• 1
  • 2
2025-03-14, 11:02
Medlem
Madagascars avatar
INGREDIENSER
Potatis (65%), solrosolja och rapsolja i varierande proportioner, kryddblandning (Maltodextrin, salt, socker, druvsocker, lök, jästextrakt, arom, dill, gräslök, vitlök).

https://lantchips.se/produkter/lantc...slok-rafflade/

Endast 65% potatis? Tre sorters socker? Tre! Vem vill ha socker i chipsen!?

De smakar verkligen hemskt. Får spykänslor. Finns det värre chips? Är det någon här som gillar de här chipsen? Är det här en framgångsprodukt? Varför då? Folk tror att "Lantchips" betyder kvalitet!?
Citera
2025-03-14, 11:53
Medlem
sound69s avatar
Det enkla svaret är att alla har olika smak. Finns säkert många som tycker den är jättegod.
Citera
2025-03-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tre svar hittills. Inte en enda svarar på frågeställningen. Mm... Flashback :-)

Vad är din frågeställning? Varför de tillverkar dem? Därför att det finns en efterfrågan, köpare och pengar att tjäna.

Eller undrar du varför det finns en efterfrågan på just dessa chips? Det beror nog på att alla inte tycker som du, det finns uppenbarligen människor som inte tycker de är äckliga.

Eller undrar du helt enkelt varför människor är individer och tycker olika?

Citat:
... Är det någon här som gillar de här chipsen? ...

Hör och häpna, jag gillar inte några chips.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-03-14 kl. 12:01.
Citera
2025-03-14, 12:16
Medlem
En favorit.

Gärna med wt dipp också.
Citera
2025-03-14, 12:19
Medlem
shevitas avatar
Citat:
INGREDIENSER
Potatis (65%), solrosolja och rapsolja i varierande proportioner, kryddblandning (Maltodextrin, salt, socker, druvsocker, lök, jästextrakt, arom, dill, gräslök, vitlök).

De smakar verkligen hemskt. Får spykänslor. Finns det värre chips? Är det någon här som gillar de här chipsen? Är det här en framgångsprodukt? Varför då? Folk tror att "Lantchips" betyder kvalitet!?

Håller med. Vidrigt
Citera
2025-03-14, 12:22
Medlem
Studsbolls avatar
De tillverkar dem eftersom någon köper dem. Det är otroligt enkelt att förstå. Tillräckligt många har helt enkelt en annan uppfattning än du om smaken. Det borde även det vara lätt att förstå.
Citera
2025-03-14, 12:24
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Sån där jävla skit ska man inte äta över huvud taget. Ät saker som är nyttigt för kroppen, var inte ett ohälsosamt jävla fetto!

Äter du aldrig något onyttigt? Fan vad tråkigt liv. Inte hela världen att med måtta äta något som är onyttigt ibland.

Jag tycker att dessa chips är riktigt goda men jag föredrar lättsaltade.
Citera
2025-03-14, 12:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
De tillverkar dem eftersom någon köper dem. Det är otroligt enkelt att förstå. Tillräckligt många har helt enkelt en annan uppfattning än du om smaken. Det borde även det vara lätt att förstå.
Har du smakat på dem? Jag tror vissa köper bara för påsens skull. Eller till sina barn som gillar socker.
Citera
2025-03-14, 12:25
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Äter du aldrig något onyttigt? Fan vad tråkigt liv. Inte hela världen att med måtta äta något som är onyttigt ibland.

Jag tycker att dessa chips är riktigt goda men jag föredrar lättsaltade.
Jo, lite onyttigt ibland vill man ha :-)

Tycker du att det är lagom mycket socker i de här chipsen? Vill du kanske ha mer socker i dem?
Senast redigerad av Madagascar 2025-03-14 kl. 12:55.
Citera
2025-03-14, 12:29
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Har du smakat på dem? Jag tror vissa köper bara för påsens skull. Eller till sina barn som gillar socker.

Jag äter inte chips överhuvudtaget och har inte smakat, men det förändrar inget i sakfrågan; om det finns en marknad för något kommer det tillverkas och säljas. Vad som är gott är subjektivt.
Citera
2025-03-14, 12:30
Medlem
bomhulls avatar
Urgoda chips. Synd att dom inte säljs utomlands
Citera
2025-03-14, 12:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
INGREDIENSER

Deras grillchips är annars riktigt bra och riktigt goda. Åt förr endast estrellas grill och lök men har nu gått över till lantchips grill. En annan fördel är också de lite mindre påsarna men nackdelen är priset då de är dyrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in