Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Du verkar ha ingående och detaljerade uppgifter om dessa Nordkoreaner.
Jag frågade chatgpt om det finns bevis för Nordkoreanska soldater i Kursk.
Fick fråga några gånger eftersom Chatgpt söker västmedia och då blir svaret att JA att det finns NK soldater i Kursk men ställer man följdfrågor och frågar efter bevis så blir svaret Nej från gpt.
Jag frågade om det finns bevis, ja eller nej
ChatGPT sade:
Nej, det finns inte oberoende bekräftade bevis på att nordkoreanska soldater strider i Kursk-regionen. Det finns rapporter och påståenden om att nordkoreanska soldater har fångats, men dessa bekräftas inte fullt ut med oberoende källor och är fortfarande föremål för vidare granskning.
Det skrevs artikel med bildbevis på två fångade nordkoreaner. Har inte hört något om fler. Orsaken är att ukrainarna inte låter de komma i närkontakt, man skjuter på och oskadliggör alla moskoviternas attacker på bekvämt avstånd och då det även är är riskfyllt att springa in i motståndarens nästen och försöka ta fångar så verkar man undvika det med. Nordkoreanerna är jätterädda för att bli fångar så rädda att de hellre tar livet av sig.
Men vad som hänt med de två fångarna är man såklart nyfiken på. Jag ska försöka se om jag hittar något om dem.
Det finns ju både foton och videon som visar att nordkoreanerna finns i Ryssland, även i Kursk. Ett tag publicerade man många videos med drönare som "hälsade" på nordkoreanerna och snurrade runt med dem innan de dödades, men var svårt att övertyga de som inte trodde på att det var nordkoreaner eftersom det finns andra minoriteter med asiatisk utseende som lever i Ryssland.
I övrigt så var det några ggr som ryssarna själva gick ut med information om att nordkoreanerna kom. Där fanns också några historier som läckte ut att de sköt på ryssarna när de trodde ryssarna var ukrainare, att de blev sjuka och att de hade problem med maten. Sådant som var initialt intressant, men visst kan jag också tycka att det blivit lite väl tyst om nordkoreanerna och deras öden. Jag personligen tycker synd om nordkoreanerna eftersom det är ett folk som levt väldigt isolerat nu sedan 70 år och på det sättet är det lite svårt betrakta dem som fiender. De borde fått vara kvar i Nordkorea och att man sakta och försiktigt öppnar upp relationer med dem igen när storpolitiken inte är så vansinnig som den är nu.
Så liksom Nordkorea idag borde få fortsätta vara ett oskyldigt land. Tyvärr är det inte så för Kim verkar inte vara nöjd med att bara vara passiv utan det skjuts övningsmissiler, det hackas och pratas om kärnvapen. Kim verkar inte förstå att omvärlden faktiskt respekterar att Nordkorea får vara ifred utan de tror att om de visar svaghet så kommer militärer från USA och förstör och plundrar deras land.