Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-10, 23:15
Medlem
Åh hoppas hoppas att det går åt helvete nu. De måste få konsekvenser att springa Putins ärenden.
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Pengarna räcker inte till Agges lön och nu är det inte långt kvar till konkursen. Fredrik förstår inte att folk lämnar GS eftersom han numera mest sprider sina åsikter på instagram.

Tycker själv programmet hållit en bra nivå på senaste och man slipper numera höra vänsterpacket Ekis, Lady Dahmer, Hassan, Proletären mm. Men att sponsra nån som sprider Rysslands lögner, där drar nog de flesta gränsen, oavsett hur bra GS blir igen.
Citera
2025-03-11, 07:06
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Pengarna räcker inte till Agges lön och nu är det inte långt kvar till konkursen. Fredrik förstår inte att folk lämnar GS eftersom han numera mest sprider sina åsikter på instagram.

Tycker själv programmet hållit en bra nivå på senaste och man slipper numera höra vänsterpacket Ekis, Lady Dahmer, Hassan, Proletären mm. Men att sponsra nån som sprider Rysslands lögner, där drar nog de flesta gränsen, oavsett hur bra GS blir igen.

Varför har han lagt den infon bakom betalvägg? Vill han inte ha in nya patrons?

Håller med om att det varit skönt att slippa dom du räknar upp, men har det varit så bra program? Samma sidekicks hela tiden, knappt några gäster, Fredrik som bara vill supa
Citera
2025-03-11, 07:13
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaguar-Paw
Åh hoppas hoppas att det går åt helvete nu. De måste få konsekvenser att springa Putins ärenden.
GS kommer inte resa sig efter allt Fredrik har sagt. Det är hans egen förlust.
Citera
2025-03-11, 08:51
Medlem
Lonlines avatar
"Geniet" har inte postat något på 12 timmar. Hur mår han igentligen?
Citera
2025-03-11, 10:12
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Varför har han lagt den infon bakom betalvägg? Vill han inte ha in nya patrons?

Håller med om att det varit skönt att slippa dom du räknar upp, men har det varit så bra program? Samma sidekicks hela tiden, knappt några gäster, Fredrik som bara vill supa
Bra fråga, samtidigt kan nu föräldralediga bli patreons för 300 kr/mån... Kommer väl knappast vara folk med föräldrapenning som får det att vända.

Fredrik har aldrig tänkt smart när det kommer till ekonomi, han är inte intresserad av att skatteplanera, kommer det in lite extra pengar är de slut samma eftermiddag, och att tigga verkar inte ge minsta skam. Alla är vi olika, men han kan inte klaga på att folk överger GS så som han driver bolaget.

Det går såklart inte att jämföra nivån med guldåren, men jag tycker ändå Fredrik lyckas bära programmet riktigt bra för det mesta.
Citera
2025-03-11, 11:31
Medlem
Det jag verkligen inte förstår är det eviga martyrande om att han är cancelled och hans yttrandefrihet begränsad. Det är som att han har rätt till en viss patreonnivå och går han under den så är det ett straff ifrån mainstream-samhället.

Vafan, gör den produkt du vill och så får folk betala för vilka poddar/streamingtjänster/droger folk vill. Jag fattar att FS levde ett soft liv när GS gick som bäst. Jobba ett par timmar om dagen utan chefer och med en känsla av self-made. Kanske slänga in en livepodd ibland för extra bekräftelse och semesterkassa. Klart han ville att det skulle vara resten av hans liv. Men även icke-kontroversiella grejer har ibland en begränsad brinntid. Konsumenter går vidare. Jag hör väldigt sällan producenter av andra grejer böla på samma vis.
Citera
2025-03-11, 16:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga
Det jag verkligen inte förstår är det eviga martyrande om att han är cancelled och hans yttrandefrihet begränsad. Det är som att han har rätt till en viss patreonnivå och går han under den så är det ett straff ifrån mainstream-samhället.

Vafan, gör den produkt du vill och så får folk betala för vilka poddar/streamingtjänster/droger folk vill. Jag fattar att FS levde ett soft liv när GS gick som bäst. Jobba ett par timmar om dagen utan chefer och med en känsla av self-made. Kanske slänga in en livepodd ibland för extra bekräftelse och semesterkassa. Klart han ville att det skulle vara resten av hans liv. Men även icke-kontroversiella grejer har ibland en begränsad brinntid. Konsumenter går vidare. Jag hör väldigt sällan producenter av andra grejer böla på samma vis.

Jag hann aldrig veta vem ni skriver om. Men det är ju som du säger. Är förvånad hur länge vissa poddar håller på år efter år. Aldrig följt någon och skulle nog bli uttråkad fort pga av samma innehåll som bara går runt och runt.
Citera
2025-03-12, 09:43
Medlem
Han levde ett toppenliv! Men den personlighetstypen måste alltid hitta sätt att självsabotera. Jag tror det egentligen bottnar i låg självkänsla eller något liknande – något "geniet" inte verkar ha klurat ut med Gabor Matés hjälp.

Fredde hade kunnat växa Gott Snack till ett självständigt powerhouse inom svensk podd- och morgonradio. Den genuina fanbasen han byggde upp under guldåren 2020–2022 var otrolig och är bland det mest värdefulla en kreatör kan ha. Så många poddare och kreatörer drömmer om en sådan hängiven följarskara. De hade långsamt kunnat växa och försörja honom i många år – kanske resten av hans liv.

Men hur han alienerade dem och gjorde dem till fiender borde studeras. Ett så otroligt pissande på sina egna är faktiskt imponerande. Fredde vill väl hävda att han står rakryggad för att han stod upp för vad han trodde på, men det är inte vad som pågår här. Alla Gott Snack-fans var fine med kontroverserna – det var ju en del av charmen. Obekväma frågor, oväntade gäster, inget var tabu.

Det folk tröttnade på var Fredriks maniska skov, där han körde sina teorier ner i halsen på alla och behandlade oliktänkande som skit. Se bara hur han hamnat i öppen konflikt med nästan alla sina nära, förutom syltryggarna August och några till. Så deppigt att det blivit så här. Jag saknar verkligen vad Gott Snack en gång var.

För det handlar egentligen inte så mycket om Palestina eller Ryssland. Det "politiska" är bara Freddes nya Gabor Maté – han är hög på känslan av att ha upptäckt något som (han tror) ingen annan fattar än.

Citat:

Senast redigerad av Jaguar-Paw 2025-03-12 kl. 09:46.
Citera
2025-03-12, 12:43
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
"Geniet" har inte postat något på 12 timmar. Hur mår han igentligen?

Tydligen har han ihop med "styrelsen i GS" bestämt att han ska ta en instagrampaus. Vi får väl se hur länge det håller...

Citat:

Han har blandat ihop "får inte säga" med "får inte betalt för att säga". Alltså: ingen hindrar honom från att säga vilken skit han vill. Men folk vill kanske inte betala för det? Det är inget hot mot yttrandefriheten som han försöker få det till. Det är inte censur och det är inte att folk försöker straffa honom eller FÖRGÖRA honom.

Menar han att han själv aktivt försöker tysta alla poddar som han själv inte stöttar ekonomiskt?

Men det är som alltid kul att följa hans beteenden vid nederlag. Först förbannad och skäller ut alla, skiter i allt, ställer in och pekar fuck you. Sen kommer han krypandes tillbaka och ber om att man ska mötas. Han låtsas förstå kritiken och säger saker som "jag hör dig" och "jag förstår och jag ska bättra mig". När han sen tröttnat på det börjar han skrika om att det inte blir en bra produkt om han ska göra som alla andra vill hela tiden. Och så är vi tillbaka på ruta 1.
Citera
2025-03-14, 18:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
Kan någon berätta vad som blev bortklippt i dagens avsnitt? Vem ringde de och vad hände? Det var någon busringning som gick fel lät det som. Jag har hört en story men vet inte hur sann den är. Går bra att skicka PM om man inte vill skriva öppet…
Citera
2025-03-15, 07:46
Medlem
kaktusplastiks avatar
Nu har jag hört samma från två personer så jag antar att det är sant, ungefär så här: de ringde till Mårten Andersson och låtsades vara från en klinik för könssjukdomar. Och han gick på det! Han erkände att han haft en relation i 10 år men knullat snett för 5 år sedan.

Stämningen i studion blev panikartad. Man hade nog tänkt att han skulle syna bluffen snabbt och inte börja erkänna sina snedsteg. Sofia Kappel försökte avdramatisera, säga att hon fått fel person och avsluta samtalet men Mårten hade följdfrågor. Efter samtalet ville Fredrik gå på buffé medan Sofia och August hade panik över vad de nyss gjort. Mårten går nog fortfarande runt och väntar på uppföljningssamtal från kliniken.

Om någon som lyssnat själv har invändningar eller kompletteringar är det bara att säga till.
Citera
2025-03-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Nu har jag hört samma från två personer så jag antar att det är sant, ungefär så här: de ringde till Mårten Andersson och låtsades vara från en klinik för könssjukdomar. Och han gick på det! Han erkände att han haft en relation i 10 år men knullat snett för 5 år sedan.

Stämningen i studion blev panikartad. Man hade nog tänkt att han skulle syna bluffen snabbt och inte börja erkänna sina snedsteg. Sofia Kappel försökte avdramatisera, säga att hon fått fel person och avsluta samtalet men Mårten hade följdfrågor. Efter samtalet ville Fredrik gå på buffé medan Sofia och August hade panik över vad de nyss gjort. Mårten går nog fortfarande runt och väntar på uppföljningssamtal från kliniken.

Om någon som lyssnat själv har invändningar eller kompletteringar är det bara att säga till.

Ännu ett exempel på hur felinställd Fredriks moraliska kompass är. Om han ens har någon ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in