2025-03-10, 15:31
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Aa precis, visst finns det något väldigt mansgrisigt över män som tex dammsuger?
Haha ja kanske det 😅

Finns ju andra hushållssysslor som inte är mansgrisigt 😜😆
Citera
2025-03-10, 15:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
På vilket sätt ger kvinnors förmåga att föda barn att kvinnor är bättre på att uthärda smärta än män?

Därför att det gör ont att föda barn och det är en utdragen smärta.
Många kvinnor går också med hög smärta varje månad vid mensen under större delen av livet.
Citera
2025-03-10, 15:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ett FÅTAL är det väl ändå inte?

På det stora hela blir det ett fåtal.
Citera
2025-03-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Därför att det gör ont att föda barn och det är en utdragen smärta.
Många kvinnor går också med hög smärta varje månad vid mensen under större delen av livet.

Jo jo, men det betyder väl inte nödvändigtvis att kvinnor är bättre än män på att uthärda smärta?
Citera
2025-03-10, 15:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
På det stora hela blir det ett fåtal.

Vi har ju inte lyckats hitta en enda idrott eller ett enda yrke där det är en fördel att vara kvinna. Hur kan det bli ett fåtal?
Citera
2025-03-10, 15:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Haha ja kanske det 😅

Finns ju andra hushållssysslor som inte är mansgrisigt 😜😆

Ja typiskt patriarkalt machoshit liksom att tro att dom kan dammsuga bättre än kvinnor...

Som att dricka bärs och slå kvinnan på röven?
Citera
2025-03-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ja 'vi' gjorde just det.

Kvinnor är bättre än män på att överleva pandemier, leva längst och att bära och föda barn. Vilket då också ger att kvinnor är bättre på att uthärda smärta än män.

Allt annat är vi lika bra/dåliga på, förutom fåtalet yrken och sporter där manlig fysik är en fördel.

Det är väl inte konstigt att kvinnor lever längre, män tar ju extremt större risker, inte minst val av arbete.
Bara kvinnor kan föda barn så låter inte alls som ni har kommit fram till något.
Citera
2025-03-10, 15:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Jo jo, men det betyder väl inte nödvändigtvis att kvinnor är bättre än män på att uthärda smärta?

Vad skulle det annars betyda menar du?
Citera
2025-03-10, 15:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vi har ju inte lyckats hitta en enda idrott eller ett enda yrke där det är en fördel att vara kvinna. Hur kan det bli ett fåtal?

Jag skrev "allt annat är män och kvinnor lika bra/dåliga på" Jag skrev inget om fördelar utifrån kön (fåtalet yrken och sporter där det är en fördel att vara fysiskt stark/snabb)
Citera
2025-03-10, 15:57
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja typiskt patriarkalt machoshit liksom att tro att dom kan dammsuga bättre än kvinnor...

Som att dricka bärs och slå kvinnan på röven?
Hahaha 😂 😂

En karl i köket som vet vad han pysslar med är.... Wow 😁
Å nu vill inte jag vara en sån, men... Ni är bland annat väldigt duktiga på att göra ren avloppen oxå 😆
Citera
2025-03-10, 16:01
Medlem
Citat:
Vad skulle det annars betyda menar du?

Ja inte vet jag men varför skulle det betyda att kvinnor är bättre än män på att uthärda smärta?
Citera
2025-03-10, 16:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag skrev "allt annat är män och kvinnor lika bra/dåliga på" Jag skrev inget om fördelar utifrån kön (fåtalet yrken och sporter där det är en fördel att vara fysiskt stark/snabby)

Styrka är alltid en fördel. Som av en händelse så synd det i också sjukskrivningsstatistiken där det svagare könet är överrepresenterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in