• 4
  • 5
2025-03-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Läs trådstarten så förstår du diskussionen.

Vad för typ och mängd av kolväten innehåller vänderot menar du?

Din trådstart går inte att förstå. GIVETVIS innehåller vaccin och andra läkemedel "nanopartiklar"....
Ja, vandelroten såväl som du personligen är en enda röra av kolväten! Båda tv"innehåller även "nanopartiklar".
Citera
2025-03-12, 23:44
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

Din trådstart går inte att förstå. GIVETVIS innehåller vaccin och andra läkemedel "nanopartiklar"....
Ja, vandelroten såväl som du personligen är en enda röra av kolväten! Båda tv"innehåller även "nanopartiklar".

Nu är det inte min trådstart, är du onykter eller?

Svara på frågan istället.
Citera
2025-03-12, 23:47
Medlem
Citat:
Nu är det inte min trådstart, är du onykter eller?

Svara på frågan istället.

Frågab är besvarad, hela vandelroten är en blandning av flera kolväten. vg. läs grundläggande biologi och kemi.
Citera
2025-03-12, 23:54
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Frågab är besvarad, hela vandelroten är en blandning av flera kolväten. vg. läs grundläggande biologi och kemi.

Nu var frågan hur mycket den innehåller, nå?
Citera
2025-03-12, 23:59
Medlem
Citat:
Nu var frågan hur mycket den innehåller, nå?

Troligen omkring 95%, läs på lite vad en växt, dess rötter och frukter är.
Citera
2025-03-13, 00:03
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Troligen omkring 95%, läs på lite vad en växt, dess rötter och frukter är.

Vänderot stod inte med på någon lista, däremot påstås grillad mat, kaffe, jordnötter, frukt och grönsaker innehålla en hel del. Du påstår att det är skadligt att äta dessa råvaror då eller?
Citera
2025-03-13, 00:08
Medlem
Citat:
Vänderot stod inte med på någon lista, däremot påstås grillad mat, kaffe, jordnötter, frukt och grönsaker innehålla en hel del. Du påstår att det är skadligt att äta dessa råvaror då eller?

Va?
Var har jag påstått det?
Det jag skrev var att ett lager kolatomer är bättre än stora kolvätestrukturer som alkoholer är.
Citera
2025-03-13, 00:12
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Va?
Var har jag påstått det?
Det jag skrev var att ett lager kolatomer är bättre än stora kolvätestrukturer som alkoholer är.

Han ville ju undvika bedövningsläkemedel och bla grafen, och eftersom man tydligen kan äta frukt och grönsaker utan att riskera sin hälsa så bör han ju kunna äta vänderot också som har betydligt lägre halter, eller hur?
Citera
2025-03-13, 00:35
Medlem
Citat:
Han ville ju undvika bedövningsläkemedel och bla grafen, och eftersom man tydligen kan äta frukt och grönsaker utan att riskera sin hälsa så bör han ju kunna äta vänderot också som har betydligt lägre halter, eller hur?
Som sagt; klara dig igenom grundskolans NO-undervisning samt Kemi 2 på gymnasiet.
Du vill då proppa i dig vissa kolväten som är betydligt giftigare än grafen/grafit/kol är.
Citera
2025-03-13, 00:43
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Som sagt; klara dig igenom grundskolans NO-undervisning samt Kemi 2 på gymnasiet.
Du vill då proppa i dig vissa kolväten som är betydligt giftigare än grafen/grafit/kol är.

Man behöver knappast läsa kemi för att inse att folk äter frukt och grönsaker varje dag utan att ta skada, att då äta vänderot vid ett tillfälle är totalt obefintlig risk.

Har du inte alla rötter i jorden eller hur står det till egentligen?
Citera
2025-03-13, 20:20
Medlem
Citat:
På 1700-talet så dog var fjärde barn innan de hann fylla ett år och hälften dog innan de hann fylla 15 år. Så jo, det hade stor inverkan och förklarar varför medellivslängden var så låg.

Och den huvudsakliga orsaken var bristande hygien, dålig kost, hunger och svaghet och inte pga avsaknad av mediciner.
Men nu har vi väsentligt högre medelålder. Tack vare medicinsk kunskap.
Hur var det nu, finns det grafen eller mrna mumbo jumbo i bedövningen? DET var frågan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in