Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-10, 16:22
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Alltså, du måste vara en de mest korkade russofoberna på forumet. Förstår du huvudtaget vad det är du läser? Se det understrukna i mitt kopierade inlägg din blinda hjärnskadade höna.
Russofob, är det ert ord för de som påtalar era lögner?
Ni är så kass att ni har blivit tvungna att uppfinna ett nytt uttryck för att beskriva hur korkade ni är.
Var är det där avtalet som du hävdade fanns?

Man förstår hur kass ett land och allt ni håller på med är när man ser dig och dina kompisar här i trådarna.
Citera
2025-03-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Bara lägg ner nu bäste ryssvän! Ukraina eliminerade de ryssar som krälade i gasledningen:

https://newsukraine.rbc.ua/news/ukrainian-paratroopers-eliminating-russians-1741466938.html

För övrigt: Ryssen har skämt ut sig för gott med det illegala kriget mot Ukraina. Nu ser alla vilka de är bakom masken. Ett brutalt, efterblivet, ociviliserat och imperialistiskt land. Hur kriget än slutar (Ukraina kommer vinna) är ryssen förlorare eftersom deras rykte nu släpats i smutsen av dem själva. Så kan det gå när man är storhetsvansinnig.

ändå kom det ut 800 specialtrupper och nu är området under rysk kontroll.
De kanske blev zombies?

Defence Politics Asia's (youtube) senaste video så är det en intervju (med commandern över vostok forces) över planering och hur det genomfördes.
Fast det är väl oväsentligt i detta läge, det gäller att försvara ukrainas egna ord ända in i kaklet, helt oavsett vad som händer.
Citera
2025-03-10, 16:31
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, han hävdar att Sudzha är under kontroll av AFU.

Mer info i länken.

Citat:
Kursk är ett kapitel för sig själv där sista kapitlet inte ännu är skriven, vi har 20.000 man där och ryzzen 80.000. Sudzha är helt under vår kontroll och vi har en öppen underhållsväg. Vi utbildar även ett stort antal mk-19 skyttar med 40 mm kaliber på granaterna. Detta är absolut mitt eget favoritvapen och rätt använt är det en av de bästa antiköttkvarns vapen. Dessa är mycket effektiva för ryzzens taktik i Kursk, så i rätt antal gör MK-19 sitt jobb utmärkt.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2025-03-10, 16:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Vad har expertisen härinne för åsikt på hur omvärlden skulle reagera om ryssarna använde en atombomb?
För några månader sedan hette det att NATO skulle gå in och slå ut samtliga ryska styrkor på ukrainskt område. Är det fortfarande detta som gäller nu med Trump vid spakarna eller kan Putin ta sig större friheter?

Det var USA som sa att de skulle slå tillbaka massivt med konventionella vapen. Putin kan eskalera nu. Trump kommer inte göra något.
Citera
2025-03-10, 16:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering, han hävdar att Sudzha är under kontroll av AFU.

Mer info i länken.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
"Mitt eget favoritvapen"? Har Gregg militär bakgrund?
Citera
2025-03-10, 17:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
"Mitt eget favoritvapen"? Har Gregg militär bakgrund?

Jag tror det, har för mig att jag läst lite om det på hans Facebook men det kan ju vara simpelt skryt också.
Senast redigerad av Reimer 2025-03-10 kl. 17:08.
Citera
2025-03-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
https://sv.wikipedia.org/wiki/Russofobi

Du är en apa som inte kan svenska.

"Fobi (av grekiska φόβος, fobos, "fruktan, skräck") kallas en stark upplevelse av rädsla, starkt obehag, skräck eller stark äckelkänsla som återkommande infinner sig då en person ställs inför, eller riskerar att ställas inför, ett visst objekt eller en viss situation som personen hyser stark aversion mot. För att betraktas som en fobi måste den negativa känsla som upplevs vid eller inför exponeringen vara orimlig eller överdriven i intensitet. Det handlar alltså t.ex. endera om att personen reagerar med rädsla eller skräck inför ett objekt eller en situation som vanligtvis inte alls eller inte alltid betraktas som farligt, eller att den rädsla, skräck som uppkommer är överdrivet intensiv."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi

"Lider" man av "russofobi" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig?

Är det inte "farligt" att bli slaktad av den psykotiske dvärgen i kremls mordiska horder?
Citera
2025-03-10, 17:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Skyller du på att Ukraina gick in i Ryssland med för få trupper? Aj då. Putins fel?
Nej. Jag hävdar att om man lyckas dra bort 60,000 RyssMongolKoreaner från andra fronter med 10-15,000 män har man inte "försvagat övriga försvarslinjer". Om detta är det bästa Internet Research Agency har att skicka på att skapa opinion på Flashback är det fan inte konstigt att ni fått kuk i tre års tid av ett land som är 5x mindre än er själva.
Citera
2025-03-10, 17:05
Medlem
Citat:
En del människor kan bara tänka i svart och vitt, och blir provocerade av att behöva tänka själva.

Blir du provocerad av Trumps försök till att avsluta kriget?
Tycker att de som "tänker själva" bara gör tvärtemot majoriteten. De som gillar Putin är samma som säger att jag redan ska vara död för att jag tog vaccin.
Citera
2025-03-10, 17:09
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
En del människor kan bara tänka i svart och vitt, och blir provocerade av att behöva tänka själva.

Blir du provocerad av Trumps försök till att avsluta kriget?

Trump försöker inte avsluta kriget han vill att Ukraina i princip kapitulerar.
Blir du provocerad av folk med ett förstånd?
och varför påstår du att du tänker själv när alla vet att du inte gör det.
Citera
2025-03-10, 17:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Hoppas inte för mycket angående våra ledare i Europa, Danmark är beredda att skicka trupp till Ukraina om det blir vapenvila vilket innebär att vi har en Sarmat son det står Köpenhamn på, obehagligt nära Malmö för min smak.

Hela EU,s ledning behöver bytas ut och det med det snaraste annars har vi kärnvapenkrig i Europa, jag förstår USA fullt och fast, varför ska de riskera en attack mot deras land för att vi i Europa har betett sig som idioter?

Zelensky är på väg till Saudiarabien nu, få se vad som kommer ut av samtalen.
Hela gänget i Bryssel är inget man byter ut över en natt. Det behövs nog en generationsväxling där. Sen kan ju händelser i omvärlden bidra till snabbare förändring också.

Jepp, vi får se.
Citat:
Jag tror det, har för mig att jag låst lite om det på hans Facebook men det kan ju vara simpelt skryt också.
Där ser man. Han verkar ju ha vissa kontakter/kanaler i egenskap av säljare, men jag hade ingen aning om att han har bättre koll än så.
Citera
2025-03-10, 17:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Lätt att vara efterklok men Patton var ju före sin tid när han ville tåga mot Moskva när tyskarna var besegrade.
Nu sitter vi där vi sitter, som man bäddar får man ligga heter det ju, Ukraina får betala för EU och Europas försyndelser och priset kommer nog tyvärr bli högt.
Nu hoppas jag att inte EU hetsar fram ett kärnvapenkrig utan tar det lite lugnt men det känns som att det hoppet är lite väl optimistiskt.

USA räddar alltid Ryssland/Sovjet. 1941, 1945, 1991, 2025.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in