2025-03-16, 20:26
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Detta är BEVISLIGEN fel. Antingen var Gorbatjov senil när intervjun gjordes eller så är intervjun fake. Det är bevisat att NATOS expansion österut togs upp muntligen i förhandlingarna mellan Gensher, Baker och Gorbatjov från tiden. Det nämndes även vid presskonferensen efteråt.

Vad gick förhandlingarna och sedermera avtalet ut på, som diskuterades 1990?
Vilka försvarsallianser fanns vid tidpunkten?
Vilka länder skulle diskuteras?
Vilket datum skrevs avtalet på?
Vad innehöll avtalet?

Finns något av vad du ljuger om, med i avtalet?
Citera
2025-03-16, 20:27
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vad gulligt att två putinrunkare och ökända mytomaner diskuterar med varandra.

Finns många putinrunkartrådar på flashback, kan ni fortsätta med er off topic-dynga i lämplig putinrunkartråd?

"If Putin is playin Trump, he’ll regret it,"

Sen. Lindsey Graham rebukes lawyers who defended Trump foes: "I hope they pay a price"
https://www.youtube.com/watch?v=WDcLt5G9HzY

Det kanske överraskar dig, men jag välkomnar att USA sätter press på Ryssland och att vi i väst stödjer Ukraina i förhandlingarna, där sanktionerna fungerar som en förhandlingsbricka för att ge Ukraina bästa möjliga fredsuppgörelse.

Jag anser att det är moraliskt fel av Ryssland att ta ukrainskt territorium, då jag starkt betvivlar att det är folkets vilja i de ockuperade områdena (med undantag för Krim). Samtidigt förstår jag att Putin höjer sina krav ju fler som dör, för att inte framstå som svag och för att rädda ansiktet inför sina egna ultranationalister.
Citera
2025-03-16, 20:29
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det beror på vem man frågar. Pratar man om den första invasionen och annekteringen av Krim verkar inte många länder i Europa eller USA brytt sig särskilt mycket 🤡🤡🤡. Så den klassas inte som ett krig. Pratar man om den fullskaliga invasionen dvs. kriget då USA och Europa till slut vaknade upp så började det i februari 2022

Men du sa ju själv att det började 2022.
Har du läst på nu?
När började kriget?
Varför började kriget?
Vem är skyldig till kriget?
Citera
2025-03-16, 20:29
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Vad gick förhandlingarna och sedermera avtalet ut på, som diskuterades 1990?
Vilka försvarsallianser fanns vid tidpunkten?
Vilka länder skulle diskuteras?
Vilket datum skrevs avtalet på?
Vad innehöll avtalet?

Finns något av vad du ljuger om, med i avtalet?

Nej, jag skrev "muntliga överenskommelser" som borde hållits trots att de var till Gorbatjov och inte Jeltsin.
Citera
2025-03-16, 20:31
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Nej, jag skrev "muntliga överenskommelser" som borde hållits trots att de var till Gorbatjov och inte Jeltsin.

Men Sovjetunionen och dagens Ryssland är ju helt två skilda saker?
Citera
2025-03-16, 20:34
Medlem
Citat:
Detta är BEVISLIGEN fel. Antingen var Gorbatjov senil när intervjun gjordes eller så är intervjun fake. Det är bevisat att NATOS expansion österut togs upp muntligen i förhandlingarna mellan Gensher, Baker och Gorbatjov från tiden. Det nämndes även vid presskonferensen efteråt.

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early#.WjAX9r_XxYI.twitter

Särskilt i denna förhandling mellan Baker och Gorbatjov där det nämns tre gånger:

https://nsarchive.gwu.edu/document/16117-document-06-record-conversation-between

Löftet nämns även uttryckligen i debattvideon mellan Matlock och Kissinger från 1994 (11.45):

https://youtu.be/ZHm_7T7QNl8?t=705

Enklast är att bara läsa det undertecknade avtalet.
Finns det ett löfte så är det med där. Om det inte nämns i avtalet så finns inget löfte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag har hört att det är 120000 per dag

Var har du hört det?
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
https://www.thetimes.com/uk/politics/article/minehunters-and-10000-troops-what-the-coalition-of-the-willing-has-agreed-xdmm3pvmg
Citat:
What the coalition of the willing has agreed for Ukraine’s ceasefire
Sir Keir Starmer hosted a conference call featuring 29 international leaders as he builds a coalition of the willing

Sir Keir Starmer thrashed out plans for a western peacekeeping force of more than 10,000 troops for Ukraine yesterday at a virtual meeting of the “coalition of the willing”.

[...]

Senior government sources said the prime minister has won the backing of “considerably more” than the three countries that originally offered to supply ground troops, though the bulk of the force is likely to come from Britain and France.
Citera
2025-03-16, 20:35
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Det skrevs ett avtal 1990. Efter alla samtal.
Du vet inte vilket?
Citera
2025-03-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag har hört att det är 120000 per dag

1300 per dag. Syrski säger att orcherna har förlorat 100 000 man sen början av 2025.
Citera
2025-03-16, 20:54
Medlem
🇺🇦 425 OSHP "SKALA" shows fresh Russian fires 🇷🇺 in the Pokrovskoye direction

https://x.com/i/status/1901312581857345891
Citera
2025-03-16, 20:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Det kanske överraskar dig, men jag välkomnar att USA sätter press på Ryssland och att vi i väst stödjer Ukraina i förhandlingarna, där sanktionerna fungerar som en förhandlingsbricka för att ge Ukraina bästa möjliga fredsuppgörelse.

Du ljuger som en häst travar.
Du sitter och sprider Putins narrativ. Helt oblygt, samtidigt som du låtsas vara neutral.
Du har inte koll på vad som hände 1990!
Ändå, så ska du gång efter annan påstå saker som inte finns någon uppbackning på.
Det finns intervjuer med Michael Gorbatjov, där han tydligt deklarerar att frågan om Nato expansion österut, aldrig var uppe i förhandlingarna.
Du är och förblir Putins lilla gosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in