2025-03-14, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Edsbyn-Villa i final. Tyvärr är Villas lag utslaget i influensa samt 2 bannade i 4 matcher på grund av Västeråsfegisarna. Tippar Edsbyn tyvärr/Lidköpingsbo
Jag vet det. Det skulle vara Västerås tredje raka final. Det stod väl fel. Tack ändå.
Citera
2025-03-14, 21:14
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Edsbyn-Villa i final. Tyvärr är Villas lag utslaget i influensa samt 2 bannade i 4 matcher på grund av Västeråsfegisarna. Tippar Edsbyn tyvärr/Lidköpingsbo

Jasså grinVilla är här och gnäller också.😂
En av era spelare anmäldes av VSK och den andra i efterhand av domarna så sluta böla om det där nu, det är inte Västerås fel att grinVillas spelare inte kan sköta sig på planen.

Imorn gör jag som övriga bandysverige och hoppas på en fin vinst för Byn så vi kan skratta åt er offerkofta ett par veckor till.
Citera
2025-03-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Jasså grinVilla är här och gnäller också.😂
En av era spelare anmäldes av VSK och den andra i efterhand av domarna så sluta böla om det där nu, det är inte Västerås fel att grinVillas spelare inte kan sköta sig på planen.

Imorn gör jag som övriga bandysverige och hoppas på en fin vinst för Byn så vi kan skratta åt er offerkofta ett par veckor till.
Tja, vi har 5 lag i SM-final denna vecka så jag är nöjd. Lycka till!
Citera
2025-03-14, 21:22
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Tja, vi har 5 lag i SM-final denna vecka så jag är nöjd. Lycka till!

Och två av dem har redan torskat. 👍
Citera
2025-03-15, 19:05
Medlem
Citat:
Och två av dem har redan torskat. 👍
Men P19 och Herrar slog "Byn". Blir att frysa lite i stadsparken i morgon när vi hyllar vinnarna. Grymt bra match, Edsbyn var duktiga.
Citera
2025-03-15, 19:14
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Men P19 och Herrar slog "Byn". Blir att frysa lite i stadsparken i morgon när vi hyllar vinnarna. Grymt bra match, Edsbyn var duktiga.

Jajemen, det var riktigt grymma första 45 Villa gjorde,
Edsbyn hade inte så mycket att säga till om där inte.

Se till att klä dig varmt imorn och grattis till 2/5 segrar.👍
Citera
2025-03-15, 19:46
Medlem
Citat:
Jajemen, det var riktigt grymma första 45 Villa gjorde,
Edsbyn hade inte så mycket att säga till om där inte.

Se till att klä dig varmt imorn och grattis till 2/5 segrar.👍
Fina dar. Tar vi nya tag nästa säsong 👍💪❤️
Citera
2025-03-26, 18:55
Medlem
Lundbondens avatar
Håller Norge på att bli bra? Ledde med 3-0 mot Sverige ett tag. 😮
Citera
2025-04-03, 15:47
Medlem
Ser att Finland hoppar av nästa års bandy-VM: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/25kE0G/finlands-chockbesked-drar-sig-ur-bandy-vm?utm_medium=SocialEchobox&utm_source=Facebook&fb clid=IwY2xjawJbcGZleHRuA2FlbQIxMQABHfT5nNLw90MkFn3 c3z_-LSaWVpMV08ip49-mkSX4tLhjvg8V6pH976nTjQ_aem_ HXjOKG11c1le0rEjVMfOTA#Echobox=1743678538

Tråkigt för sporten i så fall...
Citera
2025-04-10, 09:48
Moderator
HelgeBuks avatar
Intressant på förbundet nu, styrelsen avsätter generalsekreteraren och ordföranden (mångårig sossepolitiker) svarar media som en mångårig sossepolitiker - med total rundgång : "jag hänvisar till det som står på hemsidan" (där står: frågor hänvisas till förbundsordförande Ingrid H Amrén)

Det korta uttalandet finns på svenskbandy.se en liten bit ner till vänster. Bandypuls har en artikel bakom betalvägg där det står bl.a.

Citat:
Svenska bandyförbundets sportchef Daniel Andersson, som tillträdde sin tjänst i slutet av januari, är också fåordig – men vittnar om en skakad personalstyrka internt.

– Vi på kansliet är ledsna och chockade. För oss är ”Pära” en mycket uppskattad ledare och chef. I övrigt har vi i nuläget inga ytterligare kommentarer utan hänvisar till Ingrid H Amrén, säger han.

Så det verkar inte vara några klagomål från personalen (isåfall en eller ett fåtal) utan det mesta tyder på någon form av schism med styrelsen eller nåt mer allvarligt i stil med förskingring som inte medarbetarna har insyn i.

Det är ju en ytterst liten ankdamm men även bandyförbundare finns väl på flashback. Nån som vet mer?

Så störande att det alltid ska vara nåt jävla skit inom bandyförbundet, bråk och avgångar i affekt och det ena med det tredje. Det skulle behövas lite lugn för att kunna fokusera på att få bandyn att växa.
Citera
2025-04-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Intressant på förbundet nu, styrelsen avsätter generalsekreteraren och ordföranden (mångårig sossepolitiker) svarar media som en mångårig sossepolitiker - med total rundgång : "jag hänvisar till det som står på hemsidan" (där står: frågor hänvisas till förbundsordförande Ingrid H Amrén)

Det korta uttalandet finns på svenskbandy.se en liten bit ner till vänster. Bandypuls har en artikel bakom betalvägg där det står bl.a.

Så det verkar inte vara några klagomål från personalen (isåfall en eller ett fåtal) utan det mesta tyder på någon form av schism med styrelsen eller nåt mer allvarligt i stil med förskingring som inte medarbetarna har insyn i.

Det är ju en ytterst liten ankdamm men även bandyförbundare finns väl på flashback. Nån som vet mer?

Så störande att det alltid ska vara nåt jävla skit inom bandyförbundet, bråk och avgångar i affekt och det ena med det tredje. Det skulle behövas lite lugn för att kunna fokusera på att få bandyn att växa.

Jag vet inte exakt vad denne haft för arbetsuppgifter men jag har svårt att se att hur bandyns ekonomi i allmänhet, förbundets i synnerhet, samt megafiaskot runt den numera flyttade SM-finalen inte har med saken att göra. Ekonomi, återväxt och tillväxt är väl nånstans huvuddelen för en generalsekreterare och detta är saker som känns i det närmaste i fritt fall i bandysporten.

En annan parameter men som såklart hänger ihop med det andra är TV-avtal eller snarare bristen på. Ta bara en sån sak som att ingen TV-kanal sänder ett VM ens på hemmais före finalen. Jämför med t.e.x. innebandyns dito i år så finns där sändningar i SVT från alla matcher. Denna exponering är ju nästan allt i den tynande tillvaron bakom betalväggar, där bandyn för övrigt är makalös på att ta betalt för en extremt knapphändig produkt rent tekniskt.
Citera
2026-01-18, 16:33
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Krossa Finland i finalen Edlund 1-0 efter 1 minut. 2-0 på straff Edlund igen.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2026-01-18 kl. 16:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in