2025-03-16, 22:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Både jag och sambon har växt upp i normala familjer i mindre ort och vi har två syskon var. Ingen av oss har blivit curlad på något sätt men så är vi båda två 70-talister.

Vi har valt ett liv utan barn och är väldigt nöjda med det.
Citera
2025-03-16, 22:08
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Folk som inte vill ha barn tror jag kan delas in i två kategorier: 1) Kan ej få barn...2) Är störda...
Sen 3) Är dom som vill men inte känner sig redo...

Mina 2 cents. Tror inte det handlar om något annat.
Det är tre kategorier du räknar upp. Det finns även en fjärde kategori, det är dom människor som inte följer den biologiska klockan som en korkad ko. De har ett medvetande, skaffar man ungar idag så vill man ju isolera dom från tv, radio och internet. Regnbågsbögeriet, pridefestivaler och feministfjanterier vill ju ingen intelligent person att sin avkomma ska behöva utsättas för. Man gör sina barn en tjänst genom att se till att dom aldrig föds.
Citera
2025-03-16, 22:36
Medlem
Vem fan vill ha familj i Sverige och skaffa barn här?
När som helst kommer en "orosanmälan" och staten tar dina barn ifrån dig.
Citera
2025-03-16, 22:39
Medlem
Jag tror att det kan finnas många orsaker till att personer inte vill ha barn och att man blivit curlad kan vara en. Jag känner flera yngre personer som uppger att de inte vill skaffa barn av andra orsaker såsom säkerhetsläget i Europa, gängvåld, klimatkris etc. De resonerar som så att de inte vill sätta barn till världen när världen känns så osäker.

Sedan utbildar vi oss längre idag, skaffar jobb senare etc och det gör också att barnafödande skjuts på framtiden. Ibland kan därför folk hinna bli för gamla för att skaffa barn när de faktiskt börjar försöka.

Så det är nog väldigt många olika faktorer som gör att folk inte skaffar barn.
Citera
2025-03-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tror att det kan finnas många orsaker till att personer inte vill ha barn och att man blivit curlad kan vara en. Jag känner flera yngre personer som uppger att de inte vill skaffa barn av andra orsaker såsom säkerhetsläget i Europa, gängvåld, klimatkris etc. De resonerar som så att de inte vill sätta barn till världen när världen känns så osäker.

Sedan utbildar vi oss längre idag, skaffar jobb senare etc och det gör också att barnafödande skjuts på framtiden. Ibland kan därför folk hinna bli för gamla för att skaffa barn när de faktiskt börjar försöka.

Så det är nog väldigt många olika faktorer som gör att folk inte skaffar barn.
Mest är det nog Sosse politiken och att de anser att ditt barn igentligen tillhör staten. Och minsta orosanmälan ger de anledningar att ta hand om dina barn. Ett skit system med för mycket skatt och ett förtryckande mot de mindre bemedlade.
Citera
2025-03-16, 22:45
Medlem
Hur kommer det sig att dessa trådar, nästan uteslutande kommer ifrån folk med barn? Varför är ni alltid så besatta av folk utan barn. Är nästan så ni är oroliga och måste komma på en orsak. Känns bajsnödigt, lite neurotiskt på något vis lol

Helt ärligt kan jag inte påstå att jag bryr mig om folk med barn lika mycket. Det är inte folk jag umgås med i alla fall.

Finns säkert, precis som det finns massvis med andra orsaker till att någon inte vill ha barn. Många känner aldrig något sug, är inte intresserade av det livet. Kanske inte hittar en partner man faktiskt får så pass starka känslor för. För en kvinna är det ju en enorm uppoffring.

Det är ju kvinnan som föder. Så den upplevelsen blir ju omöjlig för oss män att förstå vad det innebär och allt kring det. En del har slutat dejta och är inte längre intresserade av kärleksrelationer etc. Alla kanske inte är så narcissistiskt lagda och vill ha små mini kopior av sig själva. Tänker man så , så är det ju lite sjukt.

Dessutom titta på hur Sverige ser ut för fan. Världen. Nu kan du slappna av, varsegod.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2025-03-16 kl. 22:51.
Citera
2025-03-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Mest är det nog Sosse politiken och att de anser att ditt barn igentligen tillhör staten. Och minsta orosanmälan ger de anledningar att ta hand om dina barn. Ett skit system med för mycket skatt och ett förtryckande mot de mindre bemedlade.

Nu blandar du nog ihop äpplen och päron. Kapitalisterna sitter i högern. Dom vill gärna ha mer löneslavar så dom kan bli ännu rikare. Det är faktiskt dom som gapar mest om att det måste födas fler barn.

Lägre skatt? Folk som röstar rött ,är i regel vanliga knegare. Det behövs för att vi vanliga dödliga. Ska ha råd söka vård etc. Högern skiter i skatt. Eftersom dom har tillräckligt bra med pengar för köpa privat vård och annat.

Som ett ex. Frikortet höjs från 900kr till 2800 kr. Med denna regering. Mediciner blir även dyrare. Vård har blivit dyrare. Som sagt, varför ska högern bry sig? Det är höginkomsttagare som skiter i vad det kostar. Dom har råd. Men majoriteten sitter inte på möjligheten att betala för privat vård. Det måste finansieras genom skatt. Skola, omsorg. Det är inte gratis heller.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2025-03-16 kl. 22:53.
Citera
2025-03-16, 23:22
Avslutad
Hur blind måste man vara för att skaffa barn i dagens Sverige? Hur kan man undgå att se vad som pågår i landet och i västvärlden i övrigt? Hur är det ens möjligt att överväga en framtid med barn i ett land som präglas av ideologier med en agenda som enbart leder till förstörelse?

Jag kan nästan garantera att om 10-20 år så kommer man se tillbaka och har önskat att man har flytt från detta land. Men tyvärr så är fåren blinda.
Citera
2025-03-17, 02:20
Medlem
Threadkillers avatar
Oavsett vad som är orsakerna måste de slås fast vetenskapligt och åtgärdas. Som befolkningsutvecklingen ser ut just nu kommer IQ-nivåerna att sjunka drastiskt för kommande generationer eftersom det finns ett väldigt starkt inverterat samband mellan ett lands genomsnittliga IQ och dess födelsetal.

Hjälper inget annat så får vi väl ta till artificiella livmödrar, men det känns som om vi förlorar en del av vår mänsklighet på kuppen.
Citera
2025-03-17, 04:59
Medlem
psykadelikatessens avatar
Tvärtom om man tittar på min familj; i min syskonskara är det några som blivit curlade, några som inte,
Och de som curlades skaffade barn tidigt, de andra väldigt sent eller inte alls
Citera
2025-03-17, 06:35
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
[...]

[...]
Man behöver ligga i och ta relativt raka vägar. Man är färdigutbildad civ.ing, eller motsvarande, i mitten av 20 årsåldern. Sen har man riktigt gott om tid på sig att skaffa barn innan 30 om man så vill.

Problemet är ju just det. Man vill inte. Det finns andra saker att göra tycker man, eller partnern är inte tillräckligt stabil osvosv. En hel rad olika svepskäl kan hittas på för att låta det dra ut på tiden.

Full respekt för dem som gör ett välinformerat medvetet val. Inte lika stor respekt för dem som bara låter livet gå utan att göra nåt åt det.
Citera
2025-03-17, 09:05
Medlem
Det är ju modernt nu att inte vilja skaffa barn. Det är ju ett mode och varje gång man ser en sådan artikel så skrattar man för de är så otroligt löjliga dessa kvinnor även om de tror sig vara märkvärdiga. Antagligen bara bra de inte skaffar barn då de verkar lida av någon sorts narcissism och personlighetsstörningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in