2025-03-13, 16:22
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vem är min vapendragare?

Oavsett hur man vrider och vänder på det så visar det att det är tydlig fördel USA.

Vad består din prognos av för att sia att amerikanarna skulle drabbas hårdare än kanadickerna?
Han menar att du inte skall använda chatgpt som vapendragare och om du gör det så låt chatgpt översätta till svenska så han fattar
Citera
2025-03-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ja men du har ju ett bättre tänk än vad de mindre begåvade kanadickerna har.

Sen tror jag faktiskt inte gemene kanadick har det så gott ställt, så även om de skulle dra in på latten och kläderna så kommer de fortfarande inte ha råd med annat än en tält-weekend vid närmsta dunge.

Alla vill väl till stranden och ligga och zippa en aperol? Segla kan man göra där också! ⛵️
Kanadicker måste vara mycket smartare än amerikaner eftersom amerikanerna har valt Trump. TVÅ gånger!

Inte jag, jag vill inte ha något störande folk när jag är i naturen (utom vid tävlingsseglingar.)
Citera
2025-03-13, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Han menar att du inte skall använda chatgpt som vapendragare och om du gör det så låt chatgpt översätta till svenska så han fattar

Nu var det ju han som använde chatgpt så hans svammel av vapendragare känns aningen missvisande.
Citera
2025-03-13, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Att siffrorna är till fördel USA betyder inte att kanadensare inte har råd att semestra i USA pga landets havererade ekonomi, som var ditt ursprungliga påstående. En resa in i landet behöver ju inte ens innebära en flygbiljett. Även svenska fattiglappar kan semestra i Finland.

Det är uppenbart att det inte är ekonomin som tryter, utan viljan. Och det är en effekt av Trumps aggressiva framtoning i handelskriget samt snack om att dom ska bli den 51:a staten. Enskilda amerikaner kommer att förlora på det.

Baserat på?
Citera
2025-03-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Det är 1% av den totala importen.
Ändå gick amerikanska jordbruket i taket för det
Citera
2025-03-13, 16:44
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Att siffrorna är till fördel USA betyder inte att kanadensare inte har råd att semestra i USA pga landets havererade ekonomi, som var ditt ursprungliga påstående. En resa in i landet behöver ju inte ens innebära en flygbiljett. Även svenska fattiglappar kan semestra i Finland.

Det är uppenbart att det inte är ekonomin som tryter, utan viljan. Och det är en effekt av Trumps aggressiva framtoning i handelskriget samt snack om att dom ska bli den 51:a staten. Enskilda amerikaner kommer att förlora på det.
Baserat på?
Baserat på att det är INTE är som Trump tror
Trump begriper inte att det är AMERIKANERNA som betalar importtullarna!
Citera
2025-03-13, 16:46
Medlem
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Menar du SANNA presskonferenser
eller Trumps LÖGNER?

Annars går det bra att googla själv vilka tariffer andra länder har på USA, Eu har 50% på alkohol och får nu 150% tillbaka av USA, Indien 150% på alkohol.

Trump gör helt rätt.
Citera
2025-03-13, 16:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Nu var det ju han som använde chatgpt så hans svammel av vapendragare känns aningen missvisande.
Jag har inte svamlat. ChatGPT eller liknande tjänster kan vara bra om man vill ta fram relevant fakta för att underbygga vissa resonemang. När du inte var nöjd med faktan som presenterades så kunde jag ge dig ny fakta. Det har tidigare i tråden efterfrågats mer faktabaserat material.

Citat:
Baserat på?
Jag baserar det på hur jag tror att Trumps aggressiva framtoning och handelskrig som han inlett på flera fronter kommer att påverka de amerikanska konsumenterna. Internationell diplomati är inte Trumps styrka.
Citera
2025-03-13, 16:51
Medlem
Rybars avatar
Citat:

En liten kurs för dig. Amerikansk vara 100$ EU vara 100$, 100% tariff på EU vara. Nytt pris Amerikansk vara 100$ EU vara 200$, köper nog den billiga Amerikanska varan.
Citera
2025-03-13, 16:53
Medlem
analkings avatar
Citat:
Javisst fan det var han själv som använde chatgpt trots att det motsade hens tes
Citera
2025-03-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Citat:
Citat:
Trump rättade till tarifferna förra gången, medans sleepy Joe sov höjde bla Kanada tarifferna. Kollar du inte presskonferenserna där de radat upp tex Kanadas smyghöjningar. 300% på mejerivaror tex.
Menar du SANNA presskonferenser
eller Trumps LÖGNER?
Annars går det bra att googla själv vilka tariffer andra länder har på USA, Eu har 50% på alkohol och får nu 150% tillbaka av USA, Indien 150% på alkohol.

Trump gör helt rätt.
Jag intresserar mig inte för alkohol, kanske har du rätt i det eftersom alkohol regleras helt annorlunda än vanliga varor,
MEN 300% på mejerivaror från usa till Kanada låter konstigt. NÄR?

Googlesökning om gamla drunknar i nya fastän jag skriver årtalet jag vill ha
Citera
2025-03-13, 17:18
Medlem
Citat:
Citat:
En liten kurs för dig. Amerikansk vara 100$ EU vara 100$, 100% tariff på EU vara. Nytt pris Amerikansk vara 100$ EU vara 200$, köper nog den billiga Amerikanska varan.
Nu pratar vi om vem som betalar TULLAR , men det begrep du inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in