2025-03-09, 00:20
Medlem
Jankovics avatar
Nu verkar Telenor blockaden vara igång.

Jag kunde inte få kontakt med NXT servern när jag skulle uppdatera min spellista idag. Det gick inte att lägga till ny spellista eller uppdatera nuvarande. Däremot gick det fortsatt att streama sådant som sedan tidigare var synkat i appen, t.ex. Live-kanaler. Det gick även att se serier, men nya avsnitt dyker inte upp då den inte kan synka.

Det fungerade att uppdatera spellistan via VPN så det får bli lösningen framöver.
Citera
2025-03-10, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ja, du kan lägga in valfri VPN-app ii boxen.

Aha, får kolla upp det där lite mer noggrant, trodde man kanske fick gå över till att dela från telefonen istället.
Citera
2025-03-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
Nu verkar Telenor blockaden vara igång.

Jag kunde inte få kontakt med NXT servern när jag skulle uppdatera min spellista idag. Det gick inte att lägga till ny spellista eller uppdatera nuvarande. Däremot gick det fortsatt att streama sådant som sedan tidigare var synkat i appen, t.ex. Live-kanaler. Det gick även att se serier, men nya avsnitt dyker inte upp då den inte kan synka.

Det fungerade att uppdatera spellistan via VPN så det får bli lösningen framöver.
Här fungerar det som vanligt...
Citera
2025-03-10, 15:03
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piercad
Du har Market på Formuler z11 pro max, där kan du söka efter önskad vpn, såg att nordvpn finns där men kolla så du har programvaran innan du väljer vpn
Vad jag förstår så är det android i botten så finns mycket appar och stöd för de flesta vpn leverantorer

Lycka till

Finns det ngn "quick-fix" med vpn om man har S-Box 705 och egentligen har 0 koll på det här med vpn.
Antingen har min ISP (b2b) lagt ngt som stör (men inte jämnt) eller så har min iptv-provider (n1) fuckat vissa kanaler/sändningar utan att ha mage att kunna tillstå det.
Detta är ngt som tilltagit mer sen årsskiftet.
Citera
2025-03-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Finns det ngn "quick-fix" med vpn om man har S-Box 705 och egentligen har 0 koll på det här med vpn.
Antingen har min ISP (b2b) lagt ngt som stör (men inte jämnt) eller så har min iptv-provider (n1) fuckat vissa kanaler/sändningar utan att ha mage att kunna tillstå det.
Detta är ngt som tilltagit mer sen årsskiftet.

TVIP S-Box v.705 4K Ultra HD IPTV box WiFi 2,4/5 GHz och Android 11
Android i den så borde vara lätt att testa med vpn, jag har varken den lådan eller n1 så kan inte testa
Jag kör mullvad som vpn. 5€ för en månad
Starta vpn och anslut innan man startar iptv programmet man använder, stannar ansluten till man startar om enheten
Citera
2025-03-11, 14:35
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piercad
TVIP S-Box v.705 4K Ultra HD IPTV box WiFi 2,4/5 GHz och Android 11
Android i den så borde vara lätt att testa med vpn, jag har varken den lådan eller n1 så kan inte testa
Jag kör mullvad som vpn. 5€ för en månad
Starta vpn och anslut innan man startar iptv programmet man använder, stannar ansluten till man startar om enheten

Oki, tack för svar...
Va nog lite "grekiska" ändå för mej så... haha.
Citera
2025-03-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Vad i helvete är det för fel på tv4 sport live kanalerna FHD hos N1? Alla laggar och buffrar som satan. Och nej jag har varken bahnof eller bredband2 som isp eller använder någon vpn
Fattar inte varför folk fortfarande trilskas med N1 de är skit som många andra iptv leverantörer.

De flesta iptv leverantörer är skit och ”testen” de erbjuder fungerar alltid klockrent för det är kanske 5 test klienter/anslutningar på samma server, när du sedan sett deras test och är imponerad över hur bra den var så blir du placerad på en server med en ny url som är delad med typ 200 andra samtidiga användare så klart som fan det laggar.
Ingen mening att fråga om test ens en gång det är bara bluff.
Citera
2025-03-11, 21:14
Medlem
Tja leter efter en bra gratis app till laptop, pc och/eller samsung smart tv. Någon som har något tips?
Citera
2025-03-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Fattar inte varför folk fortfarande trilskas med N1 de är skit som många andra iptv leverantörer.

De flesta iptv leverantörer är skit och ”testen” de erbjuder fungerar alltid klockrent för det är kanske 5 test klienter/anslutningar på samma server, när du sedan sett deras test och är imponerad över hur bra den var så blir du placerad på en server med en ny url som är delad med typ 200 andra samtidiga användare så klart som fan det laggar.

😂😂
Citera
2025-03-11, 22:54
Medlem
Hej! Jag har haft IPTV i cirka två månader nu och jag har ett problem. Det är så att min m3u länk slutar fungera ungefär en gång i veckan och jag behöver då kontakta suporten och be dem om en ny länk vilket är mycket frustrerande.

Jag undrar därför vad detta problem beror på? Är det min ISP leverantör som stänger ned länken? Är det min IPTV leverantör som byter ut länken med jämna mellanrum? Är det normalt att länkar slutar fungera?

Tacksam för all hjälp jag kan få
Citera
2025-03-12, 01:41
Medlem
Jag testade Google tv streamer med Tivimate men märker till min förvåning att bildkvaliteten är bättre på den gamla TVIP 605!
Samma kabel, samma provider, samma kanal.
Känns inte helt tillfredsställande!
Finns det nån annan box med bättre bildkvalitet som också kör Google tv, TVIP boxen gör ju inte det men vill helst ha en där man kan köra alla möjliga appar också.
Citera
2025-03-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9

Agree
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in