2025-03-09, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Så du tror att Ryssland kommer att lyckas återerövra hela Kursk innan året är slut?

Vad spelar det för roll vad jag tror?

Jag hoppas bara Ryssland kan avsluta detta kriget innan EU får för sig att göra något så dumt som att skicka trupper in i Ukraina.

EU är på randen till kollaps, och de är helt desperata att stimulera ekonomin genom att gå över till en krigsindustri.
Senast redigerad av St0ny 2025-03-09 kl. 22:30.
Citera
2025-03-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jag ville bara se om du vågade sätta tilltro till dina egna källor. Uppenbarligen inte.
Citera
2025-03-09, 22:35
Medlem
Mer framsteg i Toretsk för Ukraina.

AFU gains reported in central Toretsk

https://x.com/FreudGreyskull/status/1898808663160287372?t=FdNkFyqdTNL_l9yYGBfJwQ&s=19
Citera
2025-03-09, 22:37
Medlem
⚔️ Pokrovsk Frontline Update

Ukrainian forces are repelling a Russian assault on Shevchenko, pushing back the invaders and capturing those unlucky enough to survive.

🇺🇦 As of now, roughly half of Shevchenko is under Ukrainian control. The fight continues. No mercy. 💀🔥

https://x.com/banderafella/status/1898806587080265832?t=wKSIXImfjIqezliamx5_Qw&s=19
Citera
2025-03-09, 22:41
Medlem
Citat:

Jag hoppas bara Ryssland kan avsluta detta kriget innan EU får för sig att göra något så dumt som att skicka trupper in i Ukraina.

EU är på randen till kollaps, och de är helt desperata att stimulera ekonomin genom att gå över till en krigsindustri.

Nä, men din enda uppgift här i Flashback verkar vara att sprida lögner och överdriva enormt och sedan totalt strunta i ämnet när du blir överbevisad.

Men helt klart så kan Putin avsluta kriget innan Europa får alldeles för mycket blodvittring och inte längre kan stå emot frestelsen att en gång för alla avsluta Putins maffiaregim. Det kan han göra genom att dra tillbaka sina trupper till Ryssland. Då slutar kriget.
Citera
2025-03-09, 22:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Mycket emotionellt svammel och önsketänkande från NAFO-trollen i denna tråd, ända sedan Bakhmut och den misslyckade ukrainska offensiven har Ukrainska styrkor avancerat bakåt. Förutom Kursk förstås, som nu visar sig vara ett nytt misslyckande. Inte mycket kvar till en fullständig kollaps. Måste vara jobbigt att ha vart en slava ukraina vurmare och krigshetsare under alla dessa år
Den ukrainska armén är den enda armén som som går på offensiven när de per faktum är på defensiven enligt tråden.
Citera
2025-03-09, 22:51
Medlem
Citat:

Detta.
EU kan nu motivera att trycka stora mängder pengar för att hålla ekonomin vid liv precis som under pandemin. Inflationen kommer som en smäll senare och Ryssland blir så klart skälet till all vår olycka.
Citera
2025-03-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Så du tror att Ryssland kommer att lyckas återerövra hela Kursk innan året är slut?

Gatanterat. Det är väl nere på under 300 kvadratkilometer i yta nu från strax under 1 000 kvadratkilometer som mest förra året. Med tanke på att ukrainarna förmodligen är låsta i Sudzha och desperat söker en väg ut så är det nog troligt att äventyret på rysk mark är över ganska snart.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2025-03-09 kl. 23:02.
Citera
2025-03-09, 23:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
För er som undrar hur situationen är i Kursk med risk för att Ukrainska styrkor blir avskurna så kolla gärna denna youtube. Han analyserar ganska bra vad som kan hända framöver.

https://www.youtube.com/watch?v=QOWtNxQDrxc

Det är i mina ögon ett stort risktagande som moskoviterna gör här, men kan också vara så att de gjort en korrekt bedömning att Ukraina inte kan svara på den attack som skär av vägarna. Vi kan bara spekulera eftersom vi inte har alla kort på bordet i detta spel och avvakta hur Ukraina kommer att agera.

Det är onekligen ett spännande drag från moskoviterna i detta blodiga krig som pågår och hur Ukraina kommer att svara på det.

Enligt ryska medier, har en offensiv i ‘alla riktningar’ inletts i Kursk. Så har jag aldrig sett att de uttryckt sig tidigare. Det är tydligt att de går all-in nu för att försöka få till ett avgörande där.
Citera
2025-03-09, 23:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror som sagt att det kan bli positivt för Ukraina, USA,s närvaro kommer att ha en stor hämmande effekt på Putins expansionsplaner, vad som är viktigt nu är att inte EU och Europa lägger sig i och kommer med egna helt orealistiska förslag, det vore förödande.

Vårt rysshat får medicineras en liten stund helt enkelt, när allt lugnat sig igen kan vi börja älta ryssen.

Det som är mest illa är ju att hade vi varit mer förutseende när Sovjetunionen kollapsade så hade vi inte behövt vara i den här situationen, det ryska imperiet skulle givetvis upplöst helt, likt det ottomanska och andra imperier.
Jag tror jag håller med dig, Reimer, i alla fall vad gäller Sovjetunionen.
Nu har vi två jävla imperier, det amerikanska och det ryska, och vi sitter återigen i klistret. Som tur är händer dock inte ett skit sen du skrev ditt inlägg.

Edit: Sovjetunionen borde naturligtvis ha besegrats om inte 1941/1942 så iaf. 1945/1946.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-03-09 kl. 23:06.
Citera
2025-03-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Enligt ryska medier, har en offensiv i ‘alla riktningar’ inletts i Kursk. Så har jag aldrig sett att de uttryckt sig tidigare. Det är tydligt att de går all-in nu för att försöka få till ett avgörande där.

Så tolkar jag också det. Man blir så nyfiken på hur det ser ut där nu på slagfältet. Jag skrev i tråden om CV90-vagnen att det är mycket som händer och vi vet inte vad. Ukraina signalerade tidigare att de förmodligen ska göra ett tillbakadragande och denna signal verkar fått moskoviterna att storma Kursk med allt vad de äger och har.
Då blir det lite att jag undrar om ukraina gillrar en gigantiskt fälla. Som alltid så får vi veta efteråt. Jag hoppas iallafall att ukrainarna har situationen under kontroll.
Citera
2025-03-09, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Man passar ju på.., Kursk ligger ju i Ryssland och där är den amerikanska underrättelse hjälpen på 0.

Så Putin får skicka ett "tack" till Washington för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in