Han levde ett toppenliv! Men den personlighetstypen måste alltid hitta sätt att självsabotera. Jag tror det egentligen bottnar i låg självkänsla eller något liknande – något "geniet" inte verkar ha klurat ut med Gabor Matés hjälp.
Fredde hade kunnat växa Gott Snack till ett självständigt powerhouse inom svensk podd- och morgonradio. Den genuina fanbasen han byggde upp under guldåren 2020–2022 var otrolig och är bland det mest värdefulla en kreatör kan ha. Så många poddare och kreatörer drömmer om en sådan hängiven följarskara. De hade långsamt kunnat växa och försörja honom i många år – kanske resten av hans liv.
Men hur han alienerade dem och gjorde dem till fiender borde studeras. Ett så otroligt pissande på sina egna är faktiskt imponerande. Fredde vill väl hävda att han står rakryggad för att han stod upp för vad han trodde på, men det är inte vad som pågår här. Alla Gott Snack-fans var fine med kontroverserna – det var ju en del av charmen. Obekväma frågor, oväntade gäster, inget var tabu.
Det folk tröttnade på var Fredriks maniska skov, där han körde sina teorier ner i halsen på alla och behandlade oliktänkande som skit. Se bara hur han hamnat i öppen konflikt med nästan alla sina nära, förutom syltryggarna August och några till. Så deppigt att det blivit så här. Jag saknar verkligen vad Gott Snack en gång var.
För det handlar egentligen inte så mycket om Palestina eller Ryssland. Det "politiska" är bara Freddes nya Gabor Maté – han är hög på känslan av att ha upptäckt något som (han tror) ingen annan fattar än.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlorianKanga
Det jag verkligen inte förstår är det eviga martyrande om att han är cancelled och hans yttrandefrihet begränsad. Det är som att han har rätt till en viss patreonnivå och går han under den så är det ett straff ifrån mainstream-samhället.
Vafan, gör den produkt du vill och så får folk betala för vilka poddar/streamingtjänster/droger folk vill. Jag fattar att FS levde ett soft liv när GS gick som bäst. Jobba ett par timmar om dagen utan chefer och med en känsla av self-made. Kanske slänga in en livepodd ibland för extra bekräftelse och semesterkassa. Klart han ville att det skulle vara resten av hans liv. Men även icke-kontroversiella grejer har ibland en begränsad brinntid. Konsumenter går vidare. Jag hör väldigt sällan producenter av andra grejer böla på samma vis.