Citat:
Ursprungligen postat av
Bigmike90
Jag tolkar det som att det är något dom hittar på, han m*hdi ljuger satan försöker hitta på nån story om att han blev ditlurad men sen skriver han i en chatt att han drog därifrån för att han inte fick kliva samma dag.
Dvs han åkte till sthlm med vetskap att han skulle mörda men när det inte skedde den dagen han blev lovad så blev han sur som en barnunge och drog därifrån för att han skulle till sin mamma i Östersund dagen efter.
Sen utnyttjar han det faktum att han drog från lägenheten till sin fördel i sina historier till polisen. Men han har en del att förklara vad gäller smset där han skrev själv att han skulle kliva....
Han säger även till polisen att "kliva" betyder utföra ett narkotika uppdrag.
Vad jag kan se så blev han släppt efter att han avlagt den historien. Samtidigt ska han ha pekat ut sina medkumpaner förutom hans "bästa vän"
Hans vän säger olika i förhör men förloppen skuggar ganska bra med vad m*hdi sagt under alla förhör.
Läser nu att meddelandet om "kliva" ska betyda något annat i den kontext det skrevs i? Att mottagaren som tog emot det ska ha varit granne i ett stödboende med uppdragsgivaren och han ska ha sålt droger i Hudiksvall, hans förklaring är att han därför inte kan förklara att det handlar om narkotika???
En av de inblandade i förberedelserna ska ha hotat denna m*hdi och hans vän i slutet på 2024 och nu står en G15 medlem åtalad för grovt övergrepp i rättsak. Jag får uppfattning av att han faktiskt talar sanning på grund av hoten från denna Y*usef??
Den andra killen från Hudiksvall vid namn M*lan ska ha sagt att någon annan ska ha lånat hans telefon och att denna "person" skulle lösa en narkotikatransport med M*hdi och den yngre vännen till honom?
Deras historier är väldigt olika, M*hdi förnekar att Milan ska ha lånat ut sin telefon till någon annan men att det är en narkotikatransport det handlar om.