2025-03-15, 17:01
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Då var det dags för mig att komma förbi och störa lite mitt i allas lyckorus av den senaste uthängningen.

Gäddstatistik och ny forskning!

Den gångna månaden har jag när tillfälle givits och som tidigare nämnts jobbat intensivt med att forska på gäddorna. Via länken längst ner hittar ni två filer. Den ena är en pdf-rapport där jag beskriver vad jag gjort och sammanfattar resultaten från undersökningen. Den andra är en Excel-fil som innehåller all den gäddstatistik som tidigare fanns tillgänglig via min signatur här på forumet. Statistiken har också utökats med ett antal sammanställningar, av vilka flera använts i forskningen. Dokumentet har ni nu själva möjlighet att uppdatera när någon avlider eller utvandrar. Uppdateringar kommer annars att börja ske mer sporadiskt, möjligen bara någon gång om året. Kom gärna med synpunkter på materialet.

Eder,
Hassan

Statistiken innehåller nu följande kategorier:

• Avlidna
  • Utvandrade
  • Dubbelgäddor (och en trippel)
  • Oidentifierade
  • Invandrade
  • De värsta (som sökte små barn)
  • Pederasterna (som sökte pojkar)
  • Gäddornas åldrar (födelseår och ålder vid publiceringen)
  • Samma födelsedag 1 (par av gäddor födda exakt samma dag)
  • Samma födelsedag 2 (grupper av gäddor födda samma datum)
  • Vanligaste efternamn
  • Andelar av ord i chatloggar (se pdf-rapporten för en ingående beskrivning)

Filerna innehåller utöver gäddornas åldrar och födelseår inga uppgifter som gör att någon kan identifieras.

https://drive.proton.me/urls/9YFEE0N75M#aF8wtnAVgawJ

Edit: I mitt arbete med detta har jag behövt numrera även de gäddor som inte tilldelats ett nummer av Dumpen. Den numreringen har skett uppifrån och ner, så konfrontationen före #92 (där Dumpen började numrera) har fått #91. Därför blev det lägsta numret inte #1 utan #5, som är Gammelgäddan från Skåne. En jag missade var ena konfrontationen med "Den bölande pedoraptorn" som går under rubriken "Veckans Klas (Nej nu fick det vara nog...)" och i efterhand har fått #0 i materialet. Därmed saknas fortfarande tre nummer. Det är oklart för mig varför det inte går att följa uthängningarna ner till #1.
Det här är mycket intressant. Mycket intressant. Rörande fittkvoten för pedofilmammor skulle jag vilja presentera två potentiella slutsatser (höhö):

1, eftersom gäddan inte behöver grooma någon så behöver han inte heller ägna intresse åt något annat än själva anledningen till deras relation, och
2, eftersom mamman är dörren till barnet behöver han få henne att känna sig sedd, uppvaktad och åtrådd, vilket han gör genom att försäkra henne om att hennes fitta också är toppen, fast den är gammal (postpubertal) och hårig.

Det var en fantastisk idé att kolla felstavade ord, ett mycket intressant filter. Man undrar hur gäddorna står sig mot genomsnittet och vad det kan betyda.

Har du gjort något chi2-test för att uppskatta signifikanta skillnader mellan variablerna?

Det här är så jävla bra. Tack, Hassan. Tack.
Citera
2025-03-15, 18:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det här är mycket intressant. Mycket intressant. Rörande fittkvoten för pedofilmammor skulle jag vilja presentera två potentiella slutsatser (höhö):

1, eftersom gäddan inte behöver grooma någon så behöver han inte heller ägna intresse åt något annat än själva anledningen till deras relation, och
2, eftersom mamman är dörren till barnet behöver han få henne att känna sig sedd, uppvaktad och åtrådd, vilket han gör genom att försäkra henne om att hennes fitta också är toppen, fast den är gammal (postpubertal) och hårig.

Det var en fantastisk idé att kolla felstavade ord, ett mycket intressant filter. Man undrar hur gäddorna står sig mot genomsnittet och vad det kan betyda.

Har du gjort något chi2-test för att uppskatta signifikanta skillnader mellan variablerna?

Det här är så jävla bra. Tack, Hassan. Tack.
Yo! Tack för kudos!

Tack också för att du tar upp materialet till diskussion. Det var förstås en stor del av tanken bakom. Därmed nöjde jag mig med en mer deskriptiv framställning och gjorde inga statistiska test. Jag kommer säkerligen göra det framöver men tänkte ta en liten paus från materialet.

Vad gäller felstavade ord märkte jag att det fungerade bra för två ändamål. Det ena är att sortera ut de gäddor som chattat på engelska eller något annat nordiskt språk då dessa såklart får högst kvoter. Det andra är att de som ligger högt på den listan är sådana loggar där fiskaren varit mer på och skrivit nästan lika mycket eller mer än gäddan (i de allra flesta fall är det ju gäddan som dominerar chatten). Det beror på att fiskaren använder mer fjortisslang än gäddan. Former som "nt" och "venne" och "vrf" höjer då kvoten. Det finns undantag där gäddan själv uttrycker sig som en tonåring, antingen genom att ackommodera sitt språk till fiskarens eller genom att försöka spela ball. Ett sådant exempel är Monster Batwings.
Citera
2025-03-15, 19:28
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Haha fan vilken ful blattebil.

Gissar även att turken kan prata felfri Svenska sen när inte Dumpen är där. Så fort dom bli konfronterade så kör dom blattekortet 100%. Han var dessutom lärare.

Ingen normal man klättrar in i en sån där liten insekt till bil frivilligt.
Citera
2025-03-15, 22:59
Medlem
Busklubbschefs avatar
Good riddance #569 och #574. Skål på den!
Citera
2025-03-15, 23:54
Medlem
Citat:
Kul att du tog det ett steg till!
Tänk, jag kände på mig att de där Olofsson var ena perversa jeflar. Och Lundströms-pedofilerna har man ju hört talas om. De är lika klassiska som tattarna Lindgren!

Just den sidan med efternamn var inte genomtänkt. Den räknar upp både namnen vid konfrontationen och namnen de bytte till.

Enbart namnen vid konfrontationen ger följande lista:

Kod:
Efternamn   | Antal i undersökningen | Totalt antal i Sverige 2024 | Antal per 100 000 namnbärare

Lundström   | 3  | 11 529  | 26,02  
Olofsson    | 4  | 22 266  | 17,97  
Lindström   | 3  | 24 431  | 12,28  
Petersson   | 3  | 25 469  | 11,78  
Andersson   | 22 | 217 631 | 10,11  
Jonsson     | 5  | 50 338  | 9,93  
Eriksson    | 12 | 121 053 | 9,92  
Nilsson     | 13 | 149 635 | 8,69  
Karlsson    | 13 | 160 720 | 8,09  
Hansson     | 3  | 38 743  | 7,74  
Gustafsson  | 4  | 62 887  | 6,36  
Svensson    | 5  | 86 736  | 5,76  
Johansson   | 12 | 215 841 | 5,56  
Pettersson  | 3  | 56 019  | 5,36  
Larsson     | 5  | 110 848 | 4,51  
Persson     | 3  | 92 897  | 3,23

Kan du inte föra statistik över göttigare saker än efternamn, stjärntecken odyl, ta inte illa upp, men på vilket sätt är det relevant hur många av gäddorna som heter det eller det -sson namnet, hur många som är Vädurar osv?
Citera
2025-03-16, 00:38
Avslutad
#579: Och en bild på slangen på porslinstronen... Är våra minderåriga så pass värdefulla att gäddorna inte nödvändigtvis alltid bemödar sig bättre än så, eller har det ett sådant konstant driv att risken är hög när man reguljärt lägger räkmacker?
Citera
2025-03-16, 01:36
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan du inte föra statistik över göttigare saker än efternamn, stjärntecken odyl, ta inte illa upp, men på vilket sätt är det relevant hur många av gäddorna som heter det eller det -sson namnet, hur många som är Vädurar osv?
Jag lade bara in efternamnen för att de fanns tillgängliga i datan. Vad tycker du vore göttigt att få statistik på då? Bilmärken? Jag funderade på det men det är svårt att i efterhand nu avgöra vilka bilmärken gäddorna körde vid publiceringen. Många kan ha bytt bil eller gjort sig av med bilen. Skolbetyg? Vore intressant men går nog inte få tag på. Andel som använt ett plagg från Jula vid konfrontationen? Vore absolut möjligt att checka av. Du får gärna komma med förslag.
Citera
2025-03-16, 01:50
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enanvandare57
En rapport 1.1 skulle med fördel kunna innehålla kartor. Förslagsvis gjorda i ArcGIS eller med gratisprogram såsom Q-GIS eller någon tillägsmodul till R.
Här har du en gäddkarta. Den är så pass utzoomad och blurrig att det inte går att utläsa några adresser.

https://i.imgur.com/xJp8l9G.jpeg

Problemet är väl att jag inte finner det särskilt spännande med en karta. Man inser att Sara och Patrik måste ha suttit ohälsosamt många timmar i en bil, men det är ungefär allt. Det är så pass många prickar att hela landet är representerat vid det här laget.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2025-03-16 kl. 01:57.
Citera
2025-03-16, 06:16
Medlem
MorgNThorgs avatar
Citat:
Här har du en gäddkarta. Den är så pass utzoomad och blurrig att det inte går att utläsa några adresser.

https://i.imgur.com/xJp8l9G.jpeg

Problemet är väl att jag inte finner det särskilt spännande med en karta. Man inser att Sara och Patrik måste ha suttit ohälsosamt många timmar i en bil, men det är ungefär allt. Det är så pass många prickar att hela landet är representerat vid det här laget.

Tack för ditt arbete, Hassan.
Har inte kunnat kolla filen, men är födelsedagar med? Personnummer? Man byter väl inte det om man byter namn?

Kartan var intressant. Långt upp i fjällen finns det gäddor, tydligen.
Citera
2025-03-16, 06:36
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Tack! Går förstås att utveckla på många sätt. Kartor vore väldigt intressant. Det finns ju en gäddkarta via Google maps som Dumpens sekreterare (eller vad hon nu vill kallas) har underhållit de senaste åren. Dessvärre brukar länkar till den kartan försvinna från den här tråden, och om jag vill minnas även från Google maps p.g.a. klagomål. I den kartan skrevs gäddornas titlar ut, så som "Nencho" eller "Det blev gäddransakan" och gäddorna kände väl att de kunde identifieras. En gäddkarta utan titlar som bara visar spridningen

vore dock fortfarande intressant. Samtidigt hade den förmodligen inte varit okej att släppa här på forumet. Så tabellen över regioner får räcka tills vidare.

Just #200 hade ovanligt få publicerade loggar. Det enda han hinner ge uttryck för är den schizofrena skiten om att snuten är efter honom. Sen vet vi ju bägge två som hänger här att #200 i Gäddgalan 2024 korades till Årets Djävul efter en övertygande majoritetsseger. Så att han nu ingår i listan över "De värsta" är inget jag behöver ha dåligt samvete över.

Tycker det vore intressantare att veta hur många gånger 242 har sagt skevt tändningsmönster, eller Sara varför har jag din snopp i min telefon
Citera
2025-03-16, 06:50
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
#579:s chatt gav mig hjärnblödning.

Påstår sig ha ett visst namn och vara från Serbien, men pratar och skriver som en nyanländ och verkar vara muslim. Påstår sig jobba som mattelärare men visar upprepade tendenser på IQ i särskolenivå.

Är det en Citroen C1 han kör? De är bara 147 cm i höjd och 579 var bara nån cm längre när han stod bredvid.
Citera
2025-03-16, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
#579:s chatt gav mig hjärnblödning.

Påstår sig ha ett visst namn och vara från Serbien, men pratar och skriver som en nyanländ och verkar vara muslim. Påstår sig jobba som mattelärare men visar upprepade tendenser på IQ i särskolenivå.

Är det en Citroen C1 han kör? De är bara 147 cm i höjd och 579 var bara nån cm längre när han stod bredvid.

Han är från Damaskus enligt sina Facebookkonton. Syrien. Imam hos Kriminalvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in