Citat:
Ursprungligen postat av
tepe1
Jag förstår. Frågan är om någon förutom SOC har svar med tanke på att deras handlingar är sekretessbelagda.
Vi vet inte när f-stödet drogs in eller vad han levde på. Jag bara gissar på att de drog in det i höstas när han började sälja sina datorer, vapenskåpet och skaffa sig ammunition och granater.
Antagligen låg vräkning från lägenheten väldigt nära..
Om det stämmer att intyget var varaktigt tänker jag att läkaren skrev det på obestämd tid men att FK sen får göra sina egna bedömningar är för mig obegripligt.
Vi behöver snart inga vårdcentraler eller psykiatri, alla kan istället anmäla sig direkt hos FK så får de sätta diagnoser utan kontakt med patienter.
Det blir dock ingen medicinering men dessto bättre för dem. Ju fler det är som dör i förtid dessto bättre kan de hålla sina budgetar mot regeringen.
Förmodligen inte, de lär nog göra allt de kan för att de ska vara hemliga. Detsamma gäller vården/psykiatrin.
Tror du att han hade så mycket eget kapital att han kunnat betala hyran sen i höstas?
Jo fast en ansökan om sjukersättning är inte detsamma som ett sjukintyg. Läkaren behöver skriva ett av varje om hen anser att patienten behöver vara sjukskriven i väntan på beslut från FK. Vilket jag kan tänka mig att läkaren gjorde 2018. Men man kan inte vara sjukskriven med sjukpenning hur länge som helst och jag gissar att det till slut inte gick längre och därför blev han utförsäkrad och hamnade hos AF.
Jag anser att FK har en viktig del också. Många läkare kan inte regelverket för olika ersättningar så det är bra att vi har FK som ser till att alla kriterier har blivit uppfyllda, inte minst när det gäller sjukersättning som
ska vara svårt att bli beviljad (inte så svårt som idag dock).
Men det är helt sinnessjukt att FK ska bedöma patientens arbetsförmåga! Det är läkarens och ingen annans jobb. FK ska bara se till att alla åtgärder är vidtagna innan beslutet fattas, enligt mig.