Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Hittills har politiken och den ansvariga myndigheten inte valt att strama åt det ytterligare. I övrigt förstår jag inte varför du frågar mig.
Nej, man ska dra in körkortet för de över 70 som utgör en förhöjd risk i trafiken. Oberoende av ålder, faktiskt.
Om det finns en orsak, ja. Som t.ex. att man dricker en jädrans massa alkohol över en längre tid.
Det har inget med "fel" att göra, såvitt jag vet har det bara med trafiksäkerhet att göra. Är det förresten inte samma med att bli ertappad med att köra alkoholpåverkad, drogpåverkad eller för fort? Straffet man får är böter, körkortet dras in för att man (bevisligen) utgör en förhöjd risk i trafiken.
Fråga 1: Hur tycker du och Transportstyrelsens utredare att vi skall göra med alla som röker och kör bil?
Det är fullt med varningstexter (tror jag, röker inte själv) där det varnas för hjärt o kärlsjukdomar i samband med rökning, tänk om bilföraren får en hjärtinfarkt pga cigaretterna när han kör?
Hur många cigg om dagen anser därför Transportstyrelsens utredare att det är ok att röka för att få behålla körkortet?
Fråga 2: Samma sak med snusare. Hur många prillor får en snusare ha under läppen på ett dygn och under hur lång tid får dom ligga där?
Fråga 3: Tjejer som har menstrutation? Vi vet alla vilket sjujädra humör fruntimmer kan vara på när dom har "röda veckan", stekpannor kan flyga genom luften vid minsta lilla fel man gör, ja ni vet.
Denna kända aggresivitet borde väl egentligen innebära att dom överhuvudtaget inte är lämpliga att framföra ett motordrivet fordon förrän deras ålder tagit ut sin rätt? Åtminstone inte då var fjärde vecka.