Citat:
Ursprungligen postat av
RobbanUC
Det finns mycket missnöje under ytan i Ukraina som inte riktas mot Putin utan mot "deras egna" av olika anledningar.
Nu väntar vi på det Ukrainska inbördeskriget när olika grupper försöker lägga skulden för debaclet på "de andra" och likvidera varandra.

Hmm..., nu tar jag som ett exempel det Finska inbördeskriget, dvs vita/röda. Efter det var färdigt så var ju landet fortfarande djupt oenigt, på bägge sidor fanns stupade och det var på sina håll också bokstavligen "broder mot broder". Detta höll sig in på -30 talet.., och förändringen skedde först vid vinterkriget. Då blev det en extern fiende man samlade sig mot, dvs Sovjet. Denna förändring har hållit sig i sen dess, i det stora (några konstiga filurer/partier existerar överallt som bekant). Inrikespolitisk kan man tjafsa om skatter, pensioner, etc.., men
utrikespolitiskt är man alltid överens. Var hotet finns !
Kan lätt sätta en årslön på att Ukraina tar samma väg. Sedan ser jag inte ifrån att Putin kommer att försöka destabilisera Ukraina med sitt hybridande. Eller.., jag utgår ifrån att han kommer att försöka sig på det.