2025-03-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Domodedovo-flygplatsen är som Arlanda ett par gånger större.
Förklara för mig vad Zelensky hoppades träffa på en civil storflygplats - förutom passagerare och flygplatspersonal. Det är ren terrorism, ingenting annat.
Hur är det nu med tusentals ukrainska bostäder som jämnats med marken, tusentals ukrainska barn och civila vuxna som har fått sätta livet till. Det är alltså inte terrorism men när två parkeringsvakter får sätta livet till i Ryssland då är det terrorism.

Du är ingenting annat än en propagandaspridare som inte är vid sina sinnens fulla bruk med en oförmåga att se proportioner.

Du är en väldigt obehaglig människa(?)
Citera
2025-03-11, 20:42
Medlem
Norrbagg79s avatar
Och barbarerna i Mockba firar möjlig vapenvila med att skicka nya missiler och drönare mot Ukraina, larm nu, bombflyg har lättad.
Måste väl tolkas som ett njet, vi vet ju vem som gillar att kriga och mörda.
Citera
2025-03-11, 20:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
"Det var inte så många". Bara några. Bara några barn.

Jävligt märklig människosyn du har.

Ditt vidriga as.

Du har en märklig människosyn.
Så mycket hat som förblindar din hjärna
Ukraina kommer aldrig kunna terrorisera
Donbas igen. Det är Ryssland nu.
Och du vet själv vad du är så jag behöver inte säga det till dig.
Citera
2025-03-11, 20:45
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Dina politiska analyser är lika briljanta som dina ekonomiska analyser. Alla i tråden vet vad jag menar…

Instämmer.
Man återupptar leveranserna och samarbetet kring information.
Skulle ryssarna säga nej till förslaget, finns det stora möjligheter att stödet kommer att bli större.
Citera
2025-03-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Mark Kramer, håller inte med Polk.
Och Professor William Polk håller inte med Kramer.
Jag och William Polk tog hem diskussionen.

Enligt mig och professor William Polk vid University of Chicago är utfästelserna ändå juridiskt bindande, då de utfärdats av högt uppsatta dignitärer.

https://www.hnn.us/article/we-should...out-of-ukraine
Nix vodka!
Du avslutar ingenting.
Du saknar kunskap i ämnet.
Citera
2025-03-11, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vinna? Ryssland vill väl ha fred? Och få ett stopp på dödandet?

(Och Ukraina är krigshetsare?)

Det har i alla fall låtit så här, under en väldigt lång tid.

Vi får se vad USA kan få Ukraina att ge med sig till Ryssarna, om de accepterar alla krav Ryssland har gått ut med så kan det bli fred. Men det tror jag knappast att det kommer hända.

Ryssland har ett sånt övertag just nu, så att jag tror inte de kommer att låta Ukraina återhämta sig, som de hade gjort med en månads eldupphör.

Konstigt att det är just en månad, som EU har försökt att få till hela tiden. Hela världen har sett hur NATO jobbar, och ingen litar på den organisationen längre. Den saken är säker.
Citera
2025-03-11, 20:49
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det ryska inhemska ekonomiska förfallet fortsätter.

Budgetunderskottet är nu på väg rakt ner i mörkret

The Russian budget deficit reached 2.7 trillion rubles in the first two months , the Finance Ministry reports. In February, it increased by more than 1 trillion. Oil and gas revenues also decreased.

Ja. Och Ryssland lyckades stoppa flera drönare med hjälp av en oljepump installation.
Lysande, sa vakten i lågorna av elden.
Citera
2025-03-11, 20:51
Medlem
Kvällens rapport från youtubern "Reporting from Ukraine" inger stor optimism. De ryzzka linjerna i Pokrovsk-området kollapsar. Ukraina anfaller brett nu när bögryzzka styrkor är försvagade. Man vinner mark varje dag.

Ukraina är Europas räddning!!!

Detta är stora framgångar!!!

Bögarna kommer aldrig mer att kunna diktera villkoren, vi räddar våra kärnfamiljer och avvisar de ryzzka imperialisternas WOKE-ideologi.
Citera
2025-03-11, 20:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Instämmer.
Man återupptar leveranserna och samarbetet kring information.
Skulle ryssarna säga nej till förslaget, finns det stora möjligheter att stödet kommer att bli större.

Yep..Ukraina får tillbaka. Man får inget nytt..

Tippar att Trump tänker "sockra" budet till Putin, med lättnader. Dvs Putin får nytt...

Får nu se om min cynism stämmer.., och förutfattade meningar om Trump..som är i sak baserade på tidigare erfarenheter med hur han har flörtat med Putin..
Citera
2025-03-11, 20:54
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Och Professor William Polk håller inte med Kramer.
Jag och William Polk tog hem diskussionen.

Enligt mig och professor William Polk vid University of Chicago är utfästelserna ändå juridiskt bindande, då de utfärdats av högt uppsatta dignitärer.

https://www.hnn.us/article/we-should...out-of-ukraine
Nix vodka!
Du avslutar ingenting.
Du saknar kunskap i ämnet.

Hade inte förväntat mig att en kommunist skulle kunna köpa MG egna ord.
Hjärntvättade som ni är.
Professor Mark Kramer vid Harvard. Slår Chicago med hästlängder 😉
Citera
2025-03-11, 20:55
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Vad händer här nu då? Vad händer i Kina?

Kinesisk media rapporterar för första gången med kvinnlig reporter från ukrainska positioner och UAFs anfall mot ryssarna.

Dessutom har kinesisk media rapporterat om nordkoreanska fångar och regimen har kommit med anmärkningsvärd kritik mot Trumps behandling av Europa och närmande till ryssland ‘US Not Only Leaning Towards Russia, But Supporting’

Journalists from China's Phoenix TV channel have filmed a video at the positions of Ukrainian Defense Forces as they were launching missiles at Russian troops.

Reportedly, this is the first time when journalists from this media filmed a story with Ukrainian Army - previously, they only worked with Russians.

x.com/nexta_tv/status/1899535806001524752

China’s envoy to the EU Lu Shaye ‘appalled’ by Trump’s treatment of Europe
In comments on the CPPCC sidelines, the diplomat reiterated that Ukrainian peace cannot be determined only by US and Russia

https://www.scmp.com/news/china/diplomacy/article/3301233/chinas-envoy-eu-lu-shaye-appalled-trumps-treatment-europe?module=perpetual_scroll_0&pgtype=article
Citera
2025-03-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ja. Och Ryssland lyckades stoppa flera drönare med hjälp av en oljepump installation.
Lysande, sa vakten i lågorna av elden.
Det fina med det är att Rysslands BNP ökar ännu mer. ”Rysslands ekonomi är stark, BNP ökar för varje år”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in