2025-03-11, 10:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Som SoberZealot och jag skrivit till dig: Du sympatiserar med dem om du säger att du förstår dem, du förstår uppenbarligen inte den enklaste matematik. Jag förstår dem då rakt inte, jag avskyr dem och deras aggressioner.
Nej, ni verkar vara fundamentalister. Du måste förstå också din fiende (i min värld är extremvänstern en bland många fiender), annars blir du hämmad förståndsmässigt.

Jag förstår också varför vissa MAGA-dårar stormade Kapitolium, men det innebär inte att jag sympatiserar med dom.

För att vara lite kvasifilosofisk:

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”
― Sun Tzu, The Art of War
Citera
2025-03-11, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, ni verkar vara fundamentalister. Du måste förstå också din fiende (i min värld är extremvänstern en bland många fiender), annars blir du hämmad förståndsmässigt.

Jag förstår också varför vissa MAGA-dårar stormade Kapitolium, men det innebär inte att jag sympatiserar med dom.

För att vara lite kvasifilosofisk:

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”
― Sun Tzu, The Art of War

Med tanke på att du med stor konsekvens tar vänsterns sida i diskussioner här på Flashback betraktar jag ditt påstående om "förståelse" som trams. Vänstermänniskor brukar flumma om förståelse och tolerans samtidigt som de saboterar allmän/privat egendom och, som i det här fallet, bränner bilar.

Det enda man behöver förstå som högerman är att vänstermänniskor är irrationellt slödder programmerade att förstöra.

Stormningen av Kapitolium är OT.
Citera
2025-03-11, 10:28
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Verkar som att vänstern/demokrater i USA blir allt mer våldsamma och har påbörjat en häxjakt på Tesla-ägare där galna vänsterextremister vandaliserar och eldar upp vanliga människors bilar för att den är tillverkad av en politiker vars åsikter de inte gillar. Även laddstationer bränns ned och lokaler som säljer Teslor blir grovt vandaliserade med brandbomber och vapen.

Häxjakten har även påbörjat i Sverige där SVT nyligen konfronterade utrikesministern som köpt sin elbil (som alla skulle göra för inte alls längesedan) men där tillverkaren har en felaktig politisk åskådning.

Elon Musk får även mängder av mordhot från den goda vänstern vilket han avslöjade i ett avsnitt med Joe Rogan nyligen.

Var ska detta ta vägen och är det inte dags att klassa detta som ren och skär terrorism mot folket och dess folkvalda politiker?

SvT borde stämmas av Tesla ägare i Sverige. Den som nu är högsta hönset på SVT borde krypa å be för sitt jobb och skicka ut en 2 minuters ursäkt varje timme det är sändning i minst en vecka...
Citera
2025-03-11, 10:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Med tanke på att du med stor konsekvens tar vänsterns sida i diskussioner här på Flashback betraktar jag ditt påstående om "förståelse" som trams. Vänstermänniskor brukar flumma om förståelse och tolerans samtidigt som de saboterar allmän/privat egendom och, som i det här fallet, bränner bilar.

Det enda man behöver förstå som högerman är att vänstermänniskor är irrationellt slödder programmerade att förstöra.

Stormningen av Kapitolium är OT.
Dumheter. Du menar att man är "vänster" för att man överlag är emot Trump och Musk. Jag menar att du har helt fel.
Jag är för låga skatter och sänkta bidrag. Låter det som vänster?
Överlag är vänster- och högerbegreppen urvattnade och relativt meningslösa.

Men det är svårt att resonera med en fundamentalist.
Citera
2025-03-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
SvT borde stämmas av Tesla ägare i Sverige. Den som nu är högsta hönset på SVT borde krypa å be för sitt jobb och skicka ut en 2 minuters ursäkt varje timme det är sändning i minst en vecka...

Ja i princip används svenska skattepengar till att uppmuntra terrorism via MSM.
Citera
2025-03-11, 10:40
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Det räcker ju att högern bränner en koran eller två, som de själva betalt för, för att ni ska gå i taket. Hade någon bränt tillgångar på en vänsterpolitikers eller vänsterröstares tomt, så hade ni börjat yra om nazism och kristallnatten illa kvickt.
Högern begår ca 100% av masskjutningar, det får folk att ”gå i taket”. Några vandaliserade Tesla-bilar som inte har några identifierade gärningsmän och som ni bara spekulerar begås av ”vänstern” är inte mycket i jämförelse.
Citera
2025-03-11, 10:40
Avslutad
Citat:
Dumheter. Du menar att man är "vänster" för att man överlag är emot Trump och Musk. Jag menar att du har helt fel.
Jag är för låga skatter och sänkta bidrag. Låter det som vänster?
Överlag är vänster- och högerbegreppen urvattnade och relativt meningslösa.

Men det är svårt att resonera med en fundamentalist.

Som vanligt spelar du bort dig själv, låt mig illustrera:

Musk/Trump sänker skatter och drar in bidrag, du är emot dem, du är alltså vänster enligt ditt eget kriterium.

Du är inte heller upprörd över vänsterns våldsamheter och sabotage av Tesla utan snarare så jublar du (implicit).

Du är alltså vänsterliberal.
Citera
2025-03-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Vilket val vann Elon?
I vilket land är Elon folkvald?
Vilket val vann Faucci? vilket val vann this and that. Vilken idiot. repeterar bara vad andra sagt. Det var bestämt innan trump vann att detta skulle ske om de vann. Så alla som röstade visste om det. PUNKT
Citera
2025-03-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladybacon
Vilket val vann Faucci? vilket val vann this and that. Vilken idiot. repeterar bara vad andra sagt. Det var bestämt innan trump vann att detta skulle ske om de vann. Så alla som röstade visste om det. PUNKT

Vad fan har Faucci med detta att göra? Jag gav svar på att spånet sa att Elon är folkvald.
Det är han inte hur mycket du än runkar till den iden.

Inavel.
Citera
2025-03-11, 10:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Som vanligt spelar du bort dig själv, låt mig illustrera:

Musk/Trump sänker skatter och drar in bidrag, du är emot dem, du är alltså vänster enligt ditt eget kriterium.

Du är inte heller upprörd över vänsterns våldsamheter och sabotage av Tesla utan snarare så jublar du (implicit).

Du är alltså vänsterliberal.
Mina invändningar mot Musk/Trump har inte att göra med skattesänkningar och kostnadsreduceringar. Inte heller är jag emot reciproka tariffer/tullar. Jag är främst emot Trumps utrikespolitk och hans undergivna stil mot Putin, som Musk också stöder, eftersom denna innebär att USA helt går ifrån gamla säkerhetsdoktriner. Om du kallar detta "vänsterliberal" så håller jag inte med dig, men skiter väl i egentligen i vad du tycker i den frågan.

Att jag "implicit" skulle jubla är bara fria fantasier.
Citera
2025-03-11, 11:09
Avslutad
Citat:
Mina invändningar mot Musk/Trump har inte att göra med skattesänkningar och kostnadsreduceringar. Inte heller är jag emot reciproka tariffer/tullar. Jag är främst emot Trumps utrikespolitk och hans undergivna stil mot Putin, som Musk också stöder, eftersom denna innebär att USA helt går ifrån gamla säkerhetsdoktriner. Om du kallar detta "vänsterliberal" så håller jag inte med dig, men skiter väl i egentligen i vad du tycker i den frågan.

Att jag "implicit" skulle jubla är bara fria fantasier.

Musk förtjänar alltså att få sina bilar brända för att han (och Trump) har en mer rationell inställning i Ukraina-frågan än du (Ukraina kan inte vinna kriget så förhandla om fred snarast)?

Höger tenderar vara rationell, vänster irrationell.
Citera
2025-03-11, 11:36
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Verkar som att vänstern/demokrater i USA blir allt mer våldsamma och har påbörjat en häxjakt på Tesla-ägare där galna vänsterextremister vandaliserar och eldar upp vanliga människors bilar för att den är tillverkad av en politiker vars åsikter de inte gillar. Även laddstationer bränns ned och lokaler som säljer Teslor blir grovt vandaliserade med brandbomber och vapen.

Häxjakten har även påbörjat i Sverige där SVT nyligen konfronterade utrikesministern som köpt sin elbil (som alla skulle göra för inte alls längesedan) men där tillverkaren har en felaktig politisk åskådning.

Elon Musk får även mängder av mordhot från den goda vänstern vilket han avslöjade i ett avsnitt med Joe Rogan nyligen.

Var ska detta ta vägen och är det inte dags att klassa detta som ren och skär terrorism mot folket och dess folkvalda politiker?
Ja dessa "anti- fascister, rasister, demokrater", är värsta fascisterna, rasisterna å långt ifrån demokratiska.

Borde ha terror klassats för längesen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in