2025-03-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Du är alltså en religiös dåre som viftar med bibelcitat.
Nej tack....att diskutera sånt här med religiösa dårar är inget jag orkar med. Du är uppenbarligen väldigt obildad om saken och att diskutera vetenskap med en religiös bibelviftande dåre är inget jag tänker lägga ned tid på.

Tack och hej.
Nej jag är sekulär. Du är bara en fascistisk dåre som inte har något att komma med för att du inte besitter någon kunskap över huvudtaget. Bara en massa hat som måste ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Gange
Kolla bara de positiva effekterna av tex LSD och MDMA vid långvarig depression!
Idag så är det åter på tapeten att använda psykadeliska substanser och det gör otroligt god nytta enligt resultat!

Ja. Vi är på väg mot en renässans vad gäller vård mot mentala sjukdomar samt förhoppningsvis en renässans vad gäller svensk narkotikapolitik.
Senast redigerad av dalavita 2025-03-10 kl. 00:24.
2025-03-10, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Äker till Tyskland och köper mitt behov av alkohol. Kan dom kolla det också ???
Kollas säkert vid gränsen i framtiden.
2025-03-10, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ett sätt. Tydligen så sker det i smyg...

Ja men säg du söker vård för ont i ryggen då kommer dom inte ta något test.

Men om du har högt blodtryck vilket väldigt många har. Ja då ligger man i riskzonen.

Psykisk ohälsa/ ångest som alla tjatar om att ”vi måste våga prata om” dom som söker vård för det ligger också i riskzonen. Då ångesten kan komma från högt alkoholintag.
2025-03-10, 08:37
Medlem
2023-01-01s avatar
Jag dör hellre än besöka läkare.
2025-03-10, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hela poängen är att man ska jobba förebyggande. Dricker man sånna groteska mängder över tid så ökar risken att man någon gång sitter bakom ratten påverkad.

Detta är för en gångs skull en bra grej som kommer att minska rattfyllon i trafiken.

Vill du köra bil så får du helt enkelt dricka mindre. Det är inga konstigheter.
Du har en poäng där!
Folk ska kastas in på kåken i förebyggande syfte som har för höga alkoholmarkörer. Det är en bra grej som kommer att minska våldet i Sverige.
Risken är högre att man utför våldsbrott när man är alkoholpåverkad.

Skrivet med ironi, så ni asperbergare vet.
2025-03-10, 09:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du har en poäng där!
Folk ska kastas in på kåken i förebyggande syfte som har för höga alkoholmarkörer. Det är en bra grej som kommer att minska våldet i Sverige.
Risken är högre att man utför våldsbrott när man är alkoholpåverkad.

Skrivet med ironi, så ni asperbergare vet.

Håller med! Och folk som dricker 1,5 flaskor vin i veckan borde förbjudas ha en partner eftersom alkohol ökar risken för våld i nära relationer. De borde även förbjudas ha en lägenhet då risken för att de somnar med en spisplatta på ökar med alkoholen.
2025-03-10, 09:30
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Gå till läkaren i god tro med axelsmärta, sluta med att man blir av med körkortet som belöning?
Det är helt otroligt detta. Förbjud alkohol då, det är uppenbarligen olagligt att dricka mer än staten rekommenderar.
Men nej det kommer man såklart inte göra heller, då förloras enorma skatteintäkter.
Varför skulle du bli av med körkortet för att du söker vård för smärta i axeln?
2025-03-10, 09:32
Medlem
Van.Goats avatar
Alkohol är skit och folk borde dricka mindre än vad de gör I der här pisslandet. Men tillgångasättet på detta är rätt sjukt egentligen.

Nu bryr jag mig inte alls om skiten då jag inte har körkort. Sen dricker jag max en gång varannan vecka, om ens det.
2025-03-10, 09:37
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Varför skulle du bli av med körkortet för att du söker vård för smärta i axeln?

de va typ de som hände mig nästan.. Hade ramlat ned för en stege o då nämt jag druckit lite.. slutade med orosanmälan till soc bara för jag har barn , och hot om rapport till Transportstyrelsen om jag inte hade ett prov "under" 0,3 några v senare.. För övrigt var jag barnfri då denna incident hände. Kunde förstört livet för en bor på landet med 4 mil till jobb.. skulle bli arbetslös o uteliggare o troligen kriminell
2025-03-10, 09:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
de va typ de som hände mig nästan.. Hade ramlat ned för en stege o då nämt jag druckit lite.. slutade med orosanmälan till soc bara för jag har barn , och hot om rapport till Transportstyrelsen om jag inte hade ett prov "under" 0,3 några v senare.. För övrigt var jag barnfri då denna incident hände. Kunde förstört livet för en bor på landet med 4 mil till jobb.. skulle bli arbetslös o uteliggare o troligen kriminell

Och vad har vi då lärt oss av denna historia? Att man aldrig ALDRIG säger till en läkare att man dricker eller tar andra droger.
2025-03-10, 09:52
Medlem
Jag har inte ens körkort och tycker detta är sjukt, inte bara är det fascistisk, det kan ju få effekten att folk undviker söka vård.
2025-03-10, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Håller med! Och folk som dricker 1,5 flaskor vin i veckan borde förbjudas ha en partner eftersom alkohol ökar risken för våld i nära relationer. De borde även förbjudas ha en lägenhet då risken för att de somnar med en spisplatta på ökar med alkoholen.
In med alla på som har högre alkoholmarkörer än lägsta möjliga PEthgränsvärde på stillot bara! Och förvägra dem alla rättigheter, typ körkort, bostad, bankkonto ochatt få vara myndig och själständig.

Äntligen börjar George Orwells framtidsprofetior träda i kraft i Sverige, där provtagningar och angiverier från vårdcentraler och banker (kundkännedomsdirektivet) får blomma ut i sin fulla skönhet.

Nu närmar vi oss den forna DDR-staten med stormsteg. Ordning och reda, diciplin och kontroll. Härligt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in