Citat:
Ursprungligen postat av
Jungman-Jansson
kryddsmör, köp eller gör eget
Tack.
Jag såg nu att det finns vitlökssmör för "bara" 220 kr kilot (bättre det än på ICA där det typ kostar 500-600 kr kilot).
Går det (färdiggjort) att komma billigare undan???
220 kr kilot för lite smör och vitlök är ju fortfarande helt cp-dyrt. Borde kosta 100 kr kilot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Tomatbaserade såser, som Felix grill- och kebabsås, riktigt god för övrigt. Färdig rödvinssås, pepparsås och liknande brukar inte heller innehålla rapsolja. Kryddsmör, som någon nämnde. Biggans innehåller inte rapsolja utan smör.
Emulsionssåser utan rapsolja blir dock svårt att hitta. Att själv slå en bea eller majonnäs är dock inte extremt svårt. Anledningen till att jag oftast köper färdig sådan sås, beror på att det blir mer än vad jag kan göra av med om jag gör den själv. Oftast brukar jag dock göra en redd skysås eller kryddsmör, om det är till en köttbit.
Tack.
Felix grill- och kebabsås, har 0 (???!) procent fett, och 15 procent socker i sig.
Nej tack.
Rödvinssås kan man kanske varva med, den innehåller dock inget fett, men bara 3 procent socker.
Dock är det en del konstiga ämnen i?
Pepparsås, ena (Lohmander / Jensen Kokken) jag tittar på innehåller soja (feminiserande), och Garants innehåller dessutom rapsolja.
ICAs är faktiskt tro´t eller ej gjord på grädde, tyvärr ÄVEN på rapsolja.
Eriks pepparsås är gjord på rapsolja
Coops pepparsås också gjord på rapsolja.