2025-03-10, 10:24
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Har inte varit så mycket nyheter sedan dess, den enda nyhet jag sett är att ytterligare 1000-3000 nordkoreaner skulle skickas till moskvastatens slagfält och bli kanonmat. Det är nog just det att det blivit vardag att döda nordkoreaner. Sedan även moskoviterna roterar sina trupper så efter en tids strider roteras man ut och får vila sig. Sedan tillbaka till slagfältet igen.

Men nordkoreanerna är intressanta, jag sitter ibland och funderar på vad som kommer att hända med de som skadades? Blir det hemskickade till Nordkorea igen? Hur hanterar Nordkorea situationen inför sin befolkning som undrar varför de slåss i Europa? Kommer nordkoreanerna att berätta vad de upplevt till sina familjer och vänner? Kommer de berätta hur världen ser ut? Hur såg den ut för dem?

Det är mer intressant än att de slaktas på slagfältet av drönare, artilleri, minor etc.. man märker inte så stor skillnad på köttvåg eller köttvåg liksom.

Du verkar ha ingående och detaljerade uppgifter om dessa Nordkoreaner.

Jag frågade chatgpt om det finns bevis för Nordkoreanska soldater i Kursk.
Fick fråga några gånger eftersom Chatgpt söker västmedia och då blir svaret att JA att det finns NK soldater i Kursk men ställer man följdfrågor och frågar efter bevis så blir svaret Nej från gpt.

Jag frågade om det finns bevis, ja eller nej
ChatGPT sade:

Nej, det finns inte oberoende bekräftade bevis på att nordkoreanska soldater strider i Kursk-regionen. Det finns rapporter och påståenden om att nordkoreanska soldater har fångats, men dessa bekräftas inte fullt ut med oberoende källor och är fortfarande föremål för vidare granskning.
Senast redigerad av Africagonzo 2025-03-10 kl. 10:33.
Citera
2025-03-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vad i helvete...? Vem är det då som har korten?

Jag har uppfattat det som att Trump menar att Putin sitter på korten eftersom det är ryssarna som anfaller, o.s.v.

Naturligtvis har Putin korten fortfarande. Han är på frammarsch i Ukraina, och Trump är beroende av honom för en fred. Jag skulle räkna med förhalning tills frontlinjen fryser fast igen, och sedan en fred Putin och Trump kan tvinga på Ukraina.
Citera
2025-03-10, 10:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Vi får väl se, Putin har inte korten heller enligt Trump, och underrättelser delas igjen.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-nya-besked-om-ukraina/

Det är Expressens variant.. Trump har ju upprepade
ggr sagt att Ryssland sitter på korten. Även i öst citeras han så.
Citera
2025-03-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Vi får väl se, Putin har inte korten heller enligt Trump, och underrättelser delas igjen.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-nya-besked-om-ukraina/

Naturligtvis sitter Putin på korten. Trump vill ha en fred och normalisering av relationerna med Ryssland. Bara Putin kan ge honom detta. Det hör dock till teatern att Trump ska låta lite lagom hårdför, trots att inget av hans handlingar har visat att han skulle vara särskild hård mot Putin.
Senast redigerad av Flaskback 2025-03-10 kl. 11:09.
Citera
2025-03-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du verkar ha ingående och detaljerade uppgifter om dessa Nordkoreaner.

Jag frågade chatgpt om det finns bevis för Nordkoreanska soldater i Kursk.
Fick fråga några gånger eftersom Chatgpt söker västmedia och då blir svaret att JA att det finns NK soldater i Kursk men ställer man följdfrågor och frågar efter bevis så blir svaret Nej från gpt.

Jag frågade om det finns bevis, ja eller nej
ChatGPT sade:

Nej, det finns inte oberoende bekräftade bevis på att nordkoreanska soldater strider i Kursk-regionen. Det finns rapporter och påståenden om att nordkoreanska soldater har fångats, men dessa bekräftas inte fullt ut med oberoende källor och är fortfarande föremål för vidare granskning.

Det skrevs artikel med bildbevis på två fångade nordkoreaner. Har inte hört något om fler. Orsaken är att ukrainarna inte låter de komma i närkontakt, man skjuter på och oskadliggör alla moskoviternas attacker på bekvämt avstånd och då det även är är riskfyllt att springa in i motståndarens nästen och försöka ta fångar så verkar man undvika det med. Nordkoreanerna är jätterädda för att bli fångar så rädda att de hellre tar livet av sig.

Men vad som hänt med de två fångarna är man såklart nyfiken på. Jag ska försöka se om jag hittar något om dem.

Det finns ju både foton och videon som visar att nordkoreanerna finns i Ryssland, även i Kursk. Ett tag publicerade man många videos med drönare som "hälsade" på nordkoreanerna och snurrade runt med dem innan de dödades, men var svårt att övertyga de som inte trodde på att det var nordkoreaner eftersom det finns andra minoriteter med asiatisk utseende som lever i Ryssland.

I övrigt så var det några ggr som ryssarna själva gick ut med information om att nordkoreanerna kom. Där fanns också några historier som läckte ut att de sköt på ryssarna när de trodde ryssarna var ukrainare, att de blev sjuka och att de hade problem med maten. Sådant som var initialt intressant, men visst kan jag också tycka att det blivit lite väl tyst om nordkoreanerna och deras öden. Jag personligen tycker synd om nordkoreanerna eftersom det är ett folk som levt väldigt isolerat nu sedan 70 år och på det sättet är det lite svårt betrakta dem som fiender. De borde fått vara kvar i Nordkorea och att man sakta och försiktigt öppnar upp relationer med dem igen när storpolitiken inte är så vansinnig som den är nu.

Så liksom Nordkorea idag borde få fortsätta vara ett oskyldigt land. Tyvärr är det inte så för Kim verkar inte vara nöjd med att bara vara passiv utan det skjuts övningsmissiler, det hackas och pratas om kärnvapen. Kim verkar inte förstå att omvärlden faktiskt respekterar att Nordkorea får vara ifred utan de tror att om de visar svaghet så kommer militärer från USA och förstör och plundrar deras land.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-03-10 kl. 11:02.
Citera
2025-03-10, 10:58
Medlem
Hoppas bro jäveln sänks snart fan vad det ska grinas då av incels till rysstroll på detta forum.

Ukrainska planen: Nytt dåd mot bron

Trots indraget amerikanskt stöd fortsätter kriget i Ukraina.

Nu uppger landets viceamiral att man planerar en ny, tredje, attack mot Krimbron.

– Det finns ett ordspråk: ”Gud älskar en treenighet,” säger han till The Guardian.

Rapporterna: ”Sjunger på sista versen”
De två tidigare ukrainska attackerna mot Krimbron ägde rum i oktober 2022 och juli 2023. Atesh, den militära motståndsrörelsen på Krim, har tidigare rapporterat att den senaste attacken lämnat bron ”i förfall” och menar att den ”sjunger på sista versen”.

Det har rapporterats om att Ryssland numera skyddar bron med missilsystemet Panstir, och att man minerat vattnet runtomkring.

– Vi har förstört 100 drivande minor. Det är en stor operation som ingen pratar om och som ingen egentligen ser, säger Neizjpapa.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ukrainska-planen-nytt-dad-mot-bron/
Senast redigerad av pettersson72 2025-03-10 kl. 11:01.
Citera
2025-03-10, 11:07
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det skrevs artikel med bildbevis på två fångade nordkoreaner. Har inte hört något om fler. Orsaken är att ukrainarna inte låter de komma i närkontakt, man skjuter på och oskadliggör alla moskoviternas attacker på bekvämt avstånd och då det även är är riskfyllt att springa in i motståndarens nästen och försöka ta fångar så verkar man undvika det med. Nordkoreanerna är jätterädda för att bli fångar så rädda att de hellre tar livet av sig.

Men vad som hänt med de två fångarna är man såklart nyfiken på. Jag ska försöka se om jag hittar något om dem.

Det finns ju både foton och videon som visar att nordkoreanerna finns i Ryssland, även i Kursk. Ett tag publicerade man många videos med drönare som "hälsade" på nordkoreanerna och snurrade runt med dem innan de dödades, men var svårt att övertyga de som inte trodde på att det var nordkoreaner eftersom det finns andra minoriteter med asiatisk utseende som lever i Ryssland.

I övrigt så var det några ggr som ryssarna själva gick ut med information om att nordkoreanerna kom. Där fanns också några historier som läckte ut att de sköt på ryssarna när de trodde ryssarna var ukrainare, att de blev sjuka och att de hade problem med maten. Sådant som var initialt intressant, men visst kan jag också tycka att det blivit lite väl tyst om nordkoreanerna och deras öden. Jag personligen tycker synd om nordkoreanerna eftersom det är ett folk som levt väldigt isolerat nu sedan 70 år och på det sättet är det lite svårt betrakta dem som fiender. De borde fått vara kvar i Nordkorea och att man sakta och försiktigt öppnar upp relationer med dem igen när storpolitiken inte är så vansinnig som den är nu.

Så liksom Nordkorea idag borde få fortsätta vara ett oskyldigt land. Tyvärr är det inte så för Kim verkar inte vara nöjd med att bara vara passiv utan det skjuts övningsmissiler, det hackas och pratas om kärnvapen. Kim verkar inte förstå att omvärlden faktiskt respekterar att Nordkorea får vara ifred utan de tror att om de visar svaghet så kommer militärer från USA och förstör och plundrar deras land.

Du har aldrig funderat på om det skulle kunna vara propaganda?
Om det finns tusentals döda och dom hellre tar livet av sig än att tillfångatas borde det finnas någon sorts bevis som vapen eller märken etc?
Citera
2025-03-10, 11:18
Medlem
Glädjande fakta - färre ryzzar föds och fler dör, trots att man försöker fuska med statistiken. Det är inte bara kriget som är orsak heller. I en ljus framtid kanske kloakriket har utrotat sig självt och grannfolken får leva i fred.

https://omni.se/ryska-befolkningen-krymper-trots-putins-barnvadjan/a/kwL2d9
Citera
2025-03-10, 11:19
Medlem
Citat:
Vart tog dom vägen nordkoreanerna?

Var det propaganda eller har det framkommit bevis på att dessa nordkoreaner finns/funnits och deltagit i strider i Kursk?
När Zelensky började fatta att hans panikartade rop om nordkoreaner inte funkar, så hittade han på en ny lögn. Enligt Zelensky finns det inga bilder på stupade nordkoreaner för att ryssar bränner bort anskikten på dem, för att dölja "bevis".

Man måste vara bra efterbliven om man väljer tro på att ryska soldaer ränner runt på slagfältet med gasolbrännare och bränner bort ansikten på döda nordkoreaner.
Citera
2025-03-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Glädjande fakta - färre ryzzar föds och fler dör, trots att man försöker fuska med statistiken. Det är inte bara kriget som är orsak heller. I en ljus framtid kanske kloakriket har utrotat sig självt och grannfolken får leva i fred.

https://omni.se/ryska-befolkningen-krymper-trots-putins-barnvadjan/a/kwL2d9

Japp självsanering bland orcherna bra jobbat Vladolf Putler.
Citera
2025-03-10, 11:21
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
När Zelensky började fatta att hans panikartade rop om nordkoreaner inte funkar, så hittade han på en ny lögn. Enligt Zelensky finns det inga bilder på stupade nordkoreaner för att ryssar bränner bort anskikten på dem, för att dölja "bevis".

Man måste vara bra efterbliven om man väljer tro på att ryska soldaer ränner runt på slagfältet med gasolbrännare och bränner bort ansikten på döda nordkoreaner.

Har du en källa på ditt påstående att Zelensky ska ha sagt detta?
Citera
2025-03-10, 11:22
Medlem
Citat:
Du har aldrig funderat på om det skulle kunna vara propaganda?
Om det finns tusentals döda och dom hellre tar livet av sig än att tillfångatas borde det finnas någon sorts bevis som vapen eller märken etc?

Länkar lite till artiklar som beskriver lite mer

Ett vittnesmål om skadade nordkoreaner:
https://www.theguardian.com/world/2024/dec/27/i-thought-it-was-fake-news-secrecy-around-north-koreans-fighting-in-kursk

Handskrivet brev på nordkoreanska funnet på lik
https://www.rfa.org/english/korea/2024/12/26/north-korean-soldier-letter-russia/

Sedan var det också viktigt för Ukraina att signalera tillbaka till Nordkorea att era soldater dör här. Givetvis för att övertyga Kim om att inte fortsätta sända soldater.

Vilket fortfarande gäller, så sent som mitten på februari säger Ukraina att de dödat alla nordkoreaner i Kursk.

https://koreajoongangdaily.joins.com/news/2025-02-27/national/northKorea/North-Koreas-Ukraine-war-dead-on-ice-as-Kim-regime-considers-options/2251764

Jag har inte tid idag fördjupa mig mer, men skulle själv vilja se lite närbilder på de döda kropparna som fortfarande ligger ute på slagfältet om det kan övertyga om att nordkoreanerna är närvarande i Kursk. Isåfall kanske jag postar länkar till bilderna här i Flashback så att ni själva kan studera bilderna närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in