2025-03-13, 20:38
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Bra att man testar men det kommer nog bli stökigt för lärare etc att få bukt på det.
Citera
2025-03-13, 20:40
Medlem
Charlie-Whites avatar
Absolut bästa jag läst på länge!
Citera
2025-03-13, 20:42
Avstängd
SoberZealots avatar
Dåligt, nu kan vänsterdräggen marinera barnen med sin värdegrund och sin rasistiska agenda att vita är mindre värda än bruna.
Citera
2025-03-13, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Bra att man testar men det kommer nog bli stökigt för lärare etc att få bukt på det.

Många kan enbart betala via telefonen så t.ex skolcafeteria och äta ute och sånt kan ju bli strul. Även bussbiljetter och liknande i mobilen kan komma bli förseningar att hinna till buss hem och en del kommer kräva att få sin telefon tidigare osv. Jag tror på kaos.
Citera
2025-03-13, 20:49
Medlem
Skulle starta från idag
Finns ingen som behöver sin telefon i skolan
Ja kanske en diabetiker med sån där knapp
Dags att återta barns hjärnor
Citera
2025-03-13, 20:50
Medlem
pannkakaegotts avatar
I mina barns skolor samlar de in mobilerna på morgonen också får de tillbaka de när skolan slutar. Jättebra tycker vi föräldrar!
Citera
2025-03-13, 20:51
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft69
Många kan enbart betala via telefonen så t.ex skolcafeteria och äta ute och sånt kan ju bli strul. Även bussbiljetter och liknande i mobilen kan komma bli förseningar att hinna till buss hem och en del kommer kräva att få sin telefon tidigare osv. Jag tror på kaos.

Har det nämnts om det gäller hela dagen inkl raster eller bara lektioner? Gäller det hela dagen så kommer det precis som du skriver, bli problem.
Citera
2025-03-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det beror på att en välväxt högstadielev med motivation och noll konsekvenstänk enkelt kan golva sin lärare för att "vinna" striden om mobilen - jag tror att man helt enkelt inte vågat införa det för högstadiet och det på goda grunder.

De elever på högstadiet som inte lämnat in mobilen är i regel generellt stökiga elever. Ofta har de vägrat lämna in mobilen som ett "statement" och sedan inte rört den under lektionerna, däremot har det varit ett enormt dataspelande på skoldatorn. Mycket större problem än mobiltelefoner. Men visst kommer lagen att underlätta insamlingen av telefoner om läraren kan dra till med hot om polisanmälan, även om det känns lite konstigt att det ska behöva (?) bli så.

Jag undrar också hur regeringen ska göra för att alla högstadieelever inte ska surfa på sin skoldator på håltimmarna, för något måste de ha att göra, man kan inte bara ta bort förströelse utan att också addera något roligt.
Citera
2025-03-13, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
En extra fördel är att det inte kommer finnas 300 kameror i varje skolkorridor som kan ta kränkande foton eller filmer. Även lärarna slipper ha 25 kameror mot sig så fort de höjer rösten.
Jag tror eleverna kommer må bra av det även om det kommer vara jobbigt första tiden innan de förstår vinsten med att slippa vara uppkopplad hela tiden.

Ser bara positiva saker med detta och hoppas det blir en lugnare skola.

Mycket viktig poäng. Klipp som cirkulerar för evigt för hyenor som älskar att ta del av footage av andra som pressas till att få spel. Men det är ju bara ett praNk.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Samma sak som att alla ska gå runt med en pistol ifall det sker en skjutning ungefär.

Vi kommer nog snart ha videoövervakning i alla skolor i varje vrå ändå snart om det inte redan finns.

Jaha, videoövervakning ok? Hur skiljer du på dessa? Men en fråga för annan tråd.
Senast redigerad av ConvoPost 2025-03-13 kl. 21:32.
Citera
2025-03-13, 21:29
Medlem
Majsmannen2s avatar
Kommer ju att skapa små galna monster. Försöka hejda den bollen som satt i rullning.
Citera
2025-03-13, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft69
Behövs det så kommer nya lösningar snabbt. Covid och NATO lärde oss att processerna bara är tröga när någon vilar sig i långbänken.
Citera
2025-03-13, 21:32
Medlem
vichy6s avatar
Det kan minska psykisk ohälsa och bli en bra barndom där sociala, fysiska och psykologiska interaktioner faktiskt rustar inför vuxenlivet 🙂👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in