2025-03-11, 11:16
Medlem
Rättegången ställs in.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sexkopsrattegangen-mot-tv-profil-fran-orebro-stalls-in
Citera
2025-03-11, 11:25
Medlem
Och vi har inte pengar till att utreda gängkriminalitet eller försvaret. Men 32 utredningar för att döma någon och nu försöka få honom utlämnad från England...

Tror inte ens det går eftersom sexköp inte är brottsligt där så dubbelstraffbarhetsprincipen gäller väl? Någon som vet?
Citera
2025-03-11, 11:28
Avstängd
Hur kommer det att gå för dermot i förlängningen.

Vilka företag vill anställa honom?

Vilka människor vill gynna honom genom att ge honom pengar för hans
dansskoleutbildning.

Pengar som han använder för att fittbitchiera fattiga UNGA kvinnor för att
in-ut-i-dom få tömma sin pung???

Han skulle så klart ha tagit straffföreläggandet o knipit käft så gott det går
Citera
2025-03-11, 11:29
Medlem
Blir intressant att se om han är så dum i huvudet att han faktiskt kommer tillbaka till feminazi-Sverige efter all preskriptionstid gått ut Kommer bli tjära och fjädrar
Citera
2025-03-11, 11:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Blir intressant att se om han är så dum i huvudet att han faktiskt kommer tillbaka till feminazi-Sverige efter all preskriptionstid gått ut Kommer bli tjära och fjädrar

Han har hus o dansskola här - vi vet inte hur rik eller fattig han är -
om han inte kommer tillbaka kanske han förlorar ALLT Vad Han Äger O Har
Citera
2025-03-11, 11:34
Medlem
von-der-Wettets avatar
Ska inte polisen leta i Thailand och söka hjälp från den Thailändska polisen?
Citera
2025-03-11, 11:35
Medlem
Det här är, ytterligare, ett exempel på varför man bör överväga att förändra preskriptionsreglerna på så sätt att det blir preskriptionsavbrott när man inte är möjlig att delge handlingar på grund av eget agerande. Alldeles oavsett vad man har för åsikter om det i det här fallet aktuella brottet, så är det ett problem att man kan undgå lagföring genom att hålla sig undan delgivning.

Jag är också lite förvånad över att han faktiskt lyckas hålla sig undan - det är inte helt enkelt att försvinna och hålla sig undan utan att ha planerat det ordentligt. Visserligen är det nog begränsat hur mycket resurser såväl svensk som utländsk polis lägger på det här, men man kan nog ändå utgå ifrån att de gjort och gör åtminstone de grundläggande åtgärderna.
Citera
2025-03-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Han har hus o dansskola här

Dessa är tydligen inget problem att låta förfalla med tanke på att han gett sig ut på rymmen. Dansskolan kommer ändå konka eftersom ingen kommer vilja gå dit
Citera
2025-03-11, 11:39
Avstängd
Citat:
Dessa är tydligen inget problem att låta förfalla med tanke på att han gett sig ut på rymmen

Det beror på hur saker sköts här - det kan bli kapitalförstöring i kubik - o det är inte så dääär
jääävlaaa kuuul att börja om från noll eller med skulder vid +50 - många som haft det riktigt
bra skulle ta sina liv o det har hänt förr - men med några miljoner på fickan blir det ok att leva
vidare - men som jag skrev tidigare vem vill anställa dermot o vem vill besöka hans dansskola.

Så ni vet Tony Irvings dansskola vid Liljeholmen gick i konkurs
Citera
2025-03-11, 11:50
Medlem
Citat:
Dessa är tydligen inget problem att låta förfalla med tanke på att han gett sig ut på rymmen. Dansskolan kommer ändå konka eftersom ingen kommer vilja gå dit

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det beror på hur saker sköts här - det kan bli kapitalförstöring i kubik - o det är inte så dääär
jääävlaaa kuuul att börja om från noll eller med skulder vid +50 - många som haft det riktigt
bra skulle ta sina liv o det har hänt förr - men med några miljoner på fickan blir det ok att leva
vidare - men som jag skrev tidigare vem vill anställa dermot o vem vill besöka hans dansskola.

Han sitter ju inte i styrelsen för dansskolan sedan förra hösten, och nämns inte heller på deras hemsida vad jag kan se. Så jag antar att man försöker göra vad man kan för att rädda skolan. Är det någon som vet om de har några kunder längre? Verksamheten ser ju ut att pågå om man tittar på hemsidan men det innebär ju inte nödvändigtvis att det i verkligheten fungerar. Och sedan en månad tillbaka är även hans enskilda firma markerad som inaktiv.
Citera
2025-03-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Det här är, ytterligare, ett exempel på varför man bör överväga att förändra preskriptionsreglerna på så sätt att det blir preskriptionsavbrott när man inte är möjlig att delge handlingar på grund av eget agerande. Alldeles oavsett vad man har för åsikter om det i det här fallet aktuella brottet, så är det ett problem att man kan undgå lagföring genom att hålla sig undan delgivning.

Jag är också lite förvånad över att han faktiskt lyckas hålla sig undan - det är inte helt enkelt att försvinna och hålla sig undan utan att ha planerat det ordentligt. Visserligen är det nog begränsat hur mycket resurser såväl svensk som utländsk polis lägger på det här, men man kan nog ändå utgå ifrån att de gjort och gör åtminstone de grundläggande åtgärderna.
Inför Kungörelsedelgivning för alla brott som har fängelse i straffskalan. Då kommer sådana som Dermot inte undan. Vi har ju massor av folk som har andra länder att dra till numera, så var det inte förr.
Citera
2025-03-11, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Han sitter ju inte i styrelsen för dansskolan sedan förra hösten, och nämns inte heller på deras hemsida vad jag kan se. Så jag antar att man försöker göra vad man kan för att rädda skolan. Är det någon som vet om de har några kunder längre? Verksamheten ser ju ut att pågå om man tittar på hemsidan men det innebär ju inte nödvändigtvis att det i verkligheten fungerar. Och sedan en månad tillbaka är även hans enskilda firma markerad som inaktiv.

Han är skild så jag gissar att det finns två dansskolor - hans i Charlottenberg efter vad jag förstått-
o finns o det bara funnits en då har du nog rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in