag inte fått tag på det så får se vad som händer nu.

Annars har jag under denna månaden ätit mindre men fortfarande fullständiga mål. Väldigt mycket mindre socker o kakintag och inte direkt sugen på att äta den där kvällsmackan.
Tyvärr bara gått från 127kg till 123,5kg hade önskat mig mer men ändå på rätt väg.
Får se vad som händer med medicineringen nu framöver dock, jobbigt om det inte finns att få tag i
Citera
2025-03-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaldorrr
Jag skulle tagit min 5e dos igår dvs gått upp till 5mg men då det verkar vara brist på alla apotek jag söker på har jag inte fått tag på det så får se vad som händer nu.

Verkar inte finnas i lager på de fysiska apoteken, iallafall inte nära mig. Men på weblager finns de. Jag beställde på apotekets hemsida och fick det levererat till mitt apotek, kollat det?
Citera
2025-03-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbjorn
Verkar inte finnas i lager på de fysiska apoteken, iallafall inte nära mig. Men på weblager finns de. Jag beställde på apotekets hemsida och fick det levererat till mitt apotek, kollat det?
Jag gör som dig. Förbeställer via apotekets site till min närmaste butik. Varför riskera att bli utan tänker jag.

man kan förvara det i kylen innan det är öppnat så man kan vara ute i god tid.
Citera
2025-03-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jag gör som dig. Förbeställer via apotekets site till min närmaste butik. Varför riskera att bli utan tänker jag.

man kan förvara det i kylen innan det är öppnat så man kan vara ute i god tid.

Jag har beställt till närmaste apotek men finns inte mer i weblager någonstans jag kollar. Beställde inte för nästa månads dos då jag inte tyckte jag behövde lägga ut de pengarna i förväg men har ångrat jag inte beställde fler doser när det väl fanns i lager.
Citera
2025-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Jag har beställt till närmaste apotek men finns inte mer i weblager någonstans jag kollar. Beställde inte för nästa månads dos då jag inte tyckte jag behövde lägga ut de pengarna i förväg men har ångrat jag inte beställde fler doser när det väl fanns i lager.
På apoteket.se beställde jag alldeles nyss, men det är 12 dagar tills jag behöver den nya dosen.

Är på 106,2 nu och startade på 117,8 den femte december. Det fortsätter i ungefär samma hastighet för mig. Ganska jobbigt, men sjukt mycket lättare än utan Mounjaro.
Citera
2025-03-15, 20:58
Medlem
Citat:
På apoteket.se beställde jag alldeles nyss, men det är 12 dagar tills jag behöver den nya dosen.

Är på 106,2 nu och startade på 117,8 den femte december. Det fortsätter i ungefär samma hastighet för mig. Ganska jobbigt, men sjukt mycket lättare än utan Mounjaro.

Fanns det i lager när du beställde? Jag har kollat mitt recept igen men det finns inget i lager står det.
Citera
2025-03-16, 10:56
Medlem
Citat:
Fanns det i lager när du beställde? Jag har kollat mitt recept igen men det finns inget i lager står det.
Mounjaro KwikPen inj-vätska lösning förfylld inj-penna 5 mg/dos Eli Lilly, 1 x 4 dos(er)

Är det inte 5mg så förstår jag, men det är nog den vanligaste dosen så det är väl sannolikt att de andra doserna kan saknas.
Citera
2025-03-16, 13:17
Medlem
Citat:
Mounjaro KwikPen inj-vätska lösning förfylld inj-penna 5 mg/dos Eli Lilly, 1 x 4 dos(er)

Är det inte 5mg så förstår jag, men det är nog den vanligaste dosen så det är väl sannolikt att de andra doserna kan saknas.

Precis den jag ska ha men står bara att det är tomt på lager..
Citera
2025-03-16, 18:42
Medlem
Citat:
Precis den jag ska ha men står bara att det är tomt på lager..
Märkligt. Jag klickar på recept. Loggar in. Letar upp Mounjaro och klickar på den.

Då får jag "Välj läkemedel"... (Som du ser nedan så finns det hos dem. Finns i lager...

På receptet
Mounjaro KwikPen inj-vätska lösning förfylld inj-penna 5 mg/dos Eli Lilly
Förfylld injektionspenna, 1 x 4 doser
Verksamt ämne: Tirzepatid.
Varunummer: 478513.

Läs bipacksedel

Råd om ditt läkemedel

Komplettera din behandling
Finns i lager online
Citera
2025-03-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Man använder chatt. Under "utredningen" skickar man 2 bilder

Har bytt till Blodtrycksdoktorn nu men de verkar bara skriva ut 5mg pennan? Det blir dyrare i längden då 15mg pennan kostar runt 5 tusen. Har du också bara 5mg pennan då? Eller var det bara nu i början de inte ville skriva ut recept på den större pennan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in