2025-03-12, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
80 år bli gubben idag. Grattis på födelsedagen!
Oj! Grattis!!!!
Citera
2025-03-12, 09:36
Medlem
Silltunnas avatar
Ett smärre under att han har kommit att bli 80 bast, med tanke på hur hans leverne sett ut.
Citera
2025-03-12, 09:41
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
80 år bli gubben idag. Grattis på födelsedagen!

Nä, han fyller år imorgon, 12 mars
Citera
2025-03-12, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baron21
Du får titta i kalendern eller på mobilen en gång till.
Citera
2025-03-12, 09:46
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Du får titta i kalendern eller på mobilen en gång till.

😂😂😂 ber om ursäkt, det är ju den 12e idag 🙄😂
Citera
2025-03-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baron21
Det ät 12 mars idag.
Citera
2025-03-12, 10:01
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Det ät 12 mars idag.

Jaa, det var jag som låg en dag efter, sorry 😂
Som synes, bad jag om ursäkt 👆
Citera
2025-03-12, 19:46
Medlem
JoakimFenixs avatar
80 bast är förbannat snyggt jobbat med tanke på omständigheterna, nu kan han unna sig väldiga mängder vin. Han har förmodligen redan vin motsvarande minst 160 års drickande i kroppen just nu
Citera
2025-03-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ett smärre under att han har kommit att bli 80 bast, med tanke på hur hans leverne sett ut.

Vill minnas att jag skrev något liknande och fick som svar att hans föräldrar levt länge så gubben har väl bra gener.
Citera
2025-03-12, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vill minnas att jag skrev något liknande och fick som svar att hans föräldrar levt länge så gubben har väl bra gener.
Bra gener måste han absolut ha, ja.
Jag undrar när i tid GW började festa hårt halva året och när han började väga ohälsosamt mycket. Någon som har koll på det?

Grattis, GW!
Citera
2025-03-13, 00:39
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIKSTY
Bra gener måste han absolut ha, ja.
Jag undrar när i tid GW började festa hårt halva året och när han började väga ohälsosamt mycket. Någon som har koll på det?

Grattis, GW!

Jag var på biblioteket idag och av en lustig slump (hade alltså inte koll på att han fyllde 80 idag) bläddrade jag lite i en av hans böcker, den självbiografiska Professor Wille Vingmutter, mästerdetektiv som handlar om hans yrkesliv. I ett mycket kort kapitel så skrev Leif GW att det var under 80-talet som hans hälsa ödelades eller hur han nu formulerade det, det var hur som helst under det decenniet som han gick upp kraftigt i vikt och kroppen verkligen började ta skada av hans leverne, varken hjärna eller lever tackade honom för det ständiga drickandet. Avslutningsvis menade han emellertid att vid tiden för skrivandet av den boken hade han varit nykter 2 av 3 dagar under det senaste året.

Och nu har han ju dessutom slutat snusa efter vad man sett i programmet Veckan på SVT.
Senast redigerad av snillet_1 2025-03-13 kl. 00:44.
Citera
2025-03-13, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag var på biblioteket idag och av en lustig slump (hade alltså inte koll på att han fyllde 80 idag) bläddrade jag lite i en av hans böcker, den självbiografiska Professor Wille Vingmutter, mästerdetektiv som handlar om hans yrkesliv. I ett mycket kort kapitel så skrev Leif GW att det var under 80-talet som hans hälsa ödelades eller hur han nu formulerade det, det var hur som helst under det decenniet som han gick upp kraftigt i vikt och kroppen verkligen började ta skada av hans leverne, varken hjärna eller lever tackade honom för det ständiga drickandet. Avslutningsvis menade han emellertid att vid tiden för skrivandet av den boken hade han varit nykter 2 av 3 dagar under det senaste året.

Och nu har han ju dessutom slutat snusa efter vad man sett i programmet Veckan på SVT.
Så då var han kring de 40 när han började "ödelägga sin hälsa". Då har han levt runt halva sitt liv med en destruktiv livsstil.
Starkt gjort av honom att sluta snusa!
Tack för ditt svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in