Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Jaha ja, men då får storpotatisarna finna sig i att mindre länder kommer misstro dem (a k a avsky dem) samt att mindre länder kommer bilda andra allianser utan storhetsvansinniga stormakter. Samt att mindre länder kommer beväpna sig på alla möjliga tillåtna och otillåtna sätt. Här gäller ju att överleva, inte att samexistera respektfullt. Kul värld. Alla kommer förlora på den. Hursomhelst; ryssen har inte med Ukraina att göra och ska ut därifrån. De har erkänt Ukrainas gränser och detta gäller. De bör också omgående utbetala leasingavgift för de år de ockuperat ukrainskt territorium. Om inte annat för att visa att de inte är simpla tjuvar som försöker sno annans land.
Jag ser framför mig en värld där stora länder som Kina, Ryssland, USA och några till dikterar villkoren.
Ryssland kommer ha en stor påverkan i Europa
Kina kommer ha en stor påverkan i Asien
USA kommer ha en stor påverkan i Nordamerika men också hela världen
Kanske delar de 3 länderna upp världen till slut. Ukraina var alltså bara början där annekteringarna initierades. Jag väntar på klartecken från Trump om att Kina får lov att ta Taiwan. Så kan Trump få ta Grönland utan repressalier från Xi. Putin kan få ta Moldavien efter Ukraina.